;
سلامتبیماری ها

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف بهتر است؟

خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف: بعد از پوشیدن لباس خواب راحت،رفتن به رختخواب و در آغوش گرفتن پتوی کرکی، احساس می کنید مشکلی پیش آمده یا در خوابیدن مشکل دارید، تا زمانی که پاهای خود را از زیر لحاف بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. این کار عجیب، به شما کمک می کند بهتر بخوابید! آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این قدر احساس خوبی دارد که پاهای خود را از لحاف بیرون بیاورید؟ با بخش سلامت از مجله گفتنی همراه باشید.

خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف! آیا به شما آرامش بیشتری می دهد؟

هنگامی که بدن ما برای خواب آماده می شود، یک سری تغییرات فیزیولوژیکی شروع می شود تا ما را در حالت استراحت مطلوب قرار دهد. یکی از این تغییرات فیزیولوژیکی دمای بدن است که به تدریج کاهش می یابد.

این مطلب رو از دست نده: چرا هنگام خواب دست ها بی حس می شوند؟

خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف-خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف! آیا به شما آرامش بیشتری می دهد؟

از نظر علمی، انسان به همراه تعدادی از حیوانات در دسته خون گرم طبقه بندی می شوند و این به معنای حفظ دمای بدن ثابت معمولاً بالاتر از دمای محیط است. انسان دمای تقریبی 0.5 ± 36.8 درجه سانتی گراد را حفظ می کند که دمای ایده آلی برای عملکرد سلول ها و بافت های ما است. این دما توسط گرمای تولید شده توسط فرآیندهای متابولیک بدن حفظ می شود و با توجه به دمای خارجی از طریق تنظیم حرارت تنظیم می شود.

حتی اگر بیرون گرم باشد، فرآیندهای تنظیم حرارت در مغز و بدن تضمین می‌کند که دما بالا نمی‌رود. بدن شروع به عرق کردن می کند و وقتی عرق تبخیر می شود، دمای بدن را کاهش می دهد. رگ های خونی خون، مواد مغذی و گازهایی مانند اکسیژن را حمل می کنند، اما گرما را نیز انتقال می دهند.

خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف:

وقتی گرما را احساس می کنیم، رگ های خونی گشاد می شوند و اجازه می دهند گرمای بیشتری از پوست نفوذ کند. ما همچنین می‌توانیم رفتارمان را تغییر دهیم، مثلاً آستین‌ها را بالا بزنیم یا لباس‌های سبک‌تر و تنفس‌پذیرتر انتخاب کنیم.

زمانی که در فصل زمستان که دمای محیط کمتر از دمای بدن ما است، احساس سرما کنیم، این روند کاملاً معکوس می شود. رگ‌های خونی ما منقبض می‌شوند، برای تولید گرما می‌لرزیم، و رفتار ما باعث می‌شود لباس‌های گرم‌تری بپوشیم و به دنبال مناطق گرم یا گرم باشیم.

همه این ها توسط مغز و به طور خاص هیپوتالاموس کنترل می شود که مرکز کنترل گرما است، جایی که تمام اطلاعات مربوط به دمای داخلی بدن و دمای محیط را دریافت می کند، آن را رمزگشایی می کند و تغییرات مناسب را با ترشح هورمون هایی که باعث می شوند. تغییرات فیزیولوژیکی، علاوه بر ارسال سیگنال های عصبی که رفتار ما را تغییر می دهد. علاوه بر این، این ناحیه شرایط فیزیکی را کنترل می کند که باعث می شود ما بهتر بخوابیم.

همچنین بخوانید: پس از مرگ چه اتفاقی در بدن می افتد؟

پاها می خوابند!

خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف-پاها می خوابند!

 

چرا هنگام خواب پاهای خود را می چسبانیم؟

دمای بدن یکی از اولین تغییرات فیزیولوژیکی است که هنگام آماده شدن برای خواب رخ می دهد. تحقیقات نشان داده است که دمای بدن ما مدت‌ها قبل از اینکه سر خود را روی بالش بگذاریم شروع به کاهش می‌کند و زمانی که در خواب عمیق هستیم به ۱ تا ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. این همچنین توضیح می دهد که چرا ما تمایل داریم در اتاق های خنک تر بخوابیم.

در مورد پاهای ما، اندام‌ها مانند دست‌ها نیز برای انتقال گرما از بدن به بیرون مهم هستند. آن ها مجهز به رگ های خونی هستند که امکان انتقال گرما را فراهم می کند.

رگ های خونی که خون را به دست ها و پاهای ما می رسانند دارای ساختارهایی به نام آناستوموز شریانی وریدی هستند که فقط ارتباط بین دو رگ خونی است، مانند پلی بین دو مسیر مجزا. این ساختارها به عنوان مسیرهای جایگزین خون گیری عمل می کنند و در عین حال به افزایش جریان خون در مناطق خاص کمک می کنند.

هنگامی که دمای محیط بالاتر یا کمی خنک تر از دمای محیط است، بدن ما گرم می شود و نمی تواند گرمای مورد نیاز خود را آزاد کند، بنابراین پاها و دست های خود را در محلی قرار می دهیم که بدن بتواند در سریع ترین زمان ممکن گرما را از دست بدهد.

همچنین بدانید: 4 علامت بدن که مثل یک زنگ خطر است و نشان می دهد چیزی درست نیست!

کف پاها مو ندارد

خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف:

علاوه بر این، پاهای ما عموماً بدون مو هستند. بدون این که مو به عنوان عایق عمل کند، گرما می تواند از بدن خارج شود.

چگونه هنگام خواب راحتی مطلق به دست آورید؟

رابطه بین تنظیم حرارت و خواب بسیار مهم است. در واقع، تحقیقات نشان داده است که گرم یا بیش از حد سرد بودن می تواند از خواب خوب شبانه جلوگیری کند. کمبود خواب می تواند توانایی بدن برای تنظیم موثر گرما را مختل کند.

طبق علم، بهترین راه برای آماده شدن برای خواب، گرفتن یک حمام آب گرم خوب یا نوشیدن یک نوشیدنی داغ (که حاوی کافئین نباشد) است. حمام آب گرم بدن شما را حتی بیشتر خنک می کند، زیرا بدن تمایل دارد گرمای اضافی حمام را از دست بدهد. به همین ترتیب، نوشیدنی‌های گرم باعث می‌شوند فرد در کمترین زمان احساس خواب آلودگی کند.

وقتی در رختخواب هستید، چراغ ها را خاموش کنید، از تلفن خود دوری کنید، اتاق را کمی خنک نگه دارید، سپس یک یا هر دو پا را از زیر لحاف بیرون بیاورید.

لینک های مرتبط:

9 علامتی که نشان می دهد کبد ملتهب دارید

5 علامت دیابت که کمتر شناخته شده: از شوره سر تا بهبود بینایی

من نقاط قرمز زیادی روی پوستم دارم آیا باید نگران این خال های قرمز باشم؟

چرا روی ناخن هایم خط ایجاد می شود و چگونه آن ها را از بین ببرم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا