;
فرهنگ و هنرهنرمندان

تام کروز بازیگری فوق العاده اما پدری سنگدل که باور نمی کنید!

تام کروز بازیگر مشهور ۶۰ ساله بیش از یک دهه است که از دختر کوچکش سوری بی خبر است!«سوری کروز» که 17 ساله است، به کالج مد و فشن خواهد رفت. تام کروز پدر سوری، از ۱۰ سال پیش که از همسرش کیتی هولمز جدا شده، با دخترشان سوری هیچ ارتباطی ندارد.کیتی سومین همسر تام بود. با فرهنگ و هنر مجله گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: امبر هرد بعد از شکست دادگاه مهاجرت کرد! او هالیوود را ترک خواهد کرد!

منبعی نزدیک به این خانواده گفته: «سوری دیگر پدرش را نمی شناسد بیشتر از ۱۰ است که تام با دخترش وقت نگذرانده است سوری دیگر به دیدن فیلم های پدرش نمی رود و تام به طور کلی هیچ نقشی در زندگی دخترش ندارد.»

طبق گزارش هایی تام کروز از اعضای فعال ساینتولوژی است و از طریق همسر اولش با این فرقه آشنا شد و پس از طلاق با نیکول کیدمن ازدواج کرد و فرزندخوانده هایش را با ساینتولوژی بزرگ کرد اما سوری برعکس آنها از پدرش و فرقه ساینتولوژی فاصله گرفت و دیگر با او دیدار نداشت. حاصل ازدواج ۶ ساله ی تام کروز و کیتی هولمز، تنها دخترشان سوری است.

همچنین ببینید: قوانین خاص در خانواده کارداشیان ها که تعجب می کنید!

وقت گذرانی تام کروز با دخترش در گذشته

تام کروز2

 تام کروز و عضویت در کلیسای ساینتولوژی

عضویت تام کروز در کلیسای ساینتولوژی به سال ۱۹۸۶ باز می‌گردد و کیتی هلمز نیز پیش از ازدواج به این فرقه که در برخی کشورها از جمله آمریکا مذهب به شمار می‌رود، پیوسته بود؛ هرچند گفته می‌شود او در سال‌های اخیر بر خلاف همسرش که عضو فعال ساینتولوژی به شمار می‌رود، از این فرقه فاصله گرفته بود.

اندک اطلاعاتی که در مورد ساینتولوژی وجود دارد، بیش‌تر از طریق اعضای پیشین این فرقه به بیرون درز پیدا کرده ‌است. برای همین نیز جای تعجبی ندارد که خیلی‌ها در بحبوحه‌ی انتشار اخبار و شایعات مربوط به جدایی این زوج هالیوودی، به‌طرح یک سئوال ساده اکتفا کرده‌اند: «ساینتولوژی دیگر چه صیغه‌ای است؟»

همچنین ببینید: کیوانچ تاتلیتوغ 6 سال از همسرش کوچکتر است و چیزهایی که نمی دانید!

معافیت مالیاتی و پوشش در زیر چتر “مذهب”

ساینتولوژیست‌های سابق که از این فرقه کنار کشیده‌اند، آن را گونه‌ای از “شستشوی مغزی” لقب می‌دهند که برای هدفش میلیون‌ها و شاید میلیارد‌ها دلار در اختیار دارد. ابزار مهم رسیدن به هدف نیز که ایجاد “یک دمکراسی حقیقی” روی کره زمین خوانده می‌شود، سازمان اطلاعاتی و امنیتی ساینتولوژی به نام OSA (مخفف “دفتر روابط ویژه” به زبان انگلیسی) است.

تعاریف ساینتولوژیست‌های پیشین و کسانی که این فرقه را از نزدیک زیر نظر داشته‌اند، از نحوه کار OSA بی‌شباهت به ماجراهای هیجان‌انگیز فیلم‌های هالیوودی نیست، با این تفاوت که در هالیوود آنچه بر پرده روایت می‌شود، داستان است اما فعالیت‌های سازمان اطلاعاتی و امنیتی ساینتولوژی در دنیای واقعی رخ می‌دهد.

ران هابارد، نویسنده کتاب‌های علمی و تخیلی در سال ۱۹۴۹ کتابی را با عنوان “دیانتیک: دانش مدرن سلامتی ذهن” منتشر کرد که با فروش خوبی روبرو شد. همین استقبال موجب شد تا این نویسنده آمریکایی ساینتولوژی را بنا نهند و آن‌ را به عنوان روشی نوین برای تشخیص فردی بیماری‌های روانی و خوددرمانی معرفی کند.

ران هابارد، نویسنده کتاب‌های علمی و تخیلی

تام کروز3: ران هابارد، نویسنده کتاب‌های علمی و تخیلی

اما از اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی هابارد تلاش‌های گسترده‌ای را به کار برد تا ساینتولوژی را در زمره “مذاهب” قرار دهد. هدف پشت پرده‌ی تلاش‌ها برای رسمیت بخشیدن به ساینتولوژی به عنوان مذهب، بهره‌‌گیری از معافیت مالیاتی بود که طبق قانون، نهاد‌های مذهبی در آمریکا را شامل می‌شود.

با تلاش‌های بی‌وقفه OSA سرانجام در ماه اکتبر سال ۱۹۹۳ کلیسای ساینتولوژی از پرداخت مالیات معاف شناخته شد و به این ترتیب این فرقه در زیر چتر “آزادی ‌مذهب” در آمریکا پناه گرفت. این دستاورد بزرگ به این معنا بود که سازمان‌های دولتی برای بررسی فعالیت‌های این فرقه به شدت محدود شدند و هر کس نیز که از بیرون قصد کنار زدن این حصار را داشت به سرعت با چوب “دخالت در عقاید مذهبی دیگران” رانده می‌شد.

سازمان OSA در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی از سوی هابارد، مؤسس ساینتولوژی‌، با الگو گرفتن از سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، و نیز سازمان اطلاعاتی شوروی سابق موسوم به کا.گ.ب شکل گرفت. گفته می‌شود در حال حاضر نزدیک به هزار مأمور اطلاعاتی برای این سازمان کار می‌کنند.

یکی از ترفند‌های اصلی این سازمان برای تحت فشار گذاشتن اعضای پیشین و مخالفان ساینتولوژی استخدام کارآگاهان خصوصی است که به طور دائمی مخالفان را تحت نظر می‌گیرند، مکالمات آن‌ها را شنود می‌کنند و همانند سایه به تعقیب آنان می‌پردازند. به گفته‌ی مارک هدلی، یکی از اعضای پیشین، OSA برای این کار از شرکت‌ها و سازمان‌های واسطه استفاده می‌کند تا به این ترتیب کار ردگیری را مشکل و به عبارتی غیرممکن سازد.

شاید برایتان جالب باشد:

کیم کارداشیان و وکالت: چه کسی حاضر است او را به عنوان وکیل قبول کند؟

بیانسه خواننده معروف 22 کیلو وزن کم کرد! وقتی بیانسه هم از خودش ناراضی میشه!

سریال گرگ و میش دوباره ساخته می شود!

خواهر زاده هانده ارچل توسط مادرش خبرساز شد! آیا رسانه ای کردن بیماری در فضای مجازی کار درستی است؟

مونبین خواننده کره ای خودکشی کرد!

سریال کره‌ای افتخار با بازی سونگ هه کیو در جهان غوغا به پا کرده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا