;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب به‌ راحتی ۱۰ سال چهره شما را جوان می‌کند!

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: درمان چین و چروک دور لب، به‌راحتی ۱۰ سال چهره شما را جوان می‌کند. چین و چروک دور لب که گاهی اوقات به اسم خطوط سیگاری شناخته می‌شوند، خطوط عمودی کوچکی هستند که روی لب‌های افراد مسن و گاه حتی در سن کم ایجاد می‌شوند. پنهان‌کردن این خطوط بسیار دشوار است. کاهش چروک دور لب نیازمند رسیدگی، توجه و گاهی درمان پزشکی‌ست.

اگر به این چروک‌ها دچارید و به دنبال کشف دلایل و راه‌های درمان آن هستید، این بخش مد و زیبایی برایتان کاربردی خواهد بود. در این مطلب، روش‌های جوانسازی دور لب با کمک روش‌های خانگی و پزشکی بررسی شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

شاید جالب باشد: بعد از برداشتن کاشت ناخن با این روش ها می توانید آسیب ها را به حداقل برسانید!

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب:

در کل سه نوع چین‌و‌چروک لب وجود دارد که عبارت‌اند از خطوط لبخند، خطوط ماریونت و خطوط عمودی لب.

خط لبخند: از گوشه‌های پایین بینی تا دو طرف لب امتداد دارد. این خط زمانی ایجاد می‌شود که رباط‌های اطراف دهان شل و باعث افتادگی پوست می‌شوند. اغلب افرادی که برای درمان چین و چروک دور لب به پزشک مراجعه می‌کنند مبتلا به این نوع عارضه هستند.خطوط ماریونت: چین‌وچروک‌هایی هستند که در گوشه‌های دهان ظاهر می‌شوند. این خطوط چهره را کمی شادتر نشان می‌دهند؛ زیرا باعث افتادگی گوشه‌های دهان می‌شوند. معمولا به دلیل تجزیه کلاژن در پوست پدیدار می‌شوند که باعث افتادگی پوست و ایجاد چین در اطراف دهان می‌شود.

مفید است: ۱۰نشانه اعتیاد به آرایش: آیا می توانید بدون آرایش جایی ظاهر شوید؟

خطوط عمودی لب: این خطوط شایع‌ترین چین‌وچروک‌های اطراف دهان هستند و عمدتا به دلیل حرکات مکرر لب ایجاد می‌شوند. همچنین سیگار، باعث تشدید آن‌ها خواهد شد؛ از این ‌رو به آن‌ها لقب “چروک‌های لب سیگاری” داده‌اند.
قبل از پرداختن به روش‌های درمان چین و چروک دور لب، بهتر است علل ایجاد آن را بشناسید. ناحیه دهان، یکی از اولین نقاط روی صورت شماست که ممکن است چین‌و‌چروک ایجاد کند. بخشی از این رخداد به دلیل نازکی پوست در مقایسه با سایر نواحی صورت است. همچنین این ناحیه کلاژن کم‌تری دارد. پس از ۲۰ سالگی، پوست شما هر سال حدود یک درصد کم‌تر کلاژن تولید می‌کند.

همچنین بخوانید: آرایش مخصوص جای جوش که اگر رعایت کنید واقعا جواب می دهد!

علاوه‌بر کلاژن، جنبه‌های دیگری در روند پیری پوست هم وجود دارد که باید در نظر گرفت؛ مانند از ‌دست ‌دادن الاستین و گلیکوزآمینوگلیکان‌ها (GAGs)، که به ترتیب به خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست کمک می‌کنند. این عارضه به‌عنوان پیری ذاتی یا طبیعی شناخته می‌شود. همچنین عوامل بیرونی که ممکن است خطر بروز چین‌وچروک‌های زودرس اطراف دهان را افزایش ‌دهند، عبارت‌اند از:

عوامل ژنتیکی
کم‌آبی بدن
تغذیه نامناسب
کشیدن سیگار
فشار
آسیب ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید
عادات نادرست مانند نوشیدن با نی یا جمع‌کردن مکرر لب‌ها
روش های پزشکی برای جوانسازی دور لب
درمان چین و چروک دور لب در مراحل اولیه با روش‌های خانگی ممکن است؛ اما برای چروک‌های سرسخت باید به مطب دکتر مراجعه کنید که خدمات زیبایی را ارائه می‌دهند.

جالب است: حلزون تراپی روشی برای جوان‌سازی و زیبایی پوست به سبک کره ای!

روش‌های پزشکی که برای کاهش چروک دور لب کاربردی هستند، عبارت‌اند از:

۱. فیلرها

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: بسیاری از متخصصان در زمینه زیبایی در حال حاضر از پرکننده‌های تزریقی به نام فیلر برای جوانسازی دور لب استفاده می‌کنند. این مواد تزریقی، هم خطوط دور لب را کاهش و هم ظاهر لب را پرتر نشان می‌دهند.

از دست ندهید: جوش شیرین و زیبایی پوست و مو و ناخن: اگر ناخن هایتان زرد شده حتما امتحان کنید!

۲. محلول‌های حاوی اسید هیالورونیک

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: محصولاتی مانند Restylane، Juvederm و Volbella به‌طور خاص برای درمان چین و چروک دور لب طراحی شده است. این محصولات به‌طور مستقیم به لب‌ها و اطراف آن تزریق می‌شود. این مواد حالت پر‌کننده دارند و کلاژن‌سازی در پوست را تحریک می‌کنند.

۳. لایه‌برداری شیمیایی

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: لایه‌برداری شیمیایی روشی‌ست که لایه رویی پوست را جدا می‌کند تا لایه‌ای جدید و جوان‌تر جای آن را بگیرد. این کار می‌تواند به بهبود ظاهر چین‌وچروک‌های ظریف، زخم‌های خفیف و پوست لکه‌دار کمک کند. لایه‌برداری شیمیایی، مخصوصا برای لب بالایی، مناسب است. انواع مختلفی از لایه‌برداری وجود دارد که از نظر قدرت و شدت بسیار متفاوت است؛ بنابراین با پزشک خود صحبت کنید که کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است.

مفید است: مام ضد عرق خانگی در منزل درست کنید و نگران عوارض استفاده از آن نباشید!

۴. لایه‌برداری با لیزر

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: لایه‌برداری با لیزر روش دیگری برای برداشتن لایه رویی پوست اطراف لب است تا فضایی برای پوست جوان‌تر ایجاد کند. لیزر مزیت دیگری هم نسبت به روش قبل دارد و به سفت‌کردن پوست کمک می‌کند. این روش، به‌ویژه روی پوست اطراف دهان، بینی و چشم کاربردی‌ست. با این روش افراد ۱۰ تا ۲۰ سال جوان‌تر به نظر می‌رسند. نتایج این روش هم بیشتر از سایر روش‌های کاهش چروک دور لب ماندگاری دارد؛ حدودا تا ۱۰ سال!

۵. درم ابریژن

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: درم ابریژن، نتایجی مشابه لایه‌برداری شیمیایی سبک برای درمان چین و چروک دور لب در پی خواهد داشت. درم ابریژن استاندارد یک روش پزشکی‌ست و از یک برس چرخشی برای برداشتن لایه رویی پوست استفاده می‌شود.

۶. میکرودرم ابریژن

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: میکرودرم ابریژن، یک روش ملایم‌تر نسبت به روش قبلی برای کاهش چروک دور لب است. این روش اغلب توسط متخصصان زیبایی با یک دستگاه دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لایه رویی پوست با جریانی از کریستال‌ها یا نوک الماس جدا می‌شود. برای دستیابی به نتایج دلخواه، به تکرار این متد طی چند ماه نیاز است.

۷. میکرونیدلینگ

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: میکرونیدلینگ یک روش نسبتا جدید است که می‌تواند برای درمان چین و چروک دور لب کاربردی باشد. میکرونیدلینگ با یک غلتک که دارای سوزن‌های ریز است انجام می‌شود و پوست را به‌طور مکرر سوراخ می‌کند. این کار به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند و ظاهری جوان‌تر به‌وجود می‌آورد. در مرحله بعدی بخشی از خون خود فرد برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. محلولی از پلاکت‌ها تهیه و از طریق دستگاه میکرونیدلینگ به‌صورت تزریق می‌شود.

۸. بوتاکس

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: خطوط اطراف لب اغلب به دلیل حرکت مکرر عضلات است و بوتاکس باعث شل‌شدن عضلات می‌شود. تزریق بوتاکس توسط یک متخصص آموزش‌دیده در مقادیر کم می‌تواند با جلوگیری یا کاهش حرکت ماهیچه‌ها، باعث کاهش چروک دور لب شود.

روش های طبیعی درمان چین و چروک دور لب

روش های از بین بردن چین و چروک دور لب: لب‌های بدون نقص، ظاهر زیبایی به چهره می‌بخشند. با این ‌حال، اکثر افراد به دلیل عوامل محیطی مختلف از چین و چروک یا خطوط ریز دور لب‌های خود رنج می‌برند. برخلاف سایر مشکلات پوستی، می‌توان از درمان خانگی چروک دور لب نتیجه خوبی گرفت.

۱. ماسک دارچین

استفاده از پودر دارچین یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان چین و چروک دور لب است. شما باید چند چوب دارچین بردارید و آن‌ها را به‌صورت پودر درآورید. حالا چند قطره عسل به آن اضافه کنید و دور لب‌های خود را با آن بپوشانید.

دارچین یکی از روش‌های درمان چروک دور لب در طب سنتی است. استفاده از آن دو بار در روز می‌تواند به خلاص‌شدن از شر خطوط ریز و چین‌و‌چروک دور لب شما کمک کند. همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی که در دارچین وجود دارد، لب‌های شما نرم و لطیف می‌شود.

۲. ماسک پاپایا

ماسک پاپایا یکی از روش‌های درمان خانگی چروک دور لب است. چندتکه پاپایا بردارید و با کمک چنگال له کنید. حالا چند قطره عسل و زردچوبه به آن اضافه کنید. مواد را به‌صورت خمیر یک‌دست درآورید و دور لب‌های خود بمالید. مدتی ماساژ دهید و بعد با آب سرد بشویید. از آن‌جایی‌که پاپایا سرشار از آنزیم‌های مفید است، به‌عنوان یک عامل موثر برای درمان چین و چروک دور لب عمل می‌کند.

3. روغن ویتامین E

استفاده از روغن ویتامین E یکی دیگر از راه‌های جوانسازی دور لب است. با توجه به مقدار زیاد پروتئین، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن ویتامین E، پوست دور لب‌های شما تغذیه و هیدراته می‌شوند. همچنین حاوی خواص ضدالتهابی و ضدپیری است که از ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک دور لب‌ها جلوگیری می‌کند.

۴. اسکراب با شکر

لایه‌برداری لب نه‌تنها به خلاص‌شدن از شر سلول‌های مرده پوست، بلکه به کاهش خطوط ریز و چین‌و‌چروک دور لب‌ها هم کمک می‌کند. با شکر و مقداری روغن‌ زیتون، یک مایع اسکراب برای درمان چین و چروک دور لب خواهید داشت. از این مخلوط، روی لب و اطراف آن بمالید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشویید. این روش درمانی دو یا سه بار در روز شما را از شر علائم پیری روی لب‌هایتان خلاص می‌کند.

۵. خمیر جوش‌ شیرین

خواص لایه‌برداری طبیعی موجود در جوش ‌شیرین، می‌تواند به کاهش چروک دور لب کمک کند. مقداری جوش ‌شیرین بردارید و چند قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. دور لب‌های خود را با این مخلوط ماساژ دهید و خوب اسکراب کنید. بعد با آب معمولی بشویید و خشک کنید.

۶. ماسک دور لب به کمک شیر

شیر حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین است که برای درمان خانگی چروک دور لب عالی عمل می‌کند. همچنین پوست دور لب شما را هیدراته نگه می‌دارد و لب‌های شما را نرم می‌کند. مقداری شیر بردارید و مقداری زردچوبه و گلیسیرین به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آید. این مخلوط را دور لب‌های خود بمالید. بعد از چند دقیقه، ماسک را با آب سرد بشویید. تکرار این روش به‌صورت روزانه، بر درمان چین‌و‌چروک دور لب، تاثیرات قابل ‌مشاهده‌ای دارد.

۷. ماسک خامه؛ بهترین کرم ضد چروک دور لب

استفاده منظم از خامه هم می‌تواند به خلاص‌شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک کند؛ همچنین چین‌وچروک‌های دور لب را کاهش می‌دهد. به دلیل وجود اسیدهای چرب در آن، باعث نرم و لطیف‌شدن لب‌ها می‌شود. مقداری خامه بردارید، یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و لب‌ها و اطراف آن را با این مخلوط کاملا ماساژ دهید. استفاده از این روش درمانی دو بار در روز توصیه می‌شود.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

شاید جالب باشد: پروتئین تراپی مو با ماست و تخم مرغ، پولتان را در جیب نگه دارید!

آرایش صورت باریک: با این ترفندها باریک بودن صورت خود را بپوشانید!

خواص گلاب برای پوست: اگر پوست صورتتان شل شده این روش را امتحان کنید!

پودر بیک را اینطوری استفاده کنید و تا آخر مهمانی ها آرایشی بی نقص داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا