;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

بهترین نگهداری اکستنشن مژه؛ آن ها را به این روش شانه کنید!

اکستنشن مژه، بهترین درمان نیمه دائمی است که می توانید برای صورت خود انجام دهید تا زمانی که آرایش نمی کنید هم ظاهر زیبا و جذابی داشته باشید. طبق نظر آرایشگران، اکستنشن مژه بسیار اعتیادآور است و زندگی را تغییر می دهد. یعنی وقتی برای اولین بار اکستنشن مژه انجام دادید، دیگر تمایل ندارید آن را از روی مژه ها بردارید و برای ترمیم مجدد و ایجاد شکل و ظاهر مرتب و پرحجم برای مژه هایتان لحظه شماری خواهید کرد!

از آنجایی که در اکستنشن مژه، یک یا چند ردیف مژه ظریف و زیبا به مژه های طبیعی چسبانده می شود، در نهایت اینگونه به نظر می رسد که به طور طبیعی، مژه هایی خیره کننده، فوق العاده سیاه و بسیار بلند دارید. البته اگر اکستنشن مژه توسط افراد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود! در این شرایط، هیچ خط مشکی آزاردهنده‌ای روی پلک وجود نخواهد داشت و به نظر می‌رسند که مژه های طبیعی شما به این شکل رشد کرده‌اند.

البته لازم است بدانید که ماندگاری اکستنشن مژه به نحوه مراقبت شما و همچنین سرعت رشد مژه هایتان بستگی دارد و برای اینکه زیبایی مژه ها به بهترین شکل ممکن حفظ شود لازم است هر 3 یا 4 هفته یکبار برای ترمیم مژه به آرایشگاه یا مرکز تخصصی مژه مراجعه کنید و ترمیم مژه انجام دهید.

اگر می خواهید ماندگاری اکستنشن مژه را افزایش دهید، لازم است با چند راز ماندگاری اکستنشن مژه آشنا شوید و این نکات و توصیه ها را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. در ادامه این بخش از مد و زیبایی مجله گفتنی برخی از بهترین نکات برای افزایش ماندگاری اکستنشن مژه را آماده کردیم.

بهترین نگهداری اکستنشن مژه با این روش ها:

به پشت بخوابید

خوابیدن به پشت بهترین کاری است که می توانید برای افزایش ماندگاری اکستنشن مژه انجام دهید. اگر به پهلو یا روی شکم بخوابید، مژه هایتان احتمالاً روی بالش ساییده می شوند و اصطکاک می تواند باعث ریزش آنها شود. با این حال، گفتن به پشت خوابیدن، راحت تر از انجام دادن است!

برای اینکه در راحت ترین حالت ممکن به پشت بخوابید، می توانید یک بالش زیر زانو یا کمر خود قرار دهید (هر کدام که احساس راحتی بیشتری می کند) و اطراف خود را با بالش های اضافی بپوشانید که از غلت زدن به پهلو در هنگام خواب جلوگیری می کند. البته اگر عادت دارید همیشه رو به شکم بخوابید، خوابیدن به پشت برایتان آسان نخواهد بود، اما هر تغییری با قدم های کودک شروع می شود و سالم و دست نخورده نگه داشتن اکستنشن مژه، حتما ارزشش را دارد!

از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

روبالشی های ابریشمی یک سرمایه گذاری عالی است و اگر از این روبالشی به خوبی مراقبت کنید، می تواند تا چندین سال از ان استفاده کنید. ابریشم ضد حساسیت است و حاوی مواد شیمیایی نیست. همچنین الیاف ابریشم محکم بافته می‌ شود، به این معنی که گرد و غبار، قارچ‌ و کنه‌ های تخت و همچنین گرده و کپک را در خود نگه نمی‌ دارد. همچنین از آنجایی که ابریشم فوق‌ العاده صاف است، مژه‌ های شما به آرامی روی آن می‌ لغزند و احتمال هرگونه اصطکاک که باعث ریزش یا آسیب به اکستنشن مژه شود، به حداقل می رسد.

از خیس شدن اکستنشن مژه در 48 ساعت اول جلوگیری کنید

نکته ای که مژه کار به شما می گوید این است که به مدت 48 ساعت از خیس شدن اکستنشن مژه خودداری کنید. این توصیه به این دلیل است که آب می تواند با چسب مژه تداخل داشته باشد و باعث شکننده شدن آن شود. بنابراین تا 48 ساعت بعد از انجام اکستنشن مژه هرگز مژه ها را خیس نکنید و بعد از گذشت این مدت زمان می توانید با احتیاط چشم ها و مژه هایتان را با آب بشویید.

همچنین باید مراقبت باشید که چگونه هنگام دوش گرفتن آب با مژه ها برخورد می کند. فشار آب یا نیرویی که از سر دوش می آید می تواند مژه ها را به سمت پایین بکشد و به آنها آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که صورت خود را مستقیماً زیر سر دوش قرار ندهید. هنگامی که از حمام خارج شدید، مژه های خود را به آرامی با یک حوله خشک کرده و با یک اسپولی یا براش مژه تمیز، برس بزنید. همچنین می‌توانید به آرامی، سشوار خود را روی پایین‌ ترین و خنک‌ ترین حالت از پایین به بالا روی مژه‌ ها بگیرید تا سریعاً خشک شوند و آب برای مدت طولانی روی مژه‌ها نماند.

از ریمل ضد آب و فرمژه استفاده نکنید

بهترین چیز در مورد اکستنشن مژه این است که نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت! زیرا با استفاده از اکستنشن مژه، مژه هایتان بلند، پرپشت و فر به نظر می رسند، به همین دلیل استفاده از ریمل کمی بیهوده است.

با این حال، اگر به هر دلیلی همچنان می خواهید از ریمل استفاده کنید، توجه داشته باشید که می تواند عمر اکستنشن شما را کوتاه کند، زیرا پاک کردن ریمل می تواند باعث شکستگی اکستنشن مژه شود. این موضوع به ویژه در مورد ریمل ضد آب صدق می کند، که باید از آن اجتناب کنید، زیرا معمولاً برای از بین بردن آن به پاک کننده آرایش قوی تری نیاز است.

به غیر از ریمل، استفاده از فر مژه را نیز باید متوقف کنید. از آنجایی که فرآیند فر کردن مژه‌ ها با فر مژه، می‌تواند مژه ها را تحت فار قرار دهد، این احتمال وجود دارد که پس از برداشتن فر مژه‌، متوجه ریزش مژه‌ها شوید. در عوض، به آرامی مژه های خود را با یک اسپولی تمیز به سمت بالا بکشید.

هر روز اکستنشن مژه را شانه کنید

اغلب افرادی که اکستنشن مژه دارند، از شانه زدن مژه ها می ترسند، زیرا این احتمال را می دهند که باعث ریزش برخی از مژه ها شود. اما لازم است بدانید که اکستنشن مژه باید مرتباً برس زده شود زیرا این کار باعث تمیز و مرتب نگه داشتن مژه ها می شود.

پس از دوش گرفتن، مژه ها را از هر گونه آب پاک کنید، استفاده از اسپولی به حذف هرگونه محصول آرایشی، تجمع یا ذرات گرد و غبار از روی مژه ها کمک می کند. همچنین اگر اکستنشن مژه انجام داده‌ باشید، می‌ دانید که در هنگام خواب چقدر بهم می‌ ریزند، بنابراین اگر نمی‌ خواهید مژه ها شبیه عنکبوت روی چشمتان بمانید، به طور مرتب مژه ها را شانه بکشید. برای اطمینان از جلوگیری از هر گونه عفونت، مطمئن شوید که همیشه از یک اسپولی یا براش مژه تمیز استفاده می کنید.

از سرم مژه ای که مخصوص اکستنشن مژه طراحی شده است استفاده کنید

بسیاری از مژه کارها توصیه می کنند که از سرم مژه استفاده نکنید، زیرا روغن موجود در این سرم ها می تواند با چسب مژه تداخل داشته باشد و باعث ریزش آن شود. با این حال می توانید با کمی تحقیق و پرس و جو، سرم مژه ای را پیدا کنید که مخصوص اکستنشن مژه است و از ان برای افزایش ماندگاری اکستنشن مژه خود استفاده کنید.

نکته ای که در مورد سرم مژه وجود دارد این است که عمر مژه واقعی شما را افزایش می دهد و خوب، از آنجایی که اکستنشن روی مژه چسبانده می شود، می تواند عمر آن را نیز افزایش دهد. در حقیقت، سرم های مژه، حاوی فرمول های تقویت کننده رشد هستند که رشد مژه ها را تحریک می کنند. زمانی که سرم مژه به طور مرتب استفاده شود، فاز تلوژن رشد را افزایش می دهد و چرخه رشد مژه ها را طولانی تر می کند. این کار مژه ها را ضخیم تر و قوی تر نگه می دارد.

بنابراین اگر تصمیم به استفاده از سرم مژه دارید، مطمئن شوید که آن را به آرامی به ریشه مژه های خود اضافه می کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سرم دارای فرمول بدون روغن است و ترجیحاً مخصوص اکستنشن مژه ساخته شده است. همچنین، از زدن سرم مستقیماً بعد از اکستنشن مژه خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند روند درمان چسب را مختل کند.

 محصولات مراقبت از پوست و آرایشی چرب و روغنی برای چشم

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، باید توجه داشته باشید که هر محصولی که حاوی روغن باشد می تواند چسب اکستنشن مژه را از بین ببرد. البته، این موضوع به این معنا نیست که نمی توانید از هیچ روغنی روی صورت خود استفاده کنید – فقط حواس تان باشد که این محصولات را در نزدیکی چشم و مژه ها استفاده نکنید.

اکستنشن مژه را دستکاری نکنید

بعد از انجام اکستنشن مژه باید مراقب باشید که چشم و مژه ها را لمس نکنید، زیرا این احتمال وجود دارد که چسب را شل کنید و اکستنشن‌ هایتان را بمالید. به طور کلی، هر گونه کشیدن یا مالش بیش از حد می تواند به اکستنشن مژه آسیب برساند.

بهترین توصیه برای مواقعی که چشم هایتان دچار خارش می شود این است که اسپولی خود را بگیرید و مژه ها را مسواک بزنید، موهای اسپولی به آرامی پایه مژه ها را خراش می دهد و به شما آرامشی می دهد که به دنبال آن هستید.

از دستمال میکروفایبر برای تمیز کردن چشم و مژه استفاده کنید

در حالی که می توانید به آرامی اکستنشن های خود را با حوله خشک کنید، اما توصیه می شود که اینکار را با استفاده از یک دستمال کاغذی میکروفایبر انجام دهید، زیرا کمترین احتمال آسیب به اکستنشن مژه را دارد. به هیچ عنوان نباید از پدهای پنبه ای روی چشمان خود استفاده کنید، زیرا الیاف کوچک این پدهای پنبه ای به راحتی روی مژه ها گیر می کنند و به طور بالقوه باعث ریزش مژه ها می شوند.

به طور کلی، هرچه فشار کمتری به مژه ها وارد کنید، ماندگاری اکستنشن مژه بیشتر خواهد بود. با این حال، اگر در تنگنا هستید و نیاز به استفاده از هر نوع پارچه ای برای تمیز کردن چشم را دارید، پارچه ای را انتخاب کنید که پرز نداشته و ترجیحا از مواد میکروفایبر ساخته شده باشد.

از شنا کردن در آب شور یا کلردار خودداری کنید

پس از 48 ساعت اولیه، خیس کردن مژه‌ ها کاملاً بی‌خطر است، اما اگر قصد دارید زمان زیادی را در استخر یا آب دریا بگذرانید، توجه داشته باشید که اکستنشن‌ های مژه ممکن است ضعیف‌تر شوند. اگرچه می توانید با اکستنشن مژه شنا کنید اما لازم است به خاطر داشته باشید که هم کلر و هم آب نمک می توانند بر حفظ اکستنشن مژه تأثیر بگذارند، بنابراین توصیه می کنیم بلافاصله پس از شنا، مژه ها را تمیز کنید. به غیر از آب، هنگام استفاده از ضد آفتاب بر روی صورت نیز باید مراقب باشید، زیرا روغن های موجود در آن باعث شل شدن چسب اکستنشن مژه می شود.

اکستنشن مژه خیلی سنگین و پر انجام ندهید

بسیاری از افرادی که به سراغ اکستنشن مژه می روند تمایل دارند اکستنشن مژه کاملا پرپشت انجام دهند اما اگر مژه های ضعیف، کم پشت و شکننده دارید، ممکن است این مدل اکستنشن خیلی سنگین و پر برایتان مناسب نباشد. بنابراین برای افزایش ماندگاری اکستنشن مژه سعی کنید یک حالت طبیعی برای اکستنشن مژه انتخاب کنید تا هم ماندگاری بیشتری داشته باشد و هم ظاهر طبیعی و زیبایی را برای چشم هایتان ایجاد کند.

ترمیم مژه را به طور مرتب انجام دهید

هر چقدر هم که با مژه های خود با دقت رفتار کنید، در برخی مواقع، مژه ها می ریزند و اکستنشن ها کم به نظر می رسند و لازم است برای حفظ ظاهر طبیعی مژه ها، ترمیم مژه انجام دهید. اگر مجموعه ای از مژه ها را به طور خاص برای یک بار استفاده روی مژه های طبیعی خود اکستنشن کنید و بعد به فکر حذف کردن اکستنشن مژه باشید در این صورت نیازی به ترمیم مژه نخواهید داشت. اما اگر می خواهید اکستنشن مژه را برای مدت طولانی روی مژه های خود داشته باشید، لازم است که به طور مرتب ترمیم مژه انجام دهید تا ظاهر یکدست و مرتبی برای مژه هایتان ایجاد شود.

مطالب جالب پیشنهادی:

وقتی مجازات بریدن بینی باعث کشف جراحی زیبایی بینی شد!

چهره جدید جنیفر لارنس؛ چه اتفاقی برای او افتاده؟

تفاوت های زیبایی زنان ایران و تاجیکستان چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا