;
سبک زندگیمهارت های زندگی

10 بهترین ترفندهای تازه نگه داشتن گل شاخه بریده در خانه

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده: با افزایش آلودگی هوا، اهمیت استفاده از گل و گیاه طبیعی در خانه بیش از پیش احساس می‌شود. گل‌ها و گیاهان طبیعی علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط می‌توانند به پاکسازی هوا نیز کمک کنند. آن‌ها خلق و خوی ما را تقویت می‌کنند و نماد عشق، قدردانی و زیبایی هستند. با افزایش عمر گل‌ها، می‌توانیم برای مدت طولانی‌تری از ظرافت آن‌ها لذت ببریم.

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی تصمیم داریم ۱۰ تا از بهترین ترفندهای تازه نگه داشتن گل شاخه بریده به مدت طولانی را به شما معرفی کنیم تا فرصت بیشتری را برای لذت بردن از این زیبایی طبیعی داشته باشید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم مفیده: بهترین روش تمیز کردن آب آکواریوم در منزل که حسابی کاربردیه!

۱۰ ترفندهای تازه نگه داشتن گل شاخه بریده در خانه

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، گل‌های طبیعی می‌توانند زیبایی و طراوت خاصی به فضای خانه و محل کار شما ببخشند. اما نگهداری از آن‌ها نیازمند توجه و مراقبت است که شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده طول عمر گل‌های طبیعی خود را افزایش دهید. ۱۰ تا از بهترین ترفندهای نگهداری گل طبیعی در خانه به مدت طولانی عبارتند از:

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده3

۱- استفاده از گلدان تمیز و مناسب

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، استفاده از گلدان تمیز برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها ضروری است. برای اینکار باید گلدان را با آب گرم و صابون بشویید و سپس آن را با آب تمیز آبکشی کنید.

علاوه بر این، باید اندازه گلدانی که انتخاب می‌کنید مناسب گل‌های شما باشد یعنی گل‌ها به راحتی در آن قرار گیرند. جنس گلدان نیز می‌تواند با جلوگیری از رشد باکتری‌ها، سلامت و ماندگاری گل‌ها را افزایش دهد.

برای گل‌های سبک و شکننده از گلدان بلند استفاده کنید. گلدان بلند به گل‌ها کمک می‌کند تا سقوط نکنند.
برای گل‌های سنگین با ساقه قوی از گلدان کوتاه‌تر استفاده کنید. گلدان کوتاه‌تر به گل‌ها اجازه می‌دهد تا در معرض دید قرار بگیرند.

این هم جالبه: شستن ظروف آلومینیومی: چگونه قابلمه آلومینیومی سیاه را بدون زور زدن تمیز کنیم؟

۲- بریدن ساقه‌ها

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده1

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، برای افزایش جذب آب توسط ساقه‌های گل، آن‌‎ها را با زاویه ۴۵ درجه و به اندازه ۰.۵ اینچ (۱.۲۷ سانتی‌متر) از انتهای ساقه گل برش دهید.

این کار باعث می‌شود که سطح بیشتری از ساقه در تماس با آب قرار گیرد و آب به راحتی به داخل ساقه‌ها منتقل شود. توصیه می‌شود که هر چند روز یکبار ساقه‌های گل را برش دهید.

این کار موجب می‌شود که ساقه‌های گل انسداد کمتری داشته باشند و آب بیشتری را جذب کنند.

توجه: فراموش نکنید که از تمیز بودن چاقو یا قیچی خود قبل از برش ساقه‌های گل اطمینان حاصل کنید.

۳- تغذیه گل با استفاده از مواد مغذی

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، گل‌ها برای رشد و شکوفایی به مواد مغذی نیاز دارند. غذای گل (گیاه) که معمولاً به صورت پودر یا مایع در دسترس است، مواد مغذی گل‎ها را فراهم می‌کند. شما می‌توانید غذای گل را به صورت آماده از بیرون تهیه کنید و مقدار کمی از آن را در آب گل‌ها بریزید ولی حتما از دستورالعمل‌های روی بسته غذای گل پیروی کنید. همچنین خودتان نیز می‌توانید غذای گل را تهیه کنید.

۴- استفاده از آب تمیز برای آب دادن به گل‌ها

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، گل‌ها نیز مانند انسان‌ها برای زنده ماندن و شاداب بودن به آب نیاز دارند. اما توجه داشته باشید که آب مورد نیاز گل‌ها باید تازه و تمیز باشد، زیرا آب کثیف یا آلوده می‌تواند باعث پژمردگی و مرگ گل‌ها شود.

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده2

این هم لازمت میشه: نحوه برخورد با افراد سمی در جمع اقوام نزدیک و دوستان

۵- نگهداری گل‌ها در دمای معتدل و خنک

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، گل‌ها برای شاداب بودن به دمای معتدل و خنک نیاز دارند. نور مستقیم خورشید و گرما باعث می‌شوند که گل‌ها زودتر پژمرده شوند. همچنین، قرار دادن گل‌ها در نزدیکی پنجره‌های باز و بخاری نیز می‌تواند باعث کم آبی آن‌ها شود.

۶- نگهداری گل‌ها به دور از میوه‌ها

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، آیا می‌دانستید که میوه‌ها و گل‌ها می‌توانند برای یکدیگر مضر باشند؟ میوه‌ها گاز اتیلن آزاد می‌کنند که می‌تواند باعث پژمردگی گل‌ها شود. اتیلن یک گاز طبیعی است که توسط بسیاری از گیاهان از جمله میوه‌ها و سبزیجات تولید می‌شود. این گاز باعث می‌شود که میوه‌ها رسیده و نرم شوند، اما همچنین می‌تواند باعث پژمردگی گل‌ها شود.

۷- استفاده از سفید کننده

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، سفید کننده، یک ضدعفونی کننده قوی است که می‎تواند برای افزایش ماندگاری گل‌ها استفاده شود. برای استفاده از این روش، یک چهارم قاشق غذاخوری سفید کننده را در یک لیتر آب بریزید و گل‌ها را در آن قرار دهید. این مقدار سفید کننده برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها که باعث پژمرده شدن گل‌ها می‌شوند کافی است.

توجه: در استفاده از سفید کننده زیاده‌روی نکنید چون می‌تواند موجب آسیب رساندن به آن‌ها شود.

۸- استفاده از شکر و سرکه

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، یکی از روش‌های رایج برای نگهداری گل‌های طبیعی در خانه به مدت طولانی، استفاده از شکر و سرکه است. این روش با تامین مواد مغذی مورد نیاز گل‌ها و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها موجب افزایش طول عمر گل‌ها می‌شود.

برای استفاده از این روش، ابتدا آب گرم را در گلدان بریزید. سپس، شکر و سرکه را به آب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا حل شوند. میزان شکر و سرکه به نوع گل و اندازه گلدان بستگی دارد. به طور کلی، برای یک گلدان متوسط می‌توانید از ۲ قاشق غذاخوری شکر و ۱ قاشق غذاخوری سرکه استفاده کنید.

این هم جالبه: 9 ترفند برای درمان لجبازی کودکان: اگه بچه لجباز داری ببین!

۹- جدا کردن برگ‌های داخل آب

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، یکی از نکات مهم برای افزایش عمر شاخه‌های گل‌، جدا کردن برگ‌هایی است که در زیر سطح آب قرار می‌گیرند. این برگ‌ها باعث می‌شوند که آب گلدان کثیف شده و گل‌ها زودتر پژمرده شوند.

علاوه بر این، قرار گرفتن برگ‌ها در آب باعث کاهش زیبایی گلدان می‌شود. برای جدا کردن برگ‌های داخل آب، می‌توانید از یک قیچی یا چاقوی تیز استفاده کنید، باید برگ‌ها را با دقت از ساقه جدا کنید و مطمئن شوید که هیچ قسمتی از برگ در آب باقی نماند.

۱۰- استفاده از نوشابه

نوشابه

تازه نگه داشتن گل شاخه بریده، یک روش ساده و موثر برای شاداب نگه داشتن گل‌ها، استفاده از نوشابه است. شکر موجود در نوشابه باعث می‌شود که گل‌ها آب بیشتری را جذب کنند و در نتیجه مدت طولانی‌تری را تازه بمانند.

اگر گلدان شما شیشه‌ای است، توصیه می‌کنیم که از نوشابه‌های رنگ روشن مثل اسپرایت استفاده کنید. هر روز آب گلدان را عوض کنید تا گل‌ها تازه‌تر بمانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =

دکمه بازگشت به بالا