;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

چرا بعضی از دخترا خواستگار ندارن؛ باید اینا رو بدونی!

خواستگار نداشتن دختران: در سال های اخیر سن ازدواج بالاتر رفته است و به علت سخت شدن شرایط ازدواج (به خصوص شرایط اقتصادی)، پسرها کمتر از گذشته زیر بار مسئولیت ازدواج می روند. برخی از دختران با وجود ظاهری زیبا و و موفقیت های فردی و شرایط نسبتا مناسب برای ازدواج، در امر ازدواج و پیدا کردن شریک زندگی، ناموفق هستند و هیچ خواستگاری ندارند.

جذب خواستگار به میزان مهارت ها و توانایی های فرد در روابط عاطفی بستگی دارد. با کسب مهارت و یادگیری برخی از روش ها و دانستن علت نداشتن خواستگار، می توانید فرد دلخواهتان را برای ازدواج به سمت خودتان جذب کنید.

از دست ندهید: بهترین ترفندهای دانه کردن انار برای شب یلدا و مهمانی

در این بخش از سبک زندگی مجله گفتنی به بررسی این موضوع می پردازیم که علت خواستگار نداشتن دختران مجرد چیست و چه عواملی سبب می شوند بعضی از دخترها خواستگار مناسبی نداشته باشند.

جالب است ببینید: آیا خوشگلی مرد در رابطه زن و مرد مهم است؟

۱.فعالیت اجتماعی اندک

خواستگار نداشتن دختر، علت نداشتن خواستگار ممکن است عدم حضور دختر خانم در اجتماع و ندیده شدن او توسط افراد دیگر باشد. برخی از دختران بیشتر وقتشان را در خانه می گذرانند و تنها با دوستان قدیمی و افراد کمی معاشرت و رفت و آمد دارند بنابراین خیلی کم توسط خواستگاران دیده می شوند.

۲.کم رو و منزوی بودن

دخترانی که خجالتی و کم رو و منزوی هستن، احتمالا خواستگاران کم تری دارند زیرا آنها به دلیل خجالتی بودن تمایل ندارند با کسی آشنا شده و آنها را بشناسند. البته دخترانی که پاکدامن هستند، نیز از برقراری تعامل با نامحرمان اجتناب نموده و مغرور و دست نایافتنی به نظر می رسند.

۳.نداشتن رفتار زنانه

برخی از دختران هیچ نوع ظرافت زنانه ای ندارد و شخصیت آنان طوری است که به هیچ مردی نیاز ندارند. آنها مانند یک مرد مستقل رفتار کرده و کار و زندگی می کنند. از نظر آنها رفتارهای زنانه مضحک است و خانه داری و بچه داری را کاری حقیرانه می باشد. اینگونه زنان برای جنس مذکر هیچ جذابیتی ندارد زیرا زنانگی ندارند و مرد در کنار او احساس قدرت نمی کند.

حتمن ببینید: این رازها را هرگز به شوهرتان نگویید؛ جدی بگیرید!

۴.غمگین و بی انرژی بودن

خواستگار نداشتن دختر، هیچ کس دوست ندارد با دختر غمگین، ضعیف و افسرده ازدواج کند پس اگر هیچ خواستگاری ندارید، علت آن ممکن است غمگین بودن و افسرده بودنتان باشد پس از این حالت بیرون بیایید و از زندگی لذت ببرید، شاداب باشید.

۵.داشتن عزت نفس کم

دیگران، افرادی که خودشان را دوست دارند و برای خود ارزش قائلند و عزت نفس دارند، را دوست داشته و برای آنها ارزش قائلند. یکی از علت های نداشتن خواستگار، عزت نفس کم و ارزش قائل نبودن و دوست نداشتن خود است زیرا عزت نفس تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت و محبوبیت شخص دارد.

۶.عدم برقراری ارتباط با پسران مناسب

خواستگار نداشتن دختر، دخترانی که بیشتر وقت خود را در روابط بی سرانجام هدر می دهند و با پسرهایی که به دنبال وقت گذرانی و روابط سطحی هستند تعامل دارند، شانس ازدواج کمتری دارند. وارد شدن به روابط زودگذر، کمکی برای رسیدن به هدف ازدواج نمی کند، فرصت های جدی برای ازدواج را از شما می گیرد.

۷.توقع زیاد

هیچکس کامل و بدون نقص نیست. اگر شما توقع بیش از حد داشته باشید و معیارهایتان غیرواقع بینانه باشد، تعداد خواستگاران شما کاهش می یابد. پس منطقی باشید، این خوب است که شما اعتماد به نفس زیاد دارید اما اگرخودتان را خیلی بالا بگیرید و به دنبال خواستگار پولدار، خوشتیپ، خوش برخورد، رومانتیک، موفق و تحصیل کرده باشید از تعداد خواستگاران شما کم می شود پس بهتر است واقع بینانه تر به مسئله ازدواج نگاه کنید.

۸.نداشتن وقار و متانت

خواستگار نداشتن دختر، دخترانی که با اغواگری سعی در جلب نظر جنس مخالف دارند و وقار و متانت ندارند، خواستگار جدی برای ازدواج پیدا نخواهند کرد زیرا اینگونه دختران بیش از حد در دسترس هستند و جذابیتی برای ازدواج ندارند.

شاید بپسندید: مادر مهربان و دانا کودک عصبانی و پرخاشگر خود را با این روش آرام می کند!

۹.نداشتن سابقه خوب

دختر خانم هایی که در گذشته خود خطا و اشتباه کرده اند، خواستگاران خوبی نخواهند داشت زیرا دید اطرافیان درمورد آنها منفی است و خواستگاران آنها در تحقیقات اولیه برای ازدواج ، معمولا با بازخورد خوبی مواجه نمی شوند و از ازدواج منصرف می شوند.

۱۰.نداشتن اخلاق خوب

خواستگار نداشتن دختر، برای جذب خواستگار مناسب تنها داشتن زیبایی ظاهر و موفقیت های فردی، بدون داشتن شخصیت و اخلاق زیبا ارزشی ندارد. دختری که خوش اخلاق، مهربان و خوشرو باشد، خواستگاران زیادی دارد زیرا همه دوست دارند با فرد خوش اخلاق معاشرت داشته باشند.

اگر خواستگار ندارم چه کنم؟

خواستگار نداشتن دختر، اگر دختری هستید که تعداد خواستگارانش کم است یا خواستگار مناسبی ندارد، نکات و راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

۱.برای جذب خواستگار شما باید در جای مناسب و توسط افراد مناسب دیده شوید پس دایره افرادی که با آن ها معاشرت می کنید را وسیع تر کنید و در مهمانی ها و مجالس بزرگ شرکت کنید تا بیشتر دیده شوید.

۲.فعالیتتان در محیط هایی که احتمال می دهید منجر به آشنایی بیشتر شما با خواستگاران یا واسطه ها شود را افزایش دهید. اگر واسطه خوبی می شناسید با او در مورد اینکه قصد ازدواج دارید و معیارهایتان چیست، صحبت کنید.

۳.خواستگار نداشتن دختر، بیش از حد خجالتی نباشید و با دیگران تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید تا جرات کنند با شما بیشتر آشنا شوند و شما و شخصیتتان را بشناسند.

۴.زنانگی خود را حفظ کنید و در کنار قوی بودن و استقلال به افراد اجازه دهید خود را نشان دهند.

۵.خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان آشتی کنید تا جذاب و خواستنی شوید.

۶.غمگین، ضعیف و افسرده نباشید و از زندگی لذت ببرید، شاداب باشید.

۷.خواستگار نداشتن دختر، خوشرو بودن و گشاده رویی شما با دیگران می تواند تاثیر بسیار زیادی برای جذب خواستگار مناسب داشته باشد.

۸.پسر مناسب برای ازدواج را بشناسید و تنها با مردی که قصد و آمادگی ازدواج دارد، وارد رابطه شوید و وقت خود را برای روابط سطحی هدر ندهید.

۹.اگر سابقه اشتباه در گذشته را دارید، عملا نشان دهید تغییر کرده اید تا بتوانید وجهه منفی خود را در نظر دیگران اصلاح کنید. گاهی بهتر است محل زندگیتان را عوض کنید و به جایی بروید که که دیگران دید منفی نسبت به شما و خانواده تان نداشته باشند.

۱۰.مهارت لازم برای برقراری رابطه عاطفی موفق را کسب کنید تا در صورت فراهم شدن شرایط بتوانید ازدواج موفقی را رقم بزنید.

۱۱.زندگی و خوشبخیتان را به ازدواج و شروع دوران متاهلی موکول نکنید. از دوران مجردی نهایت استفاده را ببرید و مجردی خوبی داشته باشید.

۱۲.خواستگار نداشتن دختر، در انتخاب همسر دقت کنید و به صرف اینکه نمی خواهید مجرد بمانید تن به ازدواج با فرد اشتباه ندهید. دیر ازدواج کردن، بهتر از ازدواج اشتباه است.

۱۳.اختیار زندگیتان را در درست بگیرید و اگر به پسری علاقه دارید نظر او را برای آشنایی بیشتر جلب کنید.

۱۴.از اطرافیان برای معرفی پسر خوب برای ازدواج کمک بگیرید.

برایتان جالب خواهد بود

رابطه آلبرت انیشتین با زنش که مو به تنتان سیخ می کند+ عکس

عکس های بهترین دیزاین سفره شب یلدا برای عروس+ عکس

۵ علامت که نشون میده اختلال اضطراب داری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا