;
سرگرمی

خط فک زیبا بدون جراحی+ 5 تمرین ساده با عکس

خط فک زیبا بدون جراحی: ما معمولاً هنگام ورزش به بدن خود توجه کافی می کنیم، اما فراموش می کنیم که عضلات صورت ما نیز ممکن است نیاز به تمرین داشته باشند. و این فقط در مورد داشتن یک خط فک مشخص نیست. یک متخصص پیشنهاد می کند که انجام این تمرینات ممکن است به جلوگیری از گردن درد، سردرد و درد فک کمک کند.

این تمرین ساده و در عین حال موثر را برای شما آماده کرده ایم که به شما کمک می کند تا ماهیچه های خود را تقویت کنید و به خط فک خود ظاهری مشخص تر ببخشید.

فک چیست؟

فک از 2 استخوان بزرگ تشکیل شده است، استخوان فک پایین و استخوان فک بالا که از بافت نرم مانند ماهیچه ها و زبان و لب ها پشتیبانی می کند . استخوان فک پایین فک پایین نیز نامیده می شود ، این تنها استخوان جمجمه است که حرکت دارد و شکل آن نمای خط فک ما را مشخص می کند.

آرواره ای که به درستی رشد نکرده باشد می تواند مشکلاتی در جویدن، صحبت کردن، تنفس، خواب و حتی اعتماد به نفس ایجاد کند. تمرین‌هایی که برای شما آماده کرده‌ایم، ترفندهای جادویی نیستند، اما قطعا می‌توانند به تعریفی از خط فک شما کمک کنند.

1. ترمیم کننده استخوان فک

خط فک زیبا بدون جراحی1

 

نحوه انجام تمرین: انگشتان شست خود را در کنار چانه خود قرار دهید . سپس چانه خود را کمی به سمت پایین فشار دهید و مقاومت ایجاد کنید و به آرامی انگشتان شست خود را در امتداد خط فک به سمت گوش های خود بلغزانید.

مدت زمان: 10 بار تکرار کنید.

اثر: این تمرین کمک می کند تا خط فک شما قوی تر و مشخص تر شود.

خیلی جالبه: اگر قاتل عروس را در یک نگاه پیدا کنی قابلیت این را داری در FBI استخدام شوی!

2. تمرین افتادگی چانه

خط فک زیبا بدون جراحی2

نحوه انجام تمرین: پشت میز بنشینید و مشت خود را زیر چانه و خط فک خود قرار دهید. آرنج خود را روی میز نگه دارید. به آرامی و به آرامی سعی کنید دهان خود را باز کنید، همچنان مشت های خود را به سمت بالا فشار دهید و مقاومت ایجاد کنید. کمی نگه دارید و رها کنید.

مدت : 10 بار تکرار کنید و 3 ست (اگر آماده هستید) انجام دهید.

اثر: این تمرین ناحیه زیر چانه شما را تحت تأثیر قرار می دهد و آن را زیباتر و حجیم تر می کند.

خیلی جالب: میزان هوش خود را به چالش بکشید و 10 ثانیه ای بگویید کدام فنجان چای اول پر می شود؟

3. تمرین چانه بالا

خط فک زیبا بدون جراحی3

نحوه انجام تمرین: دهان خود را ببندید و به آرامی فک پایین خود را به سمت جلو فشار دهید و لب پایین خود را بالا ببرید. احساس کنید که عضلات چگونه کشیده می شوند. حدود 10 ثانیه در این حالت بمانید و دوباره تمرین را انجام دهید.

مدت زمان: 3 ست 15 تکراری انجام دهید.

اثر: این تمرین باعث بلند شدن عضلات صورت شما در قسمت پایین صورت می شود.

پیشنهادی: دیت عاشقانه دختر و پسر تصویر یه ایرادی داره؛ اگه گفتی چیه؟

4. تمرین صداهای صدادار

خط فک زیبا بدون جراحی4

نحوه انجام تمرین: هدف شما این است که دهان خود را تا حد امکان باز کنید و صداهای “O” و “E” را بگویید. حتماً صداها را بیان کنید و عضلات خود را درگیر کنید. سعی کنید دندان های خود را لمس نکنید یا نشان ندهید.

مدت زمان: 3 ست 15 تکراری انجام دهید.

اثر: این تمرین عضلات اطراف دهان و لب های شما را تقویت می کند .

5. تمرین پشتیبان گیری استخوان قلاده

خط فک زیبا بدون جراحی5

نحوه انجام تمرین: سر خود را به موازات زمین نگه دارید ، به آرامی آن را به عقب ببرید تا احساس کنید عضلات خود منقبض می شوند و سپس آن را به حالت اولیه برگردانید.

مدت زمان: 3 ست 10 تکراری انجام دهید. وقتی آماده شدید، می توانید سعی کنید مدت بیشتری در این موقعیت بمانید.

تاثیر: این تمرین عضلات زیر چانه شما را کاملا درگیر می کند .

وقتی به سالم بودن فکر می کنیم بلافاصله به فک خود فکر نمی کنیم. و ممکن است از خود بپرسید که چگونه کار می کند؟ چگونه می توانم فکم را سالم نگه دارم؟ خوب، معلوم است که استخوان‌های فک ما به مراقبت مناسب نیاز دارند، بنابراین ما برخی از کارهایی را که می‌توانید برای حفظ سلامت فک‌تان انجام دهید، به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید همیشه لبخندی درخشان و خط فکتان صاف داشته باشید.

مصرف روزانه کلسیم خود را بررسی کنید و اگر میزان مصرف روزانه 1000 میلی گرم توصیه شده را رعایت نمی کنید . در روز، برای زنان بین 19 تا 50 سال، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید . می توانید محصولات لبنی، کلم بروکلی، کلم پیچ، ساردین و غذاهای غنی شده با کلسیم را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

کلسیم برای رشد استخوان های بدن شما از جمله فک بسیار مهم است. اگر کلسیم کافی دریافت نکنید، می توانید با مشکلات سلامتی مانند پوکی استخوان مواجه شوید که استخوان های شما را تا حدی ضعیف می کند که ممکن است بشکنند.

دندان قروچه را متوقف کنید

هنگامی که فک و دندان های خود را بیش از حد به هم فشار می دهید ممکن است باعث درد گردن، شانه و فک شود. این می تواند منجر به وضعیتی به نام ” اختلال گیجگاهی فکی ” شود که بر حرکت فک تأثیر می گذارد.
عادات بهداشت دهان و دندان را حفظ کنید . تمیز نگه داشتن دهان نه تنها به دندان ها، لثه ها و زبان کمک می کند، بلکه به فک شما نیز کمک می کند. اگر عفونت یا بیماری را درمان نکنید، می تواند بر استخوان فک شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر التهاب لثه را در لثه خود درمان نکنید، ممکن است به پریودنتیت تبدیل شود، که می تواند منجر به تخریب استخوان فک و از دست دادن دندان شما شود.

دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید

این یکی ممکن است تعجب آور باشد، گاهی اوقات بدن ما به روش هایی متصل می شود که حتی نمی توانیم تصور کنیم. اگر چندین دندان از دست بدهید، می تواند باعث آتروفی فک شما شود زیرا به دلیل عدم تحریک ضعیف می شود.

اگر فک ضعیفی دارید می تواند باعث شکستگی و از دست دادن دندان شود زیرا فک نمی تواند دندان های باقی مانده را نگه دارد. اگر این اتفاق بیفتد، دندان مصنوعی تنها امید شماست.
بیش از حد نجوید و عضلات فک خود را کشش دهید . همانطور که عضلات بازو و پاهای خود را تمرین می دهید، ماهیچه های فک شما به همان مراقبت نیاز دارند، اما مراقب باشید زیرا هر چیزی بیش از حد می تواند برای شما مضر باشد.

 نیش نادرست خود را اصلاح کنید

برای این نکته ممکن است لازم باشد به دندانپزشک خود مراجعه کنید. گاهی اوقات وقتی نیش نادرست داریم ممکن است دچار درد فک، سردرد، درد عضلات فک و فشار روی مفصل فک شویم.
اکنون می دانید که فک شما چه کاری برای شما انجام می دهد و چرا باید آن را سالم نگه دارید. سعی کنید دندان های خود را مرتب مسواک بزنید و آنها را تمیز نگه دارید. چه کسی فکرش را می‌کرد که می‌توانید فقط با ورزش کردن و تمیز نگه داشتن دندان‌هایتان به حفظ خط فک زیبا کمک کنید؟

آیا عضلات صورت خود را تمرین می دهید؟ چه تمرینات دیگری برای مشخص کردن خط فک خود انجام می دهید؟ آیا نتایجی را که می گیرید دوست دارید؟

مطالب جالب پیشنهادی:

جالب: آیا می توانید 3 مورد متفاوت را در کمتر از 15 ثانیه پیدا کنید؟ چشمان عقابی خود را آزمایش کنید!

خواندن ذهن مردم: یک ترفند روانشناختی جالب+ عکس

رمز و رازهای جادویی اعتماد به نفس که شما را جذاب نشان می دهد+ عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دو =

دکمه بازگشت به بالا