;
سینمافرهنگ و هنر

داستان جنگجویان کوهستان براساس واقعیت است! + شرح داستان

جنگجویان کوهستان: همه متولدین اوایل دهه شصت به قبل این سریال خاطره انگیز را به خوبی به یاد دارند، مبارزه های لین چان و رفقا علیه ظلم حاکم محلی مربوطه که باعث ایجاد سریالی جذاب برای قدیمی ها شود، که اتفاقا در حال حاضر از شبکه تماشا تلویزیون نیز با کیفیت قابل قبول و بازسازی شده در حال بازپخش است. با یک مطلب دیگر از بخش سینما در  فرهنگ و هنر گفتنی همراه باشید.

سریال «جنگجویان کوهستان» با نام اصلی «کرانۀ آب» (The Water Margin) نخستین‌بار در دهۀ 70 شمسی از تلویزیون ایران پخش شد. این سریال در سال 1973 میلادی توسط یک شبکۀ تلویزیونی ژاپنی ساخته شد و در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش درآمدداستان این سریال دربارۀ مبارزی به اسم لین چانگ است؛ یک افسر معزول که با همراهی گروهی از مبارزان دیگر، در محلی به اسم لیانگ‌شان پو، پرچم مبارزه علیه فسادهای یک حاکم محلی به اسم کائوچیو را برافراشته‌اند. ولی آیا آیا داستان «جنگجویان کوهستان» واقعی است؟

این را هم بخوان: بیوگرافی سانیا سالاری بازیگر ارغوان سریال دلدادگان با چهره شیرین و عسلی+ عکسهای دلبر

این هم جالبه: کفش 30 میلیارد تومانی لیونل مسی+ عکس

داستان جنگجویان کوهستان 1

این مطالب هم جالبه: بازیگر هوسانیانگ جنگجویان کوهستان + 73 سال برا ژاپنی ها شوخیه!

داستان این سریال بر اساس یکی از شاهکارهای قدیمی ادبیات چین با نام «کرانۀ آب» ساخته شده است. تاریخ نگرش این رمان مشخص نیست اما گمان می‌رود که بین 500 تا 700 سال قدمت داشته باشد. اما آیا این داستان آنگونه که در این کتاب روایت شده ریشه‌ای در واقعیت داشته است؟ مورخان تصور می‌کنند که همینطور بوده است.

به نظر می‌رسد این داستان الهام گرفته از وقایعی باشد که در دوران حکومت سلسلۀ سونگ در قرن دوازدهم میلادی رخ دادند. شخصیت اصلی داستان یعنی سونگ جیانگ نیز، در اصل شخصیتی تاریخی بوده که کتب تاریخی و داستان‌های عامیانۀ چینی دربارۀ او روایت‌های مختلفی ارائه کرده بودند.

این هم جالبه: روژان آریامنش بازیگر خردسال سریال خوش رکاب و دردسر والدین 27 ساله شد+عکس

داستان جنگویان کوهستان بر اساس واقعیت

نام سونگ جیانگ در کتب تاریخی چین (از جمله در کتاب «تاریخ سونگ») به عنوان یک راهزن شورشی ذکر شده است که علیه سلسلۀ سونگ مبارزه می‌کرد. طبق روایت این کتاب‌ها، سونگ جیانگ و همراهانش که چند ده نفر بیشتر نبودند، بسیار قدرتمند شده و چند منطقه را تحت کنترل خودشان درآورده بودند؛ به طوری که حتی یک ارتش ده هزارنفره نیز از رویایی با آن‌ها هراس داشت. اما در نهایت توسط یکی از مقامات امپراطوری به نام ژانگ شویه گرفتار کمین شده و شکست خوردند.آیا داستان «جنگجویان کوهستان» واقعی است؟

داستان سونگ جیانگ شورشی، به مضمونی رایج در افسانه‌های عامیانه نیز تبدیل شده بود؛ در این افسانه‌ها قدرت‌هایی خارق‌العاده به او و همراهان کم تعدادش نسبت داده شده است. تاثیر این روایت‌های افسانه‌ای در داستان «کنارۀ آب» کاملا واضح است. برای مثال در این کتاب، همراهان سونگ جیانگ در اصل 108 «روح» بوده‌اند؛ 36 روح آسمانی و 72 روح زمینی که توسط هیولایی لاک‌پشت‌مانند اسیر شده بودند اما توانستند بگریزند و دوباره در هیأت 108 قهرمان زمینی به دنیا بیایند.

این رو هم بخون: چهره واقعی آخناتون و همسرانش در سریال یوزارسیف+ عکس

داستان جنگجویان کوهستان

آنگونه که در داستان «کنارۀ آب» روایت شده، سونگ جیانگ و یارانش در نهایت توسط امپراطور بخشیده می‌شوند و به یک گروه نظامی وابسته به حکومت تبدیل می‌شوند که علیه دشمنان خارجی می‌جنگند. در جریان این جنگ‌ها تعدادی از قهرمانان کشته می‌شوند و تعدادی نیز بعد از مدتی به پایتخت برمی‌گردند و زندگی عادی در پیش می‌گیرند. خود سونگ جیانگ نیز در نهایت توسط کائو چیو و همدستانش مسموم شده و از دنیا می‌رود.

یکی از تفاوت‌های بین سریال و رمان مربوط به شخصیت لین چانگ است؛ لین چانگ در کتاب «کنارۀ آب» یکی از یاران سونگ جیانگ است اما در روایت سریال، به عنوان رئیس مبارزان معرفی شده است.

اولین عکس از همسر اکبر عبدی بعد از سال‌ها: جوان، با کلاس و شیک پوش!

این را هم ببینید: تغییر چهره اشکان اشتیاق بازیگر دنیای شیرین پس از 26 سال+ عکس

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. یادش بخیر با تلویزیون سیاه و سفید ایران ناسیونال قدیمی دارای جعبه ای شیک … روزگاری بود …

    مدرسه یعنی تنها دبیرستان روستای کوتنا بچه ها بعد از سریال هر هفته تحت یک شخصیت می‌جنگیدند ههههه چقدر عمر آدمی حتی بیش از آنچه که فکرش را می‌شود کرد زود می‌گذرد

    تمام شوق و ذوق ما این سریال بود … زندگی شاد ولی ساده و بدون هیچ غل و غش

    لیان شامپو ههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا