;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

با رعایت این نکات مهم در ورزش طناب زنی آسیب نمی بینید + فوق مهم

نکات مهم در طناب زنی: طناب‌زنی یا طناب‌زدن یک ورزش ساده است که تقریبا همه افراد میتوانند آن را برای بازی یا ورزش انجام دهند. طناب زدن نه تنها یک ورزش خوب و قدیمی است بلکه هوازی نیز هست و انجام روزانه آن باعث می شود که فرد در کمترین زمان ممکن به تناسب اندام برسد. طناب زنی ورزش جدیدی نیست و سال ها است که وجود دارد. این ورزش به ظاهر ساده در صورت رعایت نکردن این نکات زیر میتواند باعث آسیب رساندن به بدن فرد شود. در این بخش از سلامت گفتنی به نکات مهمی که برای ورزش کردن این رشته برای به کاهش رساندن آسیب های بدنی به شما ارائه می دهیم.

یک طناب با کیفیت بخرید:

طناب نامناسب می تواند زمانی که ورزش می کنید پاره شود و به شما آسیب برساند. پس مطمئن شوید که طناب محکم است. یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالاتی که طناب زن ها دارند این است که طناب را پابرهنه یا با کفش انجام دهند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که طناب زنی با پای برهنه بهتر است چون پاها را قوی می کند.

این هم جالبه: 5 ماده غذایی مضر برای پوست و مو که باید به آنها نه بگویید!

طناب زنی با پای برهنه  به درمان بسیاری از مشکلات مربوط به پا نیز کمک می کند. بعضی ها بطور طبیعی با پای برهنه طناب زنی انجام می دهند اما بیشتر مردم باید خود را به آرامی آموزش دهند تا بتوانند برای یک جلسه خوب طناب زنی با پای برهنه انجام دهند . اگر وقتی پای برهنه دارید احساس درد و ناراحتی می کنید کفش های ورزشی مناسب بپوشید تا جلوی ضربه به پا را بگیرد.

نکات مهم در طناب زنی-طناب با کیفیت

هنگام طناب زنی لباس زیر (سوتین ) مناسب بپوشید:

زنان هنگام طناب زدن باید سوتین مناسبی بپوشند زیرا در حین ورزش سینه ها خیلی تکان می خورد و ممکن است باعث پاره شده ماهیچه های سینه شود که باعث افتادگی سینه ها خواهد شد.

 طناب زنی را می توان در همه سطوح، مبتدی ، متوسط و پیشرفته انجام داد:

باید به خاطر داشته باشید که طناب زنی برای آموزش استقامت و تهویه مناسب انجام شود نه فقط سوزاندن کالری های لازم. بنابراین، از کم شروع کنید و سپس به تدریج سرعت را در طول زمان افزایش دهید. در غیر این صورت، می تواند روی قلب فشار آورد و به مفاصل آسیب برساند.

پریدن از سطح زمین اهمیت زیادی دارد :

طناب زنی نباید روی سطح فرش و یا آسفالت انجام شود. باید ورزش روی سطوحی که ضربه، را جذب می کنند ترجیحا کف چوبی و یا سطوح صاف انجام شود تا از سقوطی که می تواند منجر به جراحات شود جلوگیری کند.

نکات مهم در طناب زنی-سطح مناسب

منطقه مناسبی برای طناب زنی مورد نیاز است:

اگر چه این کار می تواند در هر زمانی و در هر جایی انجام شود، اما هنوز به محیط باز نیاز دارد تا طناب به چیزی گیر نکند. همچنین باید سقف بلند و یا آسمان باز داشته باشد. طناب زنی یک ورزش قدرتی است و در نتیجه فرد باید قبل از شروع خودش را گرم کند. حرکات کششی باید قبل از طناب زنی انجام شود، حالا آماده اید که طناب بزنید.

حالا که روش های جلوگیری از آسیب دیدگی توسط طناب زدن را به شما معرفی کردیم چگونه طناب زدن را شروع کنیم؟ اولین کاری که باید قبل از شروع طناب انجام دهید این است که طول طناب را تنظیم کنید. دسته را در هر انتهای طناب نگه دارید، یک دسته در هر دست. حالا، قدم به وسط طناب بردارید، و طناب را محکم نگه دارید و و به سمت بالا بکشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا