;
سرگرمی

چرا اگر شب آدامس بخورید در ترکیه کتک خواهید خورد!

عجیب ترین خرافات کشورهای مختلف: خرافات یک باور غیرمنطقی به ماوراءالطبیعه است که منجر به خوش شانسی یا بدشانسی می شود. از زمان وجود نوع بشر، خرافات وجود داشته است. آنها در هر فرهنگی متفاوت هستند و نقش بزرگی در هر یک از این فرهنگ ها و جوامع ایفا کرده اند. اینها 10 عجیب ترین خرافات کشورهای مختلف در سراسر جهان است که مردم هنوز به آن اعتقاد دارند.

10. آدامس جویدن

10

باور کنید یا نه، اما جویدن آدامس در شب در فرهنگ ترک ها و مجارستان بدشانسی تلقی می شود. حتی اگر بعد از یک شام مقوی نفس شما بوی بدی می دهد، جویدن آدامس واقعاً توصیه نمی شود. اعتقاد بر این است که هر کس در شب آدامس بجود، در واقع در حال جویدن گوشت انسان از بدن مرده است. این خرافات در کتاب نویسنده هری الیور، “گربه سیاه و شبدر چهار برگ” وجود داشت.

حتمن بخوانید: داستان مرد فقیر و بقال از سری داستان های هزار و یک شب!

9. خرافات گربه سیاه

9

نظر جهانیان همیشه در مورد گربه سیاه متفاوت بوده است. در ماقبل تاریخ، ترس از گربه ها از زمانی شروع شد که اجداد انسان ما با گربه ها که اندازه آنها بسیار بزرگتر بود، مشکل داشتند. آنها از گربه ها می ترسیدند زیرا در بالای زنجیره غذایی قرار نداشتند. بنابراین بی اعتمادی به گربه ها ایجاد شد.

با این حال، در قرون وسطی، گربه سیاه نشانه ای از آمدن مرگ بود . بنابراین، اعتقاد بر این بود که عبور از مسیرها با یک گربه سیاه و همچنین یک کلاغ سیاه یک شانس بد است. ترس از این گربه سانان تیره منتشر شد و به کشتار دسته جمعی این موجودات بی گناه منجر شد.
در جامعه مدرن ما، تعدادی از مردم هنوز از گربه سیاه می ترسند. برخی از مردم همچنین معتقدند که گربه های سیاه با جادوگری مرتبط هستند.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی حقیقت: کدام مرد راست می گوید؟ آقای دکتر یا پدر نوزاد؟

8. خرافات چتر

8

در برخی از نقاط جهان، باز کردن چتر در داخل خانه بدشانسی بسیار بد تلقی می شود. منشأ این خرافه از مصریان باستان است. در آن زمان، از چتر برای محافظت از افراد با موقعیت بالاتر در برابر خورشید و نه باران استفاده می شد. باز کردن چتر داخل خانه باعث خشم خدای خورشید می شود و او آنها را مجازات می کند.

برخی دیگر معتقدند که خرافات چتر مربوط به قرن هجدهم است که در آن چتر ضد آب با میخ های فلزی رایج بود. باز کردن چنین چتری به دلیل اندازه و میخ های فلزی آن باعث آسیب به افراد داخل خانه یا فضای کوچک می شود.

همچنین اعتقاد بر این است که اگر هوا نشان داد که در یک روز خاص باران می بارد و شما چتر خود را با خود برده اید، باران نخواهد بارید. اما اگر چتر خود را در خانه بگذارید، در واقع باران خواهد آمد.

تست روانشناسی شخصیت ذاتی شما چگونه است؟ نتایج غافلگیر می کند

7. تعداد گلها زوج

عجیب ترین خرافات کشورهای مختلف7

گل دادن در روسیه یک سنت افتخاری است و صدها غرفه گل در هر خیابان وجود دارد. با این حال، یک شرط پشت عمل گل دادن وجود دارد. شما باید تعداد فرد گل بدهید.

اگر تصمیم دارید در روسیه به یک زن گل بدهید، عدد فرد از 1 تا 1001 گل نماد شادی است. با وجود سایر خرافات، دادن 13 گل رز به یک زن در روسیه در واقع خوش شانسی محسوب می شود و بهتر از ارسال 12 گل رز است. دادن یک گل رز به معنای گفتن “تو همه چیز من هستی” و دادن 5 گل به معنای “دوستت دارم”. تعداد زوج گل ها نشان دهنده مرگ است زیرا تعداد گل های زوج معمولاً در هنگام تشییع جنازه داده می شود.

6. خرافات عروسی

عجیب ترین خرافات کشورهای مختلف6

در بسیاری از فرهنگ ها و کشورها، مانند روسیه، اگر در روز عروسی شما باران ببارد، خوش شانسی محسوب می شود. این نماد ثروت و خوشبختی برای عروس و داماد است. همچنین نشان دهنده باروری است و نشان می دهد که شما در آینده صاحب فرزند خواهید شد. همچنین تمام خاطرات بد را برای شروع کامل زندگی شما از بین می برد.

در کشورهای دیگر، باران را بدشانسی می دانند . اعتقاد بر این است که باران در روز عروسی نشان دهنده تعداد اشکی است که عروس در طول ازدواجش می‌ریزد.

5. روشن کردن سه سیگار با خرافه یک کبریت

5

روشن کردن سه سیگار که به آن سوم روی کبریت یا چراغ سوم بدشانس نیز می گویند ، بدشانسی محسوب می شود. از جنگ جهانی اول سرچشمه می گیرد، سربازان معتقد بودند که اگر سه نفر از آنها سیگار خود را روی یک کبریت روشن کنند، یکی از آنها در نهایت کشته می شود یا نفر سوم در کبریت مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. آنها معتقد بودند که ضربه مسابقه به تک تیرانداز دشمن از محل آنها آگاه می شود.

4. خرافات دوازده انگور

عجیب ترین خرافات کشورهای مختلف4

خوردن دوازده انگور در شب سال نو دقیقاً در نیمه شب به عنوان یک سنت و یک خرافات در اسپانیا در نظر گرفته می شود که به سال 1895 باز می گردد. دوازده انگور نشان دهنده 12 ماه خوش شانسی است.

در شب سال نو، هزاران نفر در Puerto del Sol در اسپانیا جمع می شوند تا آواز بخوانند، برقصند، تفریح ​​کنند و 12 انگور بخورند در حالی که یک لیوان حباب را غرق می کنند. اگر انسان به ازای دوازده زنگ زنگ، یک انگور بخورد، سالی خوش و پربرکت خواهد داشت.

3. خرافات مدفوع پرندگان

خرافات مدفوع پرندگان

افتادن مدفوع پرنده بر روی سر یا بدن شما هنگام راه رفتن نشانه خوش شانسی است. هر زمان که ملوانان مدفوع پرندگان را روی کشتی‌هایشان می‌داشتند، از برداشتن آنها تا طوفان بعدی منع می‌کردند.

2. خرافه جلبک دریایی

خرافه جلبک دریایی

خوردن سوپ جلبک دریایی در روز یا شب قبل از امتحان بزرگ شما در کره بدشانسی تلقی می شود. آنها معتقدند که سوپ باعث می شود اطلاعات از ذهن شما خارج شود. در عوض، باید غذاهای چسبناک مانند تافی یا آب نبات های چسبناک بخورید.

1. در حین عبور از قبرستان، انگشت شست خود را جمع کنید

1

در ژاپن اعتقاد بر این است که اگر زمانی از قبرستان رد شوید ، باید شست خود را در دست بگیرید تا از والدین خود در برابر مرگ محافظت کنید.
کلمه شست در ژاپنی به معنای “انگشت والدین” است، بنابراین با قرار دادن انگشت شست خود در دست، اساسا از والدین خود در برابر مرگ محافظت می کنید.

شاید برایتان جالب باشد

پیشنهادی: داستان ضرب المثل حرف مفت نزن؛ حکایتی از زمان قاجار

اگر ضریب هوشی بالایی دارید، عدد گم شده را در این معمای هوش ریاضی دو مثلث در 10 ثانیه بیابید

آزمون شناسایی پدر کودک: آیا می توانید پدر کودک را در این تصویر شناسایی کنید!

آزمون شناخت اشتباه تصویر خیابان: اگر تیزبین باشی، در یک نگاه اشکال تصویر را متوجه میشی!

فقط افراد تیزبین می توانند 5 اشتباه در تصویر غواصی در دریا را در عرض 10 ثانیه پیدا کنند؟

تست قدرت بینایی با استتار پلنگ: اگر قدرت دیدت عالی باشه،پلنگ مخفی را در تصویر پیدا می کنی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا