;
سبک زندگیمهارت های زندگی

 بدگویی؛ آیا مایلید بدانید چه کسانی پشت سر شما حرف می زنند؟

بدگویی در موقعیت های مختلف باعث دلخوری و سو تفاهم ها می شود. غیبت کردن و بدگویی پشت سر دیگران، جزو بدترین عادات انسان هاست که با وجود گناه بودن بازهم بسیاری به انجام آن مشغول هستند و این رفتار اثرات منفی بسیاری دارد که در مطالب قبلی با موضوع چگونه به کسانی که پشت سرتان حرف میزنند بی اعتنا باشید و چطور با افرادی که غیبت شما را میکنند رفتار کنید، به آن پرداختیم.

در سبک زندگی امروز مجله گفتنی با موضوعی متفاوت در مورد غیبت کردن و حرف زدن پشت سر دیگران همراه شما هستیم؛ آیا مایلید بدانید که گروه دوستان یا فامیل و حتی اعضای خانواده، پشت سرتان حرف میزنند یا نه؟ برای تشخیص این مسئله چند راهکار وجود دارد که در ادامه لیست کرده ایم. پشت سر کسی حرف زدن به انگلیسی (Talk behind someone’s back) گناه نابخشودنی است که در مطلب گناه غیبت کامل درمورد بدی های آن صحبت کردیم.

شاید بپسندید: زنان و مردان باهوش متولد چه ماههایی از سال هستند؟

 بدگویی

آنها بیشتر از آنچه گفته اید، از شما می دانند

وقتی حین صحبت با یک دوست یا عضوی از خانواده، ناگهان متوجه صحبتی شدید که حاوی اطلاعاتی در مورد شماست که قبلا هرگز با فرد مقابل مطرح نکرده اید اما او از آن با خبر است، یعنی در نبود شما شخصی این اطلاعات را به او داده است.

آنها پیش شما غیبت شخص دیگری را می کنند

این یک قاعده ثابت شده است که هر کسی نزد شما غیبت فرد غایب دیگری را انجام داد، قطعا و بدون شک در نبود شما پشت سرتان حرف میزند.

با ورود شما به جمع، سکوت و حرفشان را قطع می کنند

تا به حال شده که وارد اتاقی شوید و ناگهان همه ساکت شوند؟ اگر دوستانتان در مورد شما غیبت می کنند، وقتی وارد اتاق می شوید مکالمه آنها اغلب متوقف می شود یا به طرز کاملا واضحی تغییر می کند.

 

مشتاقند از شما درباره دیگران بپرسند

وقتی فردی خود را برای دریافت اطلاعات درباره فرد دیگری از شما، مشتاق نشان می دهد و مدام اصرارمی کند تا با او درباره فردی که کنارتان حضور ندارد، صحبت کنید یعنی این همان شخصی است که بدون شک درمورد شما غیبت کرده و هنگام هم صحبتی با دیگران، پشت سرتان حرف می زند.

در جمع و موقعیت های اجتماعی از شما حمایت نمی کنند

اگر متوجه شدید که دوست یا.. شما بیشتر در جمع دونفره تان از شما حمایت می کند تا در ملاء عام، باید به این اختلاف توجه داشته باشید. فردی که در جمع و حضور دیگران چندان حمایت محکمی که در خلوت از شما دارد را ابراز نمی کند یعنی در نبود شما، درباره تان صحبتی کرده که نمی تواند با طرفداری و تایید شما، خلاف آن را در حضور همان افراد ابراز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا