;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

روغن کرچک باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود!

روغن کرچک و رشد مو: روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از دانه های گیاه کرچک تهیه می‌شود. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است، و در صنایع مختلف، مانند تولید نگهدارنده و مصارف پزشکی از جمله تولید داروهای مراقبت از مو و پوست به کار می‌رود. با مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

در سال های اخیر، مشاوران زیبایی، بیش از پیش استفاده از روغن کرچک برای مو را به عنوان یک محصول طبیعی پیشنهاد می‌کنند. دارویی قدیمی که در طب سنتی به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی شناخته می‌شود. روغن کرچک پوست سر را مرطوب ، شوره را از بین می‌برد و مو را صاف و براق می‌کند.

شاید مفید باشد: آموزش کامل ترکیب رنگ مو بدون دکلره برای موهای سفید

روغن کرچک و رشد مو:

روغن کرچک برای موهای زائد

روغن کرچک یک مرهم است برای کاهش التهاب پوست که بعد از رفع موهای زائد پیش می‌آید. روغن کرچک پوست را تقویت و آلودگی های سطح آن را پاک می‌کند. این روغن سبب کاهش سرعت رشد موهای زائد می‌شود. روغن کرچک را مستقیم روی پوست بمالید. چند دقیقه صبر و سپس با یک دستمال مرطوب به آرامی آن را از روی پوست پاک کنید. از این روغن می‌توانید برای درمان و تقویت کل سطح پوست بهره ببرید.

جالب: حالت دادن مژه بدون فرمژه با قاشق و مسواک!

طرز مصرف روغن کرچک برای مو

چند قطره روغن را روی کف سر بریزید و سپس به آرامی پوست سر را ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه، این کار را روی قسمت های دیگر سر تکرار کنید. می‌توانید برای تامین رطوبت و محافظت از ساقه مو در برابر شکنندگی و حفظ دوام آن چند قطره دیگر را کف دست بریزید و ساقه مو را ماساژ دهید.

اجازه دهید برای مدت دو ساعت روی مو بماند، سپس آن را بشویید. روغن کرچک ایجاد لک می‌کند. بنابراین اگر موی بلندی دارید، برای جلوگیری از چرب و تیره شدن لباس ها یا چکیدن روغن، می‌توانید با کلاه مخصوصِ رنگ مو سر خود را بپوشانید. در نظر داشته باشید که پس از استفاده از روغن کرچک رنگ مو تیره تر به نظر خواهد رسید.

از آنجا که روغن کرچک بسیار سنگین است، شستن آن از روی مو بسیار سخت خواهد بود. بنابراین در بیش تر دستور العمل های موجود برای استفاده از روغن کرچک، تاکید می‌شود که آن را با آب رقیق کنید. چنانچه از سرم های مو استفاده می‌کنید، یکی دیگر از روش های رقیق کردن آن، ترکیب با سرم مو است.

شاید مفید باشد: راز جوانی زنان و مردان شرق آسیا چیه؟ چطوری در 40 سالگی 20 ساله به نظر میان؟

روغن کرچک باعث ریزش مو می‌شود؟

روغن کرچک دارای ریسینلیدیک اسید است که نوعی اسید چرب برای مقابله با التهاب به حساب می‌آید. برای حفظ سلامت فولیکول های مو، از این روغن کمک گرفته می‌شود. فولیکول مو، ساختاری از سطح پوست است که در چند سطح مختلف، باعث تولید و نگهداری مو می‌شود. حفظ سلامت این بخش، علاوه بر اینکه جلوی ریزش مو را می‌گیرد، رشد مو را تضمین می‌کند.

بنابراین استفاده از روغن کرچک هفته ای یک بار، باعث افزایش سرعت رشد مو تا پنج برابر بیش تر از میزان معمول می‌شود. بهتر است بیش از این تعداد از روغن کرچک استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ژولیده شدن مو شود.

آزمایشی در مورد میزان رشد مو پس از استفاده از این روغن، انجام نشده است. اما نتایج تجربی و مطالعاتی که در یک مجله زیبایی در سال ۲۰۰۳ میلادی منتشر شده است، نشان می‌دهد روغن کرچک باعث افزایش درخشندگی ظاهر مو می‌شود. بنابراین نمی‌توان ادعا کرد روغن کرچک سبب ریزش مو خواهد شد.

همچنین بخوانید: مراقبت از پوست به روش زنان کره ای اگر پوستی درخشان و بدون چروک می خواهید!

مضرات روغن کرچک برای مو

در بیش تر مواقع عوارض جانبی استفاده از روغن کرچک زمانی بروز می‌کند که به صورت خوراکی مصرف شود. روغن کرچک پوست را کمی تحریک می‌کند، به همین دلیل در مواردی خاص و نادر، ممکن است افراد در برابر آن واکنش های آلرژیک از خود نشان دهند. ممکن است در محل استعمال، التهاب و خارش ایجاد کند.

برای جلوگیری از آن، بهتر است پیش از استفاده از روغن کرچک، آن را روی بخش کوچکی از پوست آزمایش و چند ساعت صبر کنید. اگر دچار التهاب و خارش نشدید روغن کرچک را روی سطح پوست به کار ببرید. در صورت بروز حساسیت، بخش ملتهب را با آب و صابون شستشو دهید. آیا تا به حال از روغن کرچک برای تقویت ریشه های موی خود استفاده کرده اید؟

شاید برایتان جالب باشد:

درمان گیاهی خارش سر: این گیاهان ملایم و مسکن برای همیشه از شر خارش خلاصتان می کند

این اشتباهات آرایشی شما را بزرگتر و پیرتر نشان می دهند!

۳ ماسک برای درمان جوش صورت با گلاب

از بین بردن چربی مو با روش های خانگی برای روزهای گرما

بهترین روش سفید کردن زانو و آرنج: با این روش ها نتیجه می گیرید!

اسپری بدن خانگی که عاشقش می شوید، دیگر دئودورانت نخرید!

از بین بردن غبغب با پودر کاد هندی به روشی آسان و بی خطر!

چروک دور لب را با این ماسک ها از بین ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا