;
مهارت های زندگی

گیاهان ضد پشه و مگس؛ راهکارهای خانگی برای خلاص شدن از شر پشه ها و مگسها!!!

گیاهان ضد پشه و مگس:آیا تا به حال شب های طولانی را صرف خلاص شدن از شر پشه ها و مگس هایی کرده اید که به محل زندگی شما حمله می کنند ؟

اگر چنین است، احتمالاً احساس ناامید کننده ای از پیدا نکردن راه حل پایدار داشته اید.خوشبختانه، راه های طبیعی و سازگار با محیط زیست برای خلاص شدن از شر پشه ها و مگس هایی که به منزل شما حمله می کنند وجود دارد .در این مقاله بهترین نکات را برای خلاص شدن از شر آنها با استفاده از گیاهان دافع پشه و مگس به شما ارائه می دهیم .

گیاهان ضد پشه و مگس

گیاهان می توانند راه حلی عالی برای کاهش جمعیت پشه و مگس باشند. برخی از گیاهان معطر مانند رزماری، اسطوخودوس، ریحان یا شمعدانی در دور نگه داشتن این حشرات به طور طبیعی بسیار موثر هستند.

آنها را می توان در گلدان های داخل یا خارج از خانه قرار داد که به آنها اجازه می دهد هوای پاک و تازه بدون خطر برای سلامتی داشته باشند. علاوه بر این، برخی از گیاهان مانند مریم گلی به دلیل خاصیت دافعی شناخته شده اند و به همین دلیل در از بین بردن پشه و مگس بسیار موثر هستند.

برای از بین بردن پشه ها گیاهان مختلفی وجود دارند که می توانند بسیار موثر باشند. مثلاً اسطوخودوس، ریحان  بسیار مفید است. در واقع، آنها خواص دافعه ای برای پشه ها دارند و برای سلامتی موثر هستند.

اما این گیاهان برای دفع کامل پشه ها کافی نیستند و در مواردی باید از محصولات قوی تری استفاده کرد.از طرفی در جایی که می توان گل و سبزی کاشت، این گیاهان می توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این، آنها یک مزیت مهم دیگر نیز دارند: بوی خوش آنها.

فواید استفاده از گیاهان برای از بین بردن پشه و مگس
استفاده از گیاهان برای از بین بردن پشه و مگس مزایای زیادی دارد. اول از همه، این یک راه حل سازگار با محیط زیست است که به محیط زیست آسیب نمی رساند، زیرا مواد شیمیایی موجود در حشره کش ها می توانند برای حیات وحش مضر باشند.

ثانیاً، بیشتر این گیاهان دارای اثر دافع حشرات طبیعی هستند که به شما امکان می دهد بدون استفاده مکرر مواد شیمیایی از شر پشه ها و مگس ها خلاص شوید.

علاوه بر این، این روش بسیار ارزان تر از استفاده از مواد شیمیایی است. در نهایت، این گیاهان را می توان در داخل خانه استفاده کرد، بنابراین محافظت طبیعی در برابر حشرات را فراهم می کند.

راه حل اکولوژیکی
اثر دافع طبیعی
ارزان تر از استفاده از محصولات شیمیایی
محافظت از داخل ساختمان در برابر حشرات
گیاهان چگونه از این گیاهان دافع پشه و مگس نگهداری می کنند؟
گیاهان دافع پشه و مگس را در گلدان های گل داخل یا بیرون خانه خود بکارید. گلدان ها باید در مکانی آفتابی مانند بالکن، پاسیو یا پنجره قرار گیرند. دقت کنید که خاک گلدان به خوبی زهکشی شده باشد و آن را با مخلوطی از خاک گلدان و ماسه پر کنید.

بذرها یا گیاهان را در عمق حدود 2 سانتی متری قرار دهید و با دقت آبیاری کنید. هنگامی که گیاهان شروع به رشد کردند، باید به طور منظم آبیاری شوند تا رشد آنها تضمین شود. اگر متوجه هر گونه آفت در گیاهان خود شدید، مهم است که آنها را با محصولات مناسب درمان کنید.

هنگامی که گیاهان شما به خوبی مستقر شدند، می توان آنها را با تکنیک های ساده نگهداری کرد. اول از همه، شما باید به طور منظم گل های مصرف شده و برگ های خشک را قطع کنید تا تولید گل های جدید را تشویق کنید.

همچنین برای اطمینان از رشد سالم باید گیاهان خود را هر ماه کود دهید. در نهایت، اگر گلدان شما به سرعت بزرگ و پر شود، ممکن است لازم باشد گیاه را به گلدان بزرگتری پیوند بزنید.

گیاهان یک جایگزین طبیعی بسیار موثر برای خلاص شدن از شر پشه ها و مگس ها هستند. انواع مختلفی از گیاهان وجود دارد که می توان از آنها برای دور نگه داشتن این حشرات استفاده کرد و در عین حال به محل زندگی شما رنگ و جذابیت ببخشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا