;
سرگرمی

مردی پس از برخورد با فواره نمادین آبفشان دو ائو ژنو در بیمارستان بستری شد!

فواره نمادین آبفشان دو ائو ژنو: فواره نمادین آبفشان دو ائو ژنو که با سرعت 200 کیلومتر در ساعت آب از داخل آن به بالا می رود، بیش از 130 سال است که افق ژنو را زینت داده است. رویارویی بین یک مرد جوان و فواره آبفشان دو ائو، بنای نمادین ژنو، منجر به بستری شدن مرد در بیمارستان شد.

آن‌طور که بی‌بی‌سی گزارش داده است، این حادثه  توسط نیروی قدرتمند فواره آبفشان دو ائو رخ داده و مرد جوان به هوا پرتاب شده شد. مردی که گفته می‌شود حدود 20 سال سن دارد، از موانع اطراف فواره عبور کرد و سعی کرد صورت خود را در مقابل نازل آب قرار دهد. این عمل باعث شد که او به زور به عقب پرتاب شود. مرد جوان که ناامید نشده بود، تلاش دوم را انجام داد و این بار سعی کرد با بازوهای خود فواره را در آغوش بگیرد، اما با نیروی آب به هوا پرتاب شد.

آبفشان دو ائو ژنو در روز

او قبل از رسیدن مقامات محلی برای انتقال او به بیمارستان، با شیرجه زدن در دریاچه ژنو به مسیر بتنی مجاور برخورد کرد .یکی از شاهدان اظهار داشت: «افسران پلیس آمدند و خواستند فوراً آبفشان را ببندند تا بتوانند او را بیرون بیاورند.»

شرکت برق سوئیسی SIG که مسئول بهره برداری از فواره است، علیه این مرد به دلیل تجاوز به قانون شکایت خواهد کرد.

چگونگی ساخت فواره نمادین آبفشان دو ائو ژنو

آبفشان دو ائو ژنو از قرن نوزدهم بخشی جدایی ناپذیر از شهر ژنو بوده و یکی از مشهورترین نقاط دیدنی شهر باقی مانده است. به گفته House of Switzerland، آبنمای سر به فلک کشیده نماد جاه طلبی و سرزندگی شهر است. در طول سالهای 1850 تا 1890 میلادی، ژنو با رشد جمعیت از 64000 به بیش از 100000 افزایش یافت. با تبدیل شدن شهر به عنوان یک مرکز صنعتی و تجاری، فناوری جدیدی ظهور کرد که به قدرت قابل توجهی نیاز داشت.

فواره نمادین آبفشان دو ائو ژنو

برای برآوردن نیازهای برق این ماشین‌های جدید، مهندسان جریان رودخانه رون را مهار کردند و یک پمپ هیدرولیک برای نیرو دادن به ماشین‌آلات کارخانه، به‌ویژه در کارگاه‌های ساعت‌سازی، ساختند.

در شب، زمانی که کارگران کار را تعطیل می کردند، فشار زیادی در سیستم ایجاد می شد. در ابتدا، مهندسان مجبور بودند برای متوقف کردن هر پمپ به طور جداگانه عجله کنند. با این حال، آنها در نهایت یک سوپاپ ایمنی برای کنترل فشار اضافه کردند که در نتیجه یک فواره عظیم از آب به آسمان پرتاب شد.

ارتفاع این فواره در ابتدا به 45 متر می رسید. با گذشت زمان، سیستمی توسعه یافت که دیگر نیازی به پاشش مداوم فواره در هوا نداشت. با این وجود، مردم محلی و بازدیدکنندگان به آب پاشی متناوب علاقه مند شده بودند، که باعث شد شهر ژنو آبفشان دو ائو ژنو را به عنوان یک جاذبه توریستی معرفی کند و آن را به نقطه قابل مشاهده تر در امتداد بندر منتقل کند.

نمایی از فواره نمادین آبفشان دو ائو ژنو

در ابتدا، این فواره فقط در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی کار می کرد، اما محبوبیت آن باعث شد که شهرداری شهر گاهی اوقات آن را در روزهای هفته روشن کند. با این حال، این یک مشکل ایجاد کرد زیرا فواره آب را از سیستم آب آشامیدنی عمومی می کشید.

در سال 1951، تغییراتی برای هدایت آب به سمت هوا انجام شد و فواره شروع به کشیدن مستقیم آب از دریاچه کرد و قبل از بیرون راندن آب به هوا از یک سیستم تصفیه عبور کند.

از همان زمان پمپ‌های مشابهی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و شهر پیشرفت‌های دیگری مانند جعبه پروژکتور LED را برای روشن کردن چشمه با رنگ‌های مختلف اجرا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا