;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عکس همسر واقعی حمید جبلی (خالق کلاه قرمزی و پسرخاله و کپل) + بیوگرافی

حمید جبلی متولد ۱۳۳۷ در تهران، بازیگر است. تا مقطع دیپلم درس خوانده است بجز بازیگری، نویسنده، دوبلور، فیلمنامه نویس و کارگردان است و صداپیشه شخصیت کلاه قرمزی و پسر خاله می باشد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی حمید جبلی و تصاویری از او را ببینید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: ملیکا زارعی(خاله شادونه) از کودکی تا اجرای مرگبار+ تصاویر زندگی شخصی

خانواده

در میدان عشرت آباد تهران به دنیا آمده است، فرزند دوم خانواده است و یک خواهر بزرگ داشت که فوت کرده و برادر کوچک ترش پزشک می باشد. پدرش ناصر جبلی پیشکسوت روزنامه نگاری و شاعر می باشد.

بصورت جدی فعالیت خود را از سال ۱۳۵۱ وقتی ۱۴ ساله بود به همراه ایرج طهماسب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان شروع کرد و از سال ۱۳۵۷ بصورت حرفه ای در تئاتر مشغول شد.

حمید جبلی و ایرج طهماسب
حمید جبلی و ایرج طهماسب

ازدواج حمید جبلی

تابه حال عکسی از همسر حمید جبلی منتشر نشده است.

این مطلب هم جالبه: فاطیما بهار مست مشهورترین کودک ایران در 27 سالگی+ عکس خانوادگی و بیوگرافی

ورود به تلویزیون

اولین بار در سال ۱۳۵۹ با سریال آدینه برای کودکان وارد تلویزیون شد و در سال ۱۳۶۱ بعنوان عروسک گردان و صداپیشه شخصیت کپل مدرسه موش ها حضور داشت. با سریال محله برو بیا در سال ۶۱ کار جدی خود را شروع کرد.

حمید جبلی3

کلاه قرمزی

آقای جبلی سال ۷۱ عروسک گردان و صداپیشه مجموعه خونه مادربزرگ هم بود. سپس در سال ۷۲ با نویسندگی و کارگردانی مجموعه کلاه‌ قرمزی و جغجغه و فرفره به همراه ایرج طهماسب سنگ بنای یک کار ماندگار را شروع کرد. او در این مجموعه شخصیت کلاه قرمزی را با صدای خود متولد کرد.

این هم جالبه: امید روحانی مدیر ساختمان پزشکان در کنار همسر باکلاسش + عکس و بیوگرافی

فاطمه معتمد آریا و حمید جبلی

فاطمه معتمدآریا می گوید: من و آقای جبلی با هم قد کشیدیم، با هم سایز کفشهایمان تغییر کرد و همزمان ازدواج کردیم و باهم در تئاتر و سینما رشد کردیم. لحظه لحظه های روزها و سالها را با هم بلعیدیم تا الان او شده حمـید جبـلی و ما افتخار می کنیم که دوست بچگی اش هستیم.

حمید جبلی2

حمید جبلی و ایرج طهماسب

همکاری و دوستی حمید جبلی و ایرج طهماسب آنها را بعنوان موفق ترین و ماندگارترین زوج هنری در ایران تبدیل کرد که با مجموعه کلاه قرمزی همچنان باهم همکاری می کنند.

گفت گوی خودمانی

حمید جبلی در مورد خانواده اش می گوید: من متولد ۱۳۳۷ تهران هستم. میدان عشرت آباد سابق به دنیا آمده ام، همان جا هم مدرسه رفتم، دوره ی دبیرستان را هم در منطقه ی نارمک گذراندم. فرزند دوم. خواهر بزرگتری داشتم که فوت کردند، برادر کوچکترم هم پزشک هستند. الان هم خیلی از پدر و مادرم دور نشده ام و هنوز نزدیک آنها زندگی می کنم. علاقه ام به سینما و بازیگری و در مجموع کارهای هنری هم واقعا یادم نیست چرا و از کجا شروع شد، ولی از زمانی که یادم می آید یعنی حتی قبل از دبستان به شدت به این حرفه علاقه مند بودم.

پدر من از مطبوعاتی های قدیم است. الان با این که بالای هفتاد سال دارد هم چنان فعالانه با چند نشریه همکاری می کند ؛ با عنوان نویسنده و محقق، سالهای سال است که شعر می گوید. به همین خاطر من در یک فضای فرهنگی بزرگ شده ام. از همان دوران دبستان هم تئاترهای دبستانی کار می کردیم و بسیار زیاد به سینما می رفتیم.

او در مورد بازی در فیلم کمدی می گوید: هیچ وقت به بازیگر كمدی به عنوان بازیگر خوب نگاه نمی شود البته در دنیا هم همین طور است و جایزه به آ ن نمی دهند. كمتر كمدینی است كه اسكار گرفته باشد. ذهن بیننده اینگونه است كه فكر می كند چون این فیلم خنده دار است پس خیلی سبك و سطحی است. در صورتی كه ماجدی ترین حرف ها را از یك آدمی مثل چاپلین شنیدیم. همیشه گفتیم اینها با مزه اند در صورتی كه «دیكتاتور بزرگ» به نظرم سیاسی ترین فیلمی است كه تاكنون ساخته شده است.

حمید جبلی

حمید جبلی در پاسخ به این سوال که “شما در بین عروسک هایی که به جای آنها صحبت کرده اید، کدام یک را دوست دارید و نگران احوالاتش هستید؟” می گوید: ” واقعیت این است که من هم مثل همه کلاه قرمزی را خیلی دوست دارم. کلاه قرمزی برای خودش تبدیل به یک شخصیت شده، تصویر بیرونی اش از دست ما هم خارج شده و گاهی وقت ها خود ما هم احساس می کنیم زندگی مستقلی برای خودش دارد. در واقع ما هم مثل بینندگان وقتی مدتی او را نمی بینیم،دلمان برایش تنگ می شود، و دوست داریم بیاید و حضور داشته باشد.” و در خلوت خودهم گاهی به سراغ کلاه قرمزی می روم ولی هیچ وقت با او بیرون از محیط کار بازی نمی کنیم. همیشه به هر اتفاق و موضوعی که بر می خورم، فکر می کنم اگر کلاه قرمزی بود در برابر این اتفاق چه برخوردی از خودنشان می داد و نظرش چه بود. در واقع ما به کلاه قرمزی جدا از وجود خودمان نگاه می کنیم، واقعا هم از ما جدا شده است.”

 

این مطالب هم جالبن:

لطافت یوسفی مادر لیلی در چشم باد بازیگر تاجیک + عکس و بیوگرافی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا