;
سبک زندگیگردش و سفر

شهر جن در کشور همسایه چه شکلی است؟

شهر جن: طی اطلاعات بدست آمده شهر جن در ترکیه است که چگونگی و زمان کشف آن را همراه تصاویر جالب در ادامه مشاهده کنید. این شهر، زمانی کشف شد که یکی از ساکنان شهری در ترکیه دیوار منزل خود را که در یک غار ساخته شده بود، خراب کرد و ناگهان حیرت زده متوجه وجود اتاقی عجیب پشت دیوار شد که پیش از این، آن را ندیده بود. این اتاق، به اتاق هایی دیگر راه داشت و کشف آن، به کشف شهری زیرزمینی منجر شد. با بخش سبک زندگی از مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم جالبه: تصاویر عجیب اما واقعی از فروش عروس در پارک بلغارستان!

شهر جن در ترکیه

دانشمندان باستان شناس، به مطالعه و بررسی این شهر مهم همت گماشتند، در آن زمان، آن ها قادر بودند تا 40 متری این شهر پایین بروند اما حدس و گمان ها بر این بود که این شهر، بسیار بیش از این مقدار، عمق داشته باشد و عمق آن می تواند حداقل 85 متر باشد.

در زمان حاضر، 20 سطح و طبقه از این شهر شناسایی شده است اما تنها امکان بازدید از 8 سطح و طبقۀ آن وجود دارد و بازدید از بقیه طبقه ها یا ممنوع است یا هنوز در دست اکتشاف و شناسایی باستان شناسان است.

 شهر جن با دالان هایی مخفی

شهر جن1

ساختار داخلی این شهر، حیرت انگیز است. این شهر برای زندگی 10 هزار نفر ساخته شده و حاوی دالان هایی مخفی با سه روزنۀ اصلی است که با قرار دادن صخره در مقابل آن ها، می توان آن ها را بست.

این شهر، حاوی تونل هایی به طول 8 متر بود و به شهر دیگری در زیر زمین راه داشت. بسیاری از باستان شناسان، آن را شهری بسیار پیچیده می دانند که پیچیدگی های آن، با پیچیدگی های اهرام مصر برابری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا