;
سرگرمی

هیچ وقت از یک مصری نمکدان نخواهید، آیا می دانید چرا؟

فرهنگ های عجیب مردم دنیا: جهان از دیر باز تا کنون همواره پر از پدیده های اعجاب انگیز و ناشناخته برای بشربوده، و انسان در تمام ادوار سعی در پی بردن به رازهای بزرگ و کوچک جهان داشته است. همه می دانیم که مردم دنیا به یک زبان ، فرهنگ، سنت و آداب رسوم یکسان زندگی نمی کنند. عقاید و آداب اجتماعی هر قومی سابقه ای دیرین داشته و صرف نظر ازهرگونه قضاوت، باید مورد احترام قرار بگیرد.

توهین به فرهنگ یک جامعه، توهین به مردم و گذشتگان شان به شمار می رود. اکنون بیایید با عجایب مجله گفتنی همراه شوید تا سیری در اقوام مختلف و فرهنگ های متفاوت آن ها داشته باشیم، تا با 10 تا از عجیب ترین فرهنگ های حال حاضر مردم دنیا بیشتر آشنا شویم.

1. نمک بی نمک (مصر)

شاید خیلی اتفاق افتاده باشد، که در منزل یا میهمانی موقع صرف غذا نمک در خواست کرده باشید، همه ما این کار را خیلی معمولی می دانیم. اما در فرهنگ مردم مصر این درخواست به منزله بی مزه یا بدمزه بودن غذا به شمار می رود، و نوعی توهین به میزبان محسوب می گردد.

2. آن تایم بودن با 10 دقیقه تاخیر (ونزوئلا)

اگر از شما بپرسند، آن تایم بودن به چه معناست، قطعا خواهید گفت که سر وقت تعیین شده در مکان مورد نظر حاضر شدن را آن تایم می گویند. اما جالب است بدانید در فرهنگ ونزوئلا کمی متفاوت تر بیان می شود. به این صورت که فرد با 10 دقیقه تاخیر در محل قرار حاضر می شود. مردم ونزوئلا از 10 دقیقه تا یک ساعت را آن تایم می دانند، و چنانچه با 30 دقیقه تاخیر به ملاقات تعیین شده بپردازند نیازی به عذرخواهی نیست.

3. آداب غذا خوردن (نروژ)

امروزه در اکثر کشورها غذا خوردن با قاشق و چنگال امری طبیعی است، در حالیکه یکی از فرهنگ های جالب دنیا این است که شهروندان نروژی غذا را با چاقو و چنگال میل می کنند. نکته جالب این است که آنان حتی برای خوردن غذاهای لقمه ای مانند ساندویچ نیز از چاقو و چنگال کمک می گیرند.

4. پرتاب دندان (یونان)

در کشورهای دنیا هر زمان که دندان شیری کودکان می افتد، آن را زیر بالش می گذارند، تا فرشته مهربان شبانه با یک هدیه دوست داشتنی بچه ها را غافلگیر کند. اما در کشور یونان یکی از فرهنگ های عجیب در دنیا اتفاق می افتد چراکه باید دندان شیری افتاده را به سقف پرتاب کنند تا برای خانواده خوش اقبالی و رونق به همراه بیاورد، ضمن اینکه معتقدند، از کرم خوردگی دندان های جدید جلوگیری می کند.

5. آداب گل دادن (روسیه)

در کشور روسیه دو رنگ زرد و قرمز مفاهیم مختص به خود را دارند، به طور مثال گل زرد نشانه جدایی و عدم علاقه محسوب می گردد و گل قرمز را برای ادای احترام به جانبازان جنگی و گرامیداشت روح درگذشتگان به کار می برند. پس از اهدای گل های زرد و قرمز به دوستان خود صرف نظر نمایید.

6. سوراخ کردن بدن (هندوستان)

یکی از فرهنگ های عجیب مردم دنیا فرهنگ برخی از مردم هندوستان است، در فرهنگ مردم هندوستان سوراخ کردن بدن برای ادای ارادت به خدایان محسوب می گردد. آن ها با ایجاد سوراخ در بخشی از اعضا مانند زبان، گوش، بینی و چانه میزان احترام خود را به خدای مورد نظر نشان می دهند.

7. خوش آمدگویی به مهمانان (جزایر فیجی)

مردم سرزمین فیجی از مجموعه جزایراقیانوس آرام، برای خوش آمدگویی به مهمانان خود از نوعی نوشیدنی مخصوص که از شیره ریشه درخت کاوا درست می شود، استفاده می کنند، آن ها این نوشیدنی را در کاسه هاس چوبی سرو کرده و مهمان پس از نوشیدن احساس سرخوشی و نشاط پیدا خواهد نمود. ریشه کاوا در برخی کشورها مواد مخدر به شمار می رود. کاوا طعمی تندو خنک دارد و در اقوام قدیمی تر برای درمان مشکلات گوارشی به کار می رفته است.

8. رقص با مردگان (ماداگاسکار)

 فرهنگ های عجیب مردم دنیا8

مراسم تدفین نیز به مانند جشن ازدواج در هر فرهنگی به شیوه ای خاص برگزار می شود. مردم ماداگاسکار برای اموات خود احترام ویژه ای قائل می باشند، به این معنی که برای شادی روح مردگان سفره ای بزرگ پر از خوراکی های مختلف و رنگارنگ چیده شده و در طول مراسم اقوام باید برای احترام به درگذشته به رقص و پایکوبی مشغول باشند. گریه کردن در این روز بی احترامی به فامیل درجه یک متوفی محسوب می گردد. این آیین از فرهنگ های عجیب جهان بشمار می رود.

9. آویزان کردن تابوت ها (فیلیپین)

 فرهنگ های عجیب مردم دنیا9

روستایی به نام ساگادا در فیلیپین فرهنگی کهن را از اقوام ایگوروت، ساکنان باستانی این کشور به ارث برده اند. آن ها تابوت مردگان را از صخره ها آویزان می کنند، تا از دسترسی شیاطین و ارواح خبیث به اموات جلوگیری نمایند. فیلیپینی ها معتقدند این کار روح اموات را پاکیزه و مطهر نکپگه می دارد و به رستگاری می رساند.

10. آب پاشی در عید پاک (لهستان)

 فرهنگ های عجیب مردم دنیا10

عید پاک یکی از اعیاد دین مسیحیت و یهود می باشد؛ که در لهستان به شیوه ای ویژه تر برگزار می گردد. مردم لهستان در دوشنبه ای که عید پاک در آن روز واقع شده، باید با سطل به هم آب بپاشند. این مراسم در فرهنگ کهن لهستان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، و اگر با پایان بافتن روز کسی هنوز خیس نشده باشد، تا سال آینده دچار بد یمنی و سختی خواهد شد.

نوشته های مشابه

7 دیدگاه

  1. سلام‌شما به عنوان رسانه ملی هستید لطفا‌(آن ایم‌ )در سرزمین شگفت انگیز ادبیات جهانی توهینی سنگین هست. سر وقت به موقع. سرساعت
    …../چه عیبی دارد

    1. در فرهنگ ایران نیز جشن تیرگان یا همان آب ریزان وجود دارد .همچنین به هنگام مرگ اقوام مردان پیراهن سفید و زنان روسری سفید می پوشیدند برای اینکه معتقد بودند روح انسان به نزد اهورامزدا باز میگردد و لازم به عزاداری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا