;
سرگرمی

تست شخصیت کلید مورد علاقه تان را انتخاب کنید تا صندوق جهان بین بگوید چه شخصیتی دارید!

تست شخصیت کلید مورد علاقه: شخصیت شناسی ، نیازهای اجتماعی ما را به تعادل می‌رساند. باعث می شود خود را بهتر بشناسیم و به تمام جنبه های شخصیتی خود آگاه باشیم. این امر به ما کمک می کند  تا در موقعیت های زندگی بتوانیم در جایگاه‌ها و موقعیت‌های روزانه خود را با بالاترین راندمان نشان دهیم.

همچنین ببینید: معمای هوش قاتل معلم: اگر واسه خودت یه پا کارآگاهی بگو کدوم دانش آموز معلم رو کشته؟

این هم جالبه: آیا تو فیلسوف زمانه ای؟ فقط نوابغ هوشمندانه ترین جوابو می دن! کیو نجات میدی

علم فلسفه از سالیان دور به دنبال ابزار و وسیله‌ای برای ارزیابی توصیف رفتارهای مختلف در انسان‌ها بوده است. اولین بار بقراط و پس از آن جالینوس ابزارهایی برای طبقه بندی تیپ‌های شخصیتی، ارائه دادند. در صده‌های اخیر دانشمندان علم روانشناسی با مطرح کردن تئوری‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای آماری دست به طبقه بندی‌های مختلف افراد در این خصوص زده‌اند.

در تست شخصیت کلید مورد علاقه، ما از شما می خواهیم که با دقت به تصویر زیر نگاه کنید و بگویید کدام کلید را برای باز کردن صندوق انتخاب می کنید؟ انتخاب شما چیزهای زیادی را درباره تان فاش خواهد کرد!

جالب است: آزمون هوش ریاضی نوابغ برای کسایی هست که تو مدرسه زنگ ریاضی میترکوندن!

تست شخصیت کلید مورد علاقه

شاید جالب باشد: بازی فکری برای بچه مهندس ها! چطوری با حرکت فقط دو کبریت، دو تا مربع میشه ساخت؟!

نتایج تست شخصیت کلید مورد علاقه:

کلید شماره ١: این کلید بسیار ساده و بدون تزئین اما درعین حال مناسب برای بازکردن هرنوع قفلی است. تعداد کسانی که این قفل را انتخاب می‌کنند زیاد است. این افراد منطقی، مصمم و تحلیلگر هستند اما در عین حال گاهی شکننده و آسیب‌پذیر‌ند.

کلید شماره٢: اگر این کلید را انتخاب کردید یعنی از نظر شخصیتی جذاب، قوی و مبتکر هستید. به راحتی هرآنچه را که می‌خواهید بدست می‌آورید و فردی مستقلال هستید!

کلیدشماره٣: این کلید نایاب است و انتخاب آن نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالاست. فقط یک شخصیت قاطع و پراز ایده‌های جالب دست به همچین کاری می‌زند. اگر شما این کلید را انتخاب کردید یعنی با مشکلات به راحتی روبرو می‌شوید و زمام امور زندگی را در دست دارید.

جالب است: تست بینایی پلاتی‌پوس: افرادی که تیزبینی شون کل همه رو می خوابونه نوک اردکی متفاوت و می بینن!

کلیدشماره ۴: انتخاب کلیدی به شکل برگ‌های شبدر علامت خوش‌شانسی است. شخصیتی خوش‌گذران، بی‌خیال و خوش‌بین که همیشه نیمه پر لیوان را می‌بیند. اگر این کلید را انتخاب کردید مراقب باشید! گاهی تفکر خوش‌بینانه باعث انجام رفتارهای بدون فکر قبلی و در نتیجه پشیمانی می‌شود.

کلیدشماره ۵: انتخاب کلیدی با جزئیات و تزئینات فراوان، کلیدی که بیشتر در افسانه‌ها و داستان‌های پریان دیده می‌شود، نشانه شخصیتی با رویاپردازی خلاق و تخیلی است. شما شخصیت خاصی دارید و متاسفانه تخیلی بودن باعث می‌شود حس کنید از بسیاری نعمت‌ها محرومید و جایگاه اشتباهی در دنیا دارید.

شاید بپسندید: بازی فکری آچار فرانسه: آیا از 85 درصد افرادی که در این آزمون مردود شده اند باهوش تر هستید؟

کلید شماره۶: انتخاب کلیدی کلاسیک به معنی داشتن شخصیتی منطقی و پراز احساس‌های خوب است. شما فردی وفادار هستید و از دیگران هم انتظار مشابهی دارید.

جالب است: تست شخصیت ماه: میخوای بدونی قراره چطوری عاشق بشی؟ کافیه یکی از ماه ها رو انتخاب کنی!

تست شخصیت شناسی چیست؟

تست شخصیت کلید مورد علاقه: تست شخصیت شناسی ابزاری است که برای ارزیابی شخصیت انسان استفاده می‌شود.

آزمون و ارزیابی شخصیت به تکنیک‌هایی اشاره دارد که برای اندازه‌گیری الگوهای مشخصه ویژگی‌هایی که افراد در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند طراحی شده است.

از تست‌هایشخصیت شناسی می‌توان برای کمک به مشخص کردن تشخیص بالینی، راهنمایی مداخلات درمانی و کمک به پیش‌بینی نحوه واکنش افراد در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

همچنین ببینید: معمای تصویری عجیب ترین موجود تو این تصویر کدومشونه؟! نکته انحرافی این معما رو هرکسی نمیفهمه!

 

شخصیت چیزی است که ما هر روز آن را به‌طور غیر رسمی ارزیابی و توصیف می‌کنیم. وقتی ما در مورد خودمان و دیگران صحبت می‌کنیم، اغلب به ویژگی‌های مختلف شخصیت یک فرد اشاره می‌کنیم. زمانی که روانشناسان شخصیت را در سطحی منظم‌تر و علمی‌تر ارزیابی می‌کنند، تقریباً همین کار را انجام می‌دهند.

شاید جالب باشد: تست بینایی اسب دریایی کوچولو کجا قایم شده؟ اگر چشمان تیزی دارید در همان نگاه اول پیدایش می کنید!

تاریخچه تست‌ شخصیت شناسی

تست شخصیت کلید مورد علاقه: یکی از اولین اشکال تست‌های شخصیت‌شناسی، معروف به فرنولوژی، در اواخر قرن ۱۸ پدیدار شد و در طول قرن ۱۹ رایج شد. این رویکرد شامل اندازه‌گیری برجستگی‌های روی جمجمه انسان بود که به ویژگی‌های شخصیتی خاصی نسبت داده می‌شد.

بعدها، روانشناسان شروع به تلاش برای تعیین تعداد ویژگی‌های شخصیتی مختلف کردند. به عنوان مثال، گوردن آلپورت پیشنهاد کرد که بیش از ۴۰۰۰ ویژگی شخصیتی مختلف وجود دارد. سپس روانشناس ریموند کاتل از یک تکنیک آماری به نام تحلیل عاملی استفاده کرد تا این فهرست را به ۱۶ عامل شخصیتی مختلف کاهش دهد، در حالی که هانس آیزنک این فهرست را به سه عامل کاهش داد.

شاید جالب باشد: روانشناسی ترتیب تولد: بگو تک فرزندی یا بچه چندم خانواده هستی؟ نتایج واقعا جالبه!

.

.

.

همچنین ببینید: تست بینایی لاما: اون خانوم لامایی که خودشو گرفته و با بقیه فرق داره پیدا کن!

.

.

.

شاید جالب باشد: داستان حکیم دانا و دختر لجباز که تا مرز مردن پیش رفت!

یکی از محبوب‌ترین رویکردهای شخصیتی امروزه به عنوان پنج جنبه بزرگ شخصیت شناخته می‌شود.

این نظریه نشان می‌دهد که شخصیت از پنج بعد گسترده تشکیل شده است: برون‌گرایی، سازگاری، وظیفه‌شناسی، روان‌رنجوری و استقبال از تجربه.

امروزه، طیف گسترده‌ای از تست‌های شخصیت‌شناسی رایج شده‌اند که اغلب بر اساس نظریه‌های خاص سیستم‌های شخصیت هستند.

آزمون‌های شخصیتی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز (MBTI)
  2. پرسش‌نامه شخصیتی چندمحوری مینه‌سوتا (MMPI)
  3. پرسش‌نامه شخصیتی ۱۶ عامل کتل (16PF)

از دست ندهید: ضرب المثل ماست ها را کیسه کردند: داستان ماست مختار السلطنه و مرد ماست فروش، روزی که ماست تهرانی ها کیسه شد!

نکاتی برای شرکت در تست شخصیت شناسی

تست شخصیت کلید مورد علاقه: هیچ راهی جهت آماده شدن برای تست شخصیت‌شناسی وجود ندارد اما مواردی وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید که نتایج آزمون شما بهترین بازتاب شخصیت شماست. این نکات شامل موارد زیر هستند:

صادقانه جواب دهید

سعی نکنید یک نسخه «ایده‌آل» از خودتان را ارائه دهید. در عوض، سعی کنید فقط به روشی پاسخ دهید که نشان دهد شما چه کسی هستید و چه احساسی دارید.

 

شاید جالب باشد: بازی فکری سگ خوش شانس: کدام سگ ابتدا شیر را می خورد؟

دستور‌العمل‌های تست را بخوانید

اگر متوجه دستور‌العمل‌ها یا سؤال‌ها نشوید، ممکن است نتایج آزمون شما بازتاب دقیقی از شخصیت شما نباشد.

سعی نکنید «آزمون را شکست دهید»

سعی نکنید جوابی را حدس بزنید که فکر می‌کنید ممکن است پاسخ «ایده‌آل» آزمون باشد. فقط صادقانه به سؤالات جواب دهید.

پیشنهاد می شود: آزمون هوش گل و برگ: آیا شما فردی باهوش هستید؟ پاسخ معادله چند می شود؟

تست های شخصیت چه کاربردی دارند؟

تست شخصیت کلید مورد علاقه: شاخه ای از روانشناسی که به شخصیت و تنوع آن در بین افراد می پردازد، روانشناسی شخصیت نامیده می شود . آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا 2 نفر با شخصیت های متفاوت دوستان صمیمی هستند و چرا دو نفر با شخصیت های مشابه دشمنان قسم خورده هستند؟ خوب، این تست های شخصیت شناسی جالب، علاوه بر سرگرمی به سوالاتی از این دست پاسخ می دهد.

شاید جالب باشد: فقط چشمان عقابی می توانند تفاوت بین این دو تصویر را در عرض 12 ثانیه تشخیص دهند!

چرا گاهی نتایج تست ها با ویژگی های من مطابق نیست؟

تست شخصیت کلید مورد علاقه: تست های شخصیت وجوه پنهان ویژگی هایمان را به ما نشان می دهند. گاهی ممکن است آن چه می خوانیم درباره مان درست صدق نکند اما در موارد زیادی نیز نتایج تست ها با شخصیت ما مطابقت دارند. علت اینکه نتایج تست ممکن است با شخصیت مان همخوانی نداشته باشد، به این دلیل هم می تواند باشد: تو تا امروز خودت را درست نشناخته بودی! و بهتر است با این یافته جدید درباره خودت آشنا شوی و بیش تر به آن بیندیشی!

جالب است: فقط 16 درصد می توانند بفهمند کدام مخزن آب در عرض 25 ثانیه اول پر می شود! آیا شما می توانید؟

چه عواملی باعث می شود ما خودمان را درست نشناسیم؟

تست شخصیت کلید مورد علاقه: ما به دلایلی مختلفی ممکن است خودمان را هنوز به درستی نشناخته باشیم. اگر از مشکلاتی در دوران کودکی یا نوجوانی رنج برده اید که باعث کاهش عزت نفس شما شده، بیش تر احتمال دارد خودتان را ناکارآمد یا غیر اجتماعی توصیف کنید! در حالی که این ویژگی مربوط به دوران گذشته تان بوده و خصایا و ویژگی افراد در طی زمان با اتفاقات مختلفی تغییر می کند.

شاید جالب باشد: معمای طلاق را حل کنید! کدام زوج تصمیم به جدا شدن گرفته اند؟

به همین دلیل هم هست که تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که با آموختن آن مهارت ها می توانید شخصیت تان را رشد بدهید: شما همان آدم دیروز نیستید و فردا هم آدم امروز نخواهید بود! اگر دیروز برچسب های منفی می‌خورده اید، دلیلی ندارد که امروز هم دقیقا همان ویژگی را داشته باشید! به همین دلیل هم هست که ممکن است از نتایج تست ها تعجب کنید. چون این تست ها باعث می شوند شما خودتان و تغییرات اخلاقی تان را بشناسید و بفهمید که بر خلاف تصورتان آدم دیگری هستید!

مطالب جالب دیگر:

از هر 5 نفر تنها یک نفر نبوغ حل این معما را دارد: کدام یکی آقاست؟!

تست بینایی میمون تنبل: تیزبینی خودت رو با پیدا کردن مادر و بچه تنبل ثابت کن!

کدوم مرد خوشتیپ شوهر این خانم خوشگله هست؟

زنان و مردان خوش چهره متولد کدام ماههای سال هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا