;
فرهنگ و هنرهنرمندان

بازیگران ایرانی دو تابعیتی+ عکس

بازیگران ایرانی دو تابعیتی: به گزارش گفتنی به نقل از روزیاتو در مطلب پیش رو از بازیگران مشهور ایرانی خواهیم گفت که دو تابعیتی هستند. برخی از آن ها متولد خارج ایران هستند، برخی به واسطه ی تولد فرزند خود در کشور دیگر تابعیت آنجا را کسب کرده و برخی هم کشور دیگری را برای سکونت انتخاب کرده اند.

پیشنهاد می شود: زندگی تلخ رضا عطاران از بچگی تا ازدواج و بچه نداشتن+ عکس های خانوادگی

بازیگران دو تابعیتی ایرانی

شقایق دهقان

شقایق دهقان متولد سال ۱۳۵۷ در آلمان است. خانواده ی او وقتی نوزاد بود به ایران بازگشتند.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد متولد سال ۱۳۶۶ در آلمان است. ۳ سال و نیمه بود که همراه خانواده ی خود به ایران بازگشت.

حتمن ببینید: پسر جوان سالار عقیلی خواننده که حسابی جذاب شده+عکس

سحر جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی متولد سال ۱۳۵۷ در آمریکا است. او از مادری آمریکایی متولد شد و تا ۵ سالگی در آمریکا بود. وی فرزند مسعود جعفری جوزانی، کارگردان مطرح ایرانی است.

جالبه ببین:عکس های جالب کودکی بازیگران ایرانی که تعجب می کنید+ تصاویر دیدنی

این هم جالبه: دخترهای جوان باربد بابایی که بهش نمی خوره: چه بابایی چه دخترایی!+ بیوگرافی

پیمان معادی

پیمان معادی متولد سال ۱۳۴۹ در آمریکا است. پدرش آن زمان دانشجوی رشته حقوق دانشگاه کلمبیا بود و در آنجا کار هم می کرد. در نهایت زمانی که ۶ سال داشت خانواده ی او به ایران بازگشتند. معادی که حالا متأهل و دارای ۲ فرزند است، در حال حاضر نیز میان ایران و آمریکا در رفت و آمد است.

ماهچهره خلیلی

ماهچهره خلیلی متولد سال ۱۳۵۵ در انگلیس و نوه ی دختری پروین سلیمانی، بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران بود. خلیلی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و همچنین یک دوره ی بازیگری را در مدرسه ی متد لندن گذرانده بود. در سال ۹۲ با ابراهیم اشرفی، تصویربردار سینما ازدواج کرد و صاحب پسری به نام پرواز شد. این بازیگر با وجود داشتن تابعیت انگلیس، فرزند خود را در ایران به دنیا آورد. ماهچهره خلیلی مرداد سال ۹۹ بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در انگلیس درگذشت.

این هم جالبه: مریم امیرجلالی لاکچری رفیق باز با دختر خوش اندامش+عکس ها

 

بابک کریمی

بابک کریمی متولد سال ۱۳۳۹ در کشور جمهوری چک است. او فرزند نصرت کریمی، بازیگر، کارگردان و مجسمه ساز فقید ایرانی است و زمانی که پدر و مادرش برای تحصیل به کشور چک رفته بودند در آنجا به دنیا آمد. خانواده ی او زمانی که ۶ سال داشت به ایران بازگشتند.

این هم جالبه: بهتر از جومونگ+داستان سریال جدید گونگ بوک جایگزین جومونگ 2

آوا دارویت

آوا دارویت متولد سال ۱۳۷۲ در ایتالیا است. پدرش ایتالیایی و ناظر ارشد ساخت کارخانه و مادرش آرشیتکت ساختمان است. ۷ ساله بود که به همراه خانواده اش به ایران آمد.

گلوریا هاردی

گلوریا هاردی متولد سال ۱۳۶۰ در فرانسه و همسر ساعد سهیلی، بازیگر مشهور ایرانی است. او مادری ایرانی و پدری فرانسوی دارد و در پاریس و سوئیس بزرگ شده است.

در پاریس در یک مدرسه عالی خصوصی، موسیقی، هنر و سینما می خواند اما به گفته ی خودش تمرکز اصلی اش بر روی حوزه ی موسیقی بود و به خوانندگی مشغول بود. هاردی زبان فارسی را پس از ازدواج یاد گرفت و به گفته ی خودش، به زبان های انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی هم صحبت می کند. در فرانسه چند تجربه ی غیر حرفه ای در زمینه ی بازیگری هم داشت و پس از آمدن به ایران به تشویق همسرش، در کلاس های بازیگری آزیتا حاجیان شرکت کرد.

ساعد سهیلی و گلوریا هاردی در سال ۹۱ باهم ازدواج کردند. آن ها در پاریس با یکدیگر آشنا شدند. ساعد سهیلی در یکی از مصاحبه های خود گفته بهروز شعیبی، کارگردان فیلم «میان ماندن و رفتن» که سهیلی در آن بازی کرده بود، برای این فیلم به جشنواره ای سینمایی در فرانسه دعوت شده بود اما چون در آن زمان فرزندش به تازگی به دنیا آمده بود، از سهیلی خواست به جای او در این جشنواره شرکت کند و همین سفر زمینه ساز آشنایی او با گلوریا هاردی شد.

رزیتا غفاری

رزیتا غفاری متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. او در سال ۸۷ با عباس صالحی، از چهره پردازان سینما و تلویزیون ازدواج کرد و این زوج صاحب دختری به نام تارا شدند که متولد کانادا است.

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است. در سال ۸۶ ازدواج کرد و صاحب دختری به نام شانا شد که در کشور کانادا به دنیا آمده است.

فریبا نادری

فریبا نادری متولد سال ۱۳۶۳ در تهران است. در سال ۹۶ با مهرداد طباطبایی، از فعالان حوزه مواد غذایی ازدواج کرد. ثمره ی این ازدواج دختری به نام یارا، متولد کشور کانادا است.

روناک یونسی

روناک یونسی متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. در سال ۹۱ با محسن میری، مدل و بازیگر ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر به نام های مهرسام و مهراز شد که متولد کانادا هستند. او در سال ۹۹ به همراه همسر و فرزندانش به کانادا مهاجرت کرد.

محسن تنابنده

محسن تنابنده متولد سال ۱۳۵۴ در تهران است. او در سال ۹۴ با روشنک گلپا ازدواج کرد. این زوج در سال ۹۶ صاحب پسری به اسم نامی شدند که متولد کانادا است.

سام درخشانی

سام درخشانی متولد سال ۱۳۵۴در تهران است. او در سال ۹۴ با عسل امیرپور، فارغ التحصیل رشته نقاشی و مربی بدنسازی ازدواج کرد. این زوج در سال ۹۶ صاحب دختری به نام برکه شدند که متولد کانادا است. فرزند دوم این زوج، که پسری به نام برسام است، در سال ۹۹ در ایران به دنیا آمد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد سال ۱۳۶۲ در تهران است. او در سال ۹۰ با علی منصور ازدواج کرد. ثمره ی این ازدواج دختری به نام حنا است که در سال ۹۲ در کشور کانادا به دنیا آمد.

شیلا خداداد

شیلا خداداد متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. او در سال ۸۹ با فرزین سرکارات، متخصص جراحی دهان، فک و صورت ازدواج کرد. این زوج ۲ فرزند به نام سامیار (متولد سال ۹۲) و ساتین (متولد سال ۹۶) دارند. فرزند اول این زوج در آمریکا به دنیا آمده است.

 

شاهرخ استخری

شاهرخ استخری متولد سال ۱۳۵۹ در تهران است. او در سال ۹۰ با سپیده بزمی پور ازدواج کرد. این زوج صاحب ۲ دختر به نام های پناه (متولد ۹۲) و نبات (متولد ۹۷) شدند که در کشور بلژیک به دنیا آمده اند.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر متولد سال ۱۳۵۱ در تهران است. او در کشور کانادا سکونت دارد.

پارسا پیروزفر

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا متولد ۱۳۴۳ در تهران است. او در سال ۷۹ با عسل بدیعی، بازیگر فقید ایرانی ازدواج کرد. این ازدواج به جدایی ختم شد اما ثمره ی آن پسری به نام جانیار بود که چند سالی است برای تحصیل به همراه پدر خود به کانادا رفته است.

شهاب حسینی

شهاب حسینی متولد سال ۱۳۵۲ در تهران است. حسینی که در سال های اخیر در سینمای ایران کم کار بوده، چند سال قبل به همراه خانواده ی خود به آمریکا کوچ کرد. او در سال ۹۷ از تصمیم خود برای تأسیس یک شرکت فیلمسازی در آمریکا خبر داد و گفت قصد دارد ادامه ی فعالیت‌ خود در عرصه ی سینما را در آمریکا متمرکز کند. در سال ۹۹، هالیوود ریپورتر از تأسیس شرکت بین المللی فیلمسازی «پُل مدیا» در آمریکا توسط کوروش اهری، شهاب حسینی و الکس برتو، تهیه کننده ی هالیوودی خبر داد.

حامد بهداد

حامد بهداد متولد سال ۱۳۵۲ در مشهد است. او در کشور آمریکا سکونت دارد.

نسرین مقانلو

نسرین مقانلو متولد سال ۱۳۴۷ در تهران است. در سال ۷۲ با کمال خلیلیان، فوتبالیست سابق ازدواج کرد. به دلیل سکونت همسرش در آمریکا راهی این کشور شد. این زوج ۲ پسر به نام های ارشیا و آرین دارند که هر دو متولد و بزرگ شده ی آمریکا هستند و در همانجا تحصیل کرده اند. نسرین مقانلو پس از چند سال زندگی در آمریکا، برای ادامه ی بازیگری به ایران بازگشت و در حال حاضر نیز میان ایران و آمریکا در رفت و آمد است.

نیکی کریمی

نیکی کریمی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران است. او در کشور انگلیس سکونت دارد.

بهرام رادان

بهرام رادان متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است. او در کشور کانادا سکونت دارد.

رضا عطاران

رضا عطاران متولد سال ۱۳۴۷ در مشهد است. او در کشور کانادا سکونت دارد.

پیمان قاسمخانی

پیمان قاسمخانی متولد سال ۱۳۴۴ در تهران است. او در کشور کانادا سکونت دارد.

فلور نظری

فلور نظری متولد سال ۱۳۴۷ در شهر لاهیجان در استان گیلان است. نظری در کشور آلمان سکونت دارد. او از همسر سابق خود پسری به نام شروین دارد که او نیز ساکن آلمان است

ایرج طهماسب

ایرج طهماسب متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. او در کشور آمریکا سکونت دارد.

حمید جبلی

حمید جبلی متولد سال ۱۳۳۷ در تهران است. او در کشور آمریکا سکونت دارد.

برایتان جالب خواهد بود

هلیا امامی از بازیگری و مدلینگ تا ازدواج+ عکس های خانوادگی

۶ مدل چاق خوشگل که اندام زیبایی دارند+ عکس های جذاب

سحر جعفری جوزانی از مادر آمریکایی تا تغییر چهره+ عکس های خانوادگی

بهترین لباس های پریناز ایزدیار+ عکس تمام قد و جذاب

کافه های بازیگران مشهور ایرانی+ عکس

کتک خوردن مجری چادری و رفتن به پزشک قانونی!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بجز اونایی که از بدو تولد دو تابعیتی ان ؛ الباقی در باره شرایط سیاسی اقتصادی مملکت دهن گشادشون رو ببندن !بخصوص نون به نرخ روز خورها ! و بخصوص محسن تنابنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا