;
اخبار روزتازه ها

زنان عربستان کمپین عجیبی در توئیتر به راه انداختند: چندهمسری اجباری شود!

چندهمسری: زنان عربستان کمپین عجیبی در توئیتر به راه انداختند. هر چند وقت یکبار زنانی از عربستان، برای ترغیب مردان به ازدواج کردن با بیش از یک زن، به توئیتر پناه می برند.
در توئیتر کارزاری تحت عنوان «می‌خواهیم چندهمسری اجباری باشد» (#نطالب_بالتعدد_یکون_اجباری) در عربستان به راه افتاد. زنان عربستان در این کمپینِ جنجالی به مردان سفارش کردند با بیش از یک زن ازدواج کنند. اکنون مجددا این کارزار فعال شده است.

هدف زنان از کارزار چندهمسری چیست؟

این کارزار در اصل با هدف مبارزه با مجرد ماندن زنان راه‌اندازی شده و در آن کاربران زن از مردان می‌خواهند در قبال مشکل مجرد ماندن زنان مسئولیت‌پذیر باشند و با بیش از یک زن ازدواج کنند.
بی‌شوهری، زنان عربستان را به ستوه آورده و باعث شده آن‌ها از چاله به چاه بیافتند. بسیاری از روحانیون عربستان در این کارزار توئیتری شرکت کرده و جوانان را به درک زنان و ازدواج با دو زن یا بیشتر تشویق کردند.

چندهمسری2

انتقاد از ایده چند همسری:

برخی از کاربران شرکت‌کننده در این کارزار، از ایده چندهمسری انتقاد کردند. آن‌ها معتقدند که چندهمسری بسیاری از خانواده‌های خوشبخت را نابود می‌کند.

کاربری نوشت: وقتی تو با همسر اول راحت هستی، چرا باید بیچارگی را به زندگی‌ات بیاوری و سال‌های قشنگی را خراب کنی که او در کنار تو در تلخی‌ها و شرینی‌ها زندگی کرده است؟ او هم مثل تو احساسات دارد و غیرتی و ناراحت می‌شود. چرخ روزگار می‌چرخد. امروز اشک او را می‌بینی، فردا مادر یا خواهر خودت جای او خواهد بود. آن روز معنی سخنانم را خواهی فهمید.

کاربر دیگری نوشت: این‌ها چه مردمی هستند؟چند خانواده و کودک به خاطر چندهمسری نابود و آواره شده اند؟!

چندهمسری3

چند همسری در عربستان قانونی است

چندهمسری در عربستان قانونی است و مردان می‌توانند حداکثر با چهار زن ازدواج کنند. مرکز آمار عربستان در اواخر سال ۲۰۱۶ گزارش مفصلی درباره زنان و مردان عربستان منتشر کرد.
در این گزارش آمده تعداد مردانی که بیش از یک زن دارند، به نیم میلیون می‌رسد. سن این مردان بین ۴۵ تا ۵۴ است.
برخی از مردان با استناد به شریعت اسلامی از چندهمسری دفاع می‌کنند.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. خدا لعنت کنه فرهنگی که دختر تا ۴۰ یا ۴۵ مجرده، چه اشکالی داره در شرایط خاص با رضایت زن اول ، دو همسری باشه…..خانواده بدبخت میشه، خب نشه. نه اینکه الان همه خوشبختند ؟!

  2. متاسفانه برداشت از ازدواج در اسلام کمی مخدوش است در ازدواج عشق و علاقه باید حرف اول را بزند ولی نمی دانم چند همسری تا چه حد می‌تواند این مهم را پوشش دهد از طرف دیگر فرزندان ناشی از چند همسری با مشکلاتی مواجه می شوند مسئله ی تامین مالی هم یک موضوع قابل توجه است

  3. این بدعت فقط در دو کشور ایران و مادر ایران که هندوستان باشه رواج شده.یک مرد باید با یک زن زندگی کند و با همان بمیرد.جالب اینجاست که بیشترین فاسد در همین دو کشور رایج هست.تا یکی کار حسنه ی میخواد انجام دهد سریع شروع به تخریب میزنین.

  4. سلام و درود. از نظر من اشکالی نداره که مرد بتونه چند همسر داشته باشه خوشحالی واقعی وقتی اتفاق میوفته که دلهای زیادی بتونن شاد باشن وقتی که یه مرد چند همسر داشته باشه هم زنهای مجرد کم میشه که باعث میشه دنبال فساد نباشن هم مرد ثواب بیشتری می‌بره که تونسته اونا رو پناه بده و سایه بالا سرشون باشه ‌‌ولی خوب بسته به جنبه زن داره که بتونه این چیزا رو درک بکنه.

  5. دین یک مغازه گلفروشی نیست که شما تعدادی گل مورد علاقه رو گلچین کنید. یا باید تمام اسلام رو پذیرفت یا هیچکدام از احکام رو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا