;
سینمافرهنگ و هنر

10 جادوگر قدرتمند مارول + کدام یکی از همه قوی تر است؟

10 جادوگر قدرتمند مارول: دنیای سینمایی مارول از سال 2008 ظهور کرده و از آن زمان تا به امروز کاراکترهای بسیاری به این دنیای جادویی اضافه شده که قدرت برخی از این کاراکترها از نظر مخاطبان شگفت انگیز است. وارد شدن جادو به دنیای سینمایی مارول یک از تغییرات اساسی برای استودیوها بود، فازهای ابتدایی این فیلم‌ها بیشتر بر روی ابرقهرمانانی با ویژگی‌ها زمینی تمرکز داشتند، اما با گذشت زمان ایده پردازهای این دنیای سینمای به سراغ موجودات فرازمینی رفتند. جادو و علم جز بخش‌های جدایی ناپذیر فیلم‌های سینمایی دنیای مارول است که با انتشار فیلم «دکتر استرنج» در سال 2016 این موضوع به اوج خود رسیده و این استودیو فیلم سازی جادو را به‌عنوان بخشی از قدرت کاراکتر خود معرفی کرده است. در ادامه قصد داریم 10 جادوگر قدرتمند مارول را که به تصویر کشیده شده اند را به شما نمایش دهیم. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

پیشنهاد میشه ببینید: علیرضا نیکبخت واحدی و همسرش مثل مانکن ها+ عکس های لاکچری

10 جادوگر قدرتمند مارول

10 جادوگر قدرتمند مارول، در زیر به ترتیب از شماره 10 تا 1 این لیست که می توان گفت ضعیف ترین تا قوی ترین یا محبوب ترین مرتب کرد:

 

10- آمریکا چاوز (America Chavez)

آمریکا چاوز

این هم جالبه: تغییر باورنکردنی شکوفه هاشمیان بازیگر سریال دلنوازان+ عکس و بیوگرافی

«آمریکا چاوز» (America Chavez) یکی از قدرتمندترین کاراکترهای دنیای سینمایی مارول است که رتبه دهم را در فهرست شخصیت‌های محبوبیت به دست آورده است، این نقش توسط بازیگری به نام «سوچی گومز» (Xochitl Gomez) ایفا می‌شود. این کاراکتر تازه وارد از جهان موازی اوتوپیایی (Utopian Parallel) به دنیای مارول وارد شده و به دلیل قابلیت پرش و سرعت عملی که دارد جز کاراکترهای محبوب در دنیای سینمایی مارول‌ها محسوب می‌شود.

10 جادوگر قدرتمند مارول، آمریکا چاوز در ابتدا با نام «میس آمریکا» (Miss America) فعالیت می‌کرد، اما پس از گذشت مدتی نام این کاراکتر به آمریکا چاوز تغییر کرد. این شخصیت محبوب با قدرت جادویی خود یکی از اعضای گروه ابرقهرمانی بود که خودشان را وقف ایجاد تعادل بین آشوب و نظم کرده بودند. اما با گذشت زمان و مشخص شدن سرگذشت این گروه، جایگاه این کاراکتر در دنیای کمیک‌های مارول تغییر کرد.

 

9- کایسیلیوس (Kaecilius)

کایسیلیوس

«کایسیلیوس» (Kaecilius) یک شخصیت خیالی در دنیای سینمایی مارول (MCU) است، وی یکی از نفش‌های اصلی را در فیلم معروف دکتر استرنج ایفا می‎کرد که در سال 2016 اکران شد. بازیگر این نقش یکی از هنرمندان معروف به نام «مدس میکلسن» (Mads Mikkelsen) است، وی در فیلم دکتر استرنج به عنوان یک جادوگر شرور با قدرت زیاد ظاهر می‌شود که به رهبری یک گروه از جادوگران خائن به نام Zealots (زیلوت‌ها) ایستاده است.

او قدرت جادویی دارد که فراتر از  استاد خود دکتر استرنج است وی باور دارد که با قدرت خود می‌تواند آزادی در جهان را به سطح بالاتری ببرد. این دیدگاه وی باعث می‌شود، «کایسیلیوس» در این فیلم سینمایی با دکتر استرنج و سایر شخصیت‌های اصلی دچار مشکل شود و جنگی میان آن‌ها رخ می‌دهد. در واقع این شخصیت باعث ایجاد تهدید برای دنیای سینمایی مارول و جادوگران محافظ آن می‌شود.

 

8- وانگ (Wong)

وانگ

10 جادوگر قدرتمند مارول، «وانگ» (Wong) یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای سینمایی مارول (MCU) است که به‌عنوان شاگرد و دست راست دکتر استرنج شناخته می‌شود، این کاراکتر در واقع بهترین همراه دکتر است که در جایگاه فعلی وی نقش زیادی دارد. وانگ از سال 2016 وارد دنیای جادویی شخصیت‌های مارول شده و به دفعات در ماموریت‌های مختلف به دکتر استرنج در نجات دنیا کمک کرده است.

البته وانگ طی این مدت فعالیت‌های اختصاصی هم داشته، وی یکی از کاراکترهای اصلی سریال “She-Hulk: Attorney at Law” و فیلم “Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings” هم بوده است. نقش این کاراکتر را بازیگر حرفه‌ای و معروف به نام «بندیکت وانگ» ایفا می‌کند.

 

7- کارل موردو (Karl Mordo)

کارل موردو

در ادامه معرفی 10 جادوگر قدرتمند مارول، نقش «کارل موردو» (Karl Mordo) در دنیای سینمایی مارول (MCU) را بازیگر معروف «چویتل اجیوفور» ایفا می‌کند. این کاراکتر معروف که از سال 2016 وارد داستان‌ها شده است، یکی از خادمان وفادار «کامارتاج» محسوب می‌شود. این کاراکتر قدرتمند پس از دور زدن قوانین توسط دکتر استرنج در استفاده از سنگ زمان برای شکست دورمامو تصمیم می‌گیرد که کاراکتر «کامارتاج» را ترک کند و در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دشمنان دکتر استرنج است.

کارل موردو در ادامه داستان‌ها با دیدگاه‌های خودسرانه و بدون تفکر به تغییر مسیر می‌رسد، او به دلیل نگرانی‌های شخصی و مسائل اخلاقی به سمت تحول‌های منفی و نقض اصول جادوگران می‌رود. این شخصیت در نسخه سینمایی MCU به یکی از کاراکترهای منفی و پیچیده‌ دنیای جادوگران مارول تبدیل شده و نقش مهمی در داستان‌ها و تحولات آینده ایفا می‌کند.

 

6- انشنت وان (Ancient One)

انشنت وان

10 جادوگر قدرتمند مارول، «انشنت وان» (Ancient One) یکی از کاراکترهای مشهور دنیای سینمایی مارول (MCU) که قبل از دکتر استرنج و حتی وانگ در دنیای مارول‌ها حضور داشته، لقب جادوگر عالی یکی از مشهورترین عناوین این کاراکتر است. انشنت وان به‌عنوان قدیمی‌ترین استاد کامارتاج شناخته می‌شود، این کاراکتر در واقع استاد دکتر استرنج بوده و آموزش‌های جادوگری را وی به استرنج داده است.

این کاراکتر معروف ریشه و گذشته نامعلومی دارد ولی در زمان حضور خود یک جادوگر بسیار قدرتمند بوده که درنهایت در فیلم “Doctor Strange” توسط «کایسیلیوس» یکی از شاگردهای قدیمی خود به قتل می‌رسد تا استرنج جایگزین استاد ماهر خود در این دنیای تخیلی شود.

 

5- لوکی لاوفیسون (Loki Laufeyson)

لوکی لاوفیسون

10 جادوگر قدرتمند مارول، لوکی یکی از شخصیت‌های قدرتمند دنیای دنیای سینمایی مارول (MCU) است که به‌عنوان یک خدای شرور با تغییر چهره و هویت در این دنیای تخیلی شناخته می‌شود. «لوکی لاوفیسون» (Loki Laufeyson) و پس از اینکه در فیلم “Thor” موفق نشد «ثور» را به قتل برساند، تصمیم گرفت در فیلم “Avengers” به زمین حمله کند که در این مورد هم موفق نبود.

این کاراکتر بسیار شرور همواره به دنبال جنگ و مبارزه است تا جایی که به ثور کمک کرد تا «آزگارد» را نجات دهد. این کاراکتر شرور و خاکستری سرانجام در توسط تانوس در فیلم “Avengers: Infinity War” به قتل رسید و داستان این کاراکتر در دنیای مارول به اتمام رسید.

 

4- آگاتا هارکنس (Agatha Harkness)

آگاتا هارکنس

در ادامه معرفی 10 جادوگر قدرتمند مارول، «آگاتا هارکنس» (Agatha Harkness) یک شخصیت کمیک مارول است که در داستان‌های مرتبط با “Wanda Maximoff” یا “Scarlet Witch” ظاهر می‌شود. این جادوگر یکی از قدرتمندترین کاراکترهای دنیای سینمایی مارول (MCU) است که در داستان “WandaVision” به عنوان یک جادوگر قدرتمند با تجربه معرفی می‌شود.

آگاتا هارکنس به‌عنوان یکی از جادوگران قدیمی و از دشمنان اسکارلت ویچ در دنیایی که توانایی استفاده از کتاب ممنوعه دارک هولد را دارد در فیلم‌های مارول شناخته می‌شود. آگاتا هارکنس شخصیتی پیچیده دارد که در قسمت‌های جدید دنیای سینمایی مارول احتمالا بیش‌تر به آن پرداخته خواهد شد.

 

3- هلا (Hela) – 10 جادوگر قدرتمند مارول

هلا

10 جادوگر قدرتمند مارول، در کمیک‌های مارول «هلا» (Hela) یکی از شخصیت‌های مهم و قدرتمند دنیای سینمایی مارول (MCU) است که با نیروی فوق‌العاده و توانایی‌هایی که دارد در داستان‌های این دنیای تخیلی به عنوان خدای جنگ و مرگ شناخته می‌شود. بازیگر معروف کیت بلانشت (Cate Blanchett) نقش هلا را دنیای مارول باز می‌کند وی به عنوان دختر اول اودین، خواهر لوکی و ثور در این مجموعه نقش ایفا می‌کند که در کنار پدرش در حال مبارزه است.

او به دلیل طمع و آزادی‌طلبی خود در تصاحب قدرت و کنترل بر آزگارد، به مخاطره افتاد و با تلاش لوکی و ثور این تهدید به آزگارد مهار شد. هلا دارای توانایی‌های فوق‌العاده‌ای است و قادر به کنترل ابرها، نیروی فوق‌العاده و داشتن توانایی‌های جادویی بسیار قوی و اعجاب انگیزی است که نظر بیننده را به خود جلب می‌کند.

 

2- دکتر استرنج (Doctor Stephen Strange)

دکتر استرنج

10 جادوگر قدرتمند مارول، دکتر استیون استرنج یکی از شخصیت‌های مهم و محبوب در دنیای سینمایی مارول (MCU) است. او یک جراح ماهر و موفق محسوب می‌شود که بعد از یک تصادف، دست راستش آسیب می‌بیند و نمی‌تواند دیگر به‌عنوان یک جراح فعالیت کند. او به دنبال راهی برای بازیابی قدرت دست راست خود می‌گردد و این مسیر باعث ورود او به جهان جادو و رازهای اسرارآمیز می‌شود. بسیاری از طرفداران دنیای مارول از مدت‌ها قبل منتظر حضور کاراکتر دکتر استرنج بودند، اما ورود این کاراکتر از سال 2016 رقم خورد.

حضور اولیه استرنج کمی کند بود، اما این روند در ابتدا فاز سوم و شروع فاز چهارم MCU سرعت بیشتری گرفت و حالا دکتر استرنج یکی از شخصیت‌های محبوب و قدرتمند در دنیای مارول محسوب می‌شود. نقش دکتر استرنج توسط بازیگر حرفه‌ای و کاربلد «بندیکت کامبربچ» (Benedict Cumberbatch) بازی شده است. دکتر استرنج در ابتدا به‌عنوان یک جادوگر مبتدی وارد داستان می‌شود و با زندگی در “Sanctum Sanctorum” و یادگیری جادوگری از انشنت وان (Ancient One) به یک فرد قدرتمند در این دنیا تبدیل شده است.

 

1- واندا ماکسیموف (Wanda “Scarlet Witch” Maximoff)

واندا ماکسیموف

در ادامه معرفی 10 جادوگر قدرتمند مارول، واندا مکسیماف  یکی از شخصیت‌های کلیدی و محبوب در دنیای سینمایی مارول (MCU) است، بازیگر معروف «الیزابت اولسن» نقش واندا را در این مجموعه ایفا می‌کند. وی ابتدا در فیلم “Avengers: Age of Ultron” معرفی شد و با قدرت‌های خارق‌العاده‌ای از جمله کنترل ذهن و تغییر واقعیت توانست به یک کاراکتر قدرتمند و محبوب تبدیل شود.

با حضور در مجموعه تلویزیونی “WandaVision” واندا به یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه مارول تبدیل شد. او با پیشرفت قدرت‌هایش و تحولات ذهنی توانسته نظر بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول به خود جلب کند. در فیلم “Doctor Strange in the Multiverse of Madness”، واندا به نقش اسکارلت ویچ بازگشت، این شخصیت به‌عنوان یک ابرقهرمان با قدرت و پتانسیل زیاد شناخته می‌شود و جزء شخصیت‌های پرمخاطب و مهم دنیای سینمایی مارول است.

به نظر شما قوی ترین جادوگر مارول کدام است؟

منبع: مایکت مگ

 

مطالب مشابه:

شوک به طرفداران مارول+اتهام جنسی و تجاوز بازیگر معروف ثابت و اخراج شد!

چرا دنیای سینمایی مارول کیفیت گذشته را ندارد و جذاب نیست؟

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. فقط هالک.وای حیف ک زدن کمرنگش کردن وگرنه میتونست خیلی بالاتر از اینا باشه،همچنین پر طرفداررین شخصیت بین انتقام جویان باشه

  2. با توجه ب آخر سریال لوکی ،لوکی تبدیل شده ب قوی ترین خدا و جادوگر مارول ک رو دست قدرتش نیست و الان قدرت والا داره .و لطفا یکم فکر کنید هالک اخه جادوگر ک اسمش رو انتظار دارید توی لیست ببینید!!!!

  3. هری پاتر که به مارول ارتباطی نداره
    و معلوم این لیست برای قبل است چون حالا قوی ترین
    لوکی هست و اینکه دکتر استرنج هم دو هر دو دستش
    اسیب دیده بود تازه دکتر استرنج که توی سریال چه میشد اگر بود خیلی قوی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =

دکمه بازگشت به بالا