;
بیماری هاسلامت

6 علت درد قفسه سینه: چرا وقتی نفس می کشم سینه ام درد می کند؟

6 علت درد قفسه سینه هنگام تنفس بسیار متنوع است. در برخی موارد، با بیماری قلبی یا ریوی جدی مرتبط است. در موارد دیگر، این نشانه مشکلاتی است که چندان ساده نیستند. در این مقاله سلامت از گفتنی در مورد آن بیشتر بدانید.

چرا وقتی نفس می کشم سینه ام درد می کند؟

علت درد قفسه سینه: گاهی اوقات قفسه سینه هنگام تنفس درد می کند و علل آن می تواند بسیار باشد. برخی از آنها کاملاً جدی هستند، بنابراین علامتی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود. به عنوان یک قاعده کلی، تمام درد قفسه سینه باید دلیلی برای مشاوره پزشکی در اسرع وقت باشد.

خیلی جالب است بدانید: 5 علامت دیابت که کمتر شناخته شده: از شوره سر تا بهبود بینایی

دلایل درد قفسه سینه هنگام تنفس معمولاً با مشکلات ریوی یا قلبی مرتبط است. این یک علامت است که در شرایط مختلف وجود دارد و به خودی خود برای تعیین آنچه اتفاق می افتد کافی نیست. بنابراین، باید مورد ارزیابی پزشکی قرار گیرد.

با تمام آنچه گفته شد، واضح است که نمی توان به راحتی تشخیص داد که چرا قفسه سینه هنگام نفس کشیدن درد می کند. با این حال، دلایل اصلی معمولا به شرح زیر است.

6 علت درد قفسه سینه هنگام تنفس عبارتند از:

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

6 علت درد قفسه سینه چیست؟

1. پلوریت-6 علت درد قفسه سینه

جنب یا پلوریت التهاب پلور است. این به نوبه خود غشایی است که شامل دو لایه است. یکی از این لایه ها داخل قفسه سینه را می پوشاند و لایه دیگر ریه ها را احاطه می کند. هنگامی که ملتهب می شود، باعث درد شدید قفسه سینه می شود که با تنفس افزایش می یابد.

حتما بخوانید: 4 علامت بدن که مثل یک زنگ خطر است و نشان می دهد چیزی درست نیست!

در واقع، علامت اصلی پلوریت آن دردی است که با تنفس و بیرون دادن افزایش می یابد. به همین دلیل، احساس تنگی نفس نیز رایج است، زیرا فرد سعی می کند بسیار آرام نفس بکشد تا ناراحتی بیشتر نشود. گاهی اوقات درد به شانه و پشت سرایت می کند.

گاهی اوقات، مایع بین دو لایه پلور جمع می شود. این به عنوان افیوژن پلور شناخته می شود . اگر مایع زیادی وجود داشته باشد، فشاری روی ریه ظاهر می شود که می تواند منجر به فروپاشی کامل یا جزئی آن شود. این باعث سرفه و مشکلات تنفسی بیشتر می شود.

2. پریکاردیت-6 علت درد قفسه سینه

6 علت درد قفسه سینه

در پریکاردیت همچنین احساس می شود که قفسه سینه هنگام تنفس درد می کند. این التهاب پریکارد است که غشایی است که قلب را احاطه کرده است. دارای دو لایه است و هنگامی که ملتهب می شود، سطح مایع بین آنها افزایش می یابد. این باعث ایجاد فشار بر روی قلب می شود و پمپاژ آن را محدود می کند.

علامت اصلی پریکاردیت درد شدید در سمت چپ قفسه سینه است. این درد هنگام تنفس افزایش می یابد، به خصوص اگر عمیق انجام شود. این درد هنگام دراز کشیدن تشدید می‌شود و معمولاً با سرفه، تب و احساس بی‌حالی عمومی همراه است.

حتما ببینید: افسانه های پزشکی: همه چیز درباره‌ی بیماری ام اس که باید بدانید!

3. آمبولی ریه: 6 علت درد قفسه سینه

آمبولی ریه یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که زمانی رخ می دهد که ترومبوز از قسمت دیگری از بدن جدا شده و به شریان های ریوی برسد. به طور کلی، آن ترومبوز از اندام های تحتانی بدن می آید.

علائم آمبولی ریه همیشه یکسان نیست. با این حال، بسیار رایج است که درد حاد قفسه سینه وجود داشته باشد که هنگام تنفس با عمق مشخص افزایش می یابد. همچنین معمولاً سرگیجه، بیقراری، اضطراب، غش یا تشنج و غیره وجود دارد.

4. نئوموتوراکس یا فروپاشی ریه

6 علت درد قفسه سینه چیست؟

فروپاشی ریه یا پنوموتوراکس وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که هوا از ریه خارج شده و بین خود ریه و قفسه سینه قرار می گیرد. این تجمع هوا فشار شدیدی به ریه وارد می کند و از انبساط طبیعی آن در حین دم جلوگیری می کند.

علامت معمول پنوموتوراکس درد شدید در قفسه سینه است که هنگام تنفس یا سرفه افزایش می یابد. همچنین دیسترس تنفسی و سفتی قفسه سینه وجود دارد. گاهی اوقات باعث سرگیجه و سبکی سر و همچنین رنگ پوست مایل به آبی، افزایش ضربان قلب و شوک می شود.

جالب است بخوانید: چرا همیشه بی حالم؟+علل خستگی و بی حالی مفرط

5. پنومونی-6 علت درد قفسه سینه

وجود باکتری در ریه ها می تواند باعث عوارض تنفسی شود.
یکی دیگر از دلایل درد قفسه سینه هنگام نفس کشیدن، ذات الریه است. این یک عفونت است که باعث التهاب در یک یا هر دو کیسه هوایی در ریه ها می شود. این کیسه ها می توانند پر از مایع یا چرک شوند و باعث سرفه شدید همراه با خلط یا چرک شوند. پنومونی شدت متغیری دارد و تهدید کننده زندگی است.

یکی از علائم مشخصه درد قفسه سینه هنگام تنفس یا سرفه است. همچنین سرفه، خستگی، تب، لرز، حالت تهوع، استفراغ، تنگی نفس و در برخی موارد، بی نظمی یا تغییر در عملکرد ذهنی نیز وجود دارد.

6. کوستوکندریت: 6 علت درد قفسه سینه

6 علت درد قفسه سینه چیست؟

کوستوکندریت التهابی است که در غضروفی که یک دنده را به استخوان سینه یا جناغ می‌پیوندد رخ می‌دهد . چنین التهابی باعث درد شدید قفسه سینه می شود که اغلب با حمله قلبی اشتباه می شود.

درد به طور قابل توجهی با تنفس عمیق یا سرفه افزایش می یابد. علت این پدیده مشخص نیست و معمولاً پس از چند روز یا چند هفته خود به خود از بین می رود.

آیا هنگام نفس کشیدن در قفسه سینه درد دارید؟

اگر چنین است، ما شما را تشویق می کنیم که در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید تا او بتواند یک چک آپ کامل انجام دهد و به شما بگوید که چه چیزی دارید و چگونه باید از خود مراقبت کنید تا بهتر شوید.

شاید علاقه مند باشید بخوانید:

آیا روغن زیتون می تواند از حملات قلبی محافظت کند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف بهتر است؟

اختلالات خوردن در بارداری، مشکلی رایج که دست کم گرفته می شود

سوزش و درد در آلت تناسلی: آیا ختنه کردن خوب است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =

دکمه بازگشت به بالا