;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

4 دمنوش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

دمنوش های طبیعی کاهش فشار خون: در بخش سلامت برخی از گیاهان شناخته شده است که می توان آنها را به صورت دم کرده برای کاهش فشار خون تهیه کرد. آیا شواهد علمی در مورد اثربخشی آن وجود دارد؟

4 دمنوش طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

درمان های فشار خون بالا را می توان با مداخلات طبیعی نیز تکمیل کرد. به عبارت دیگر، می توان برای کمک به کنترل سطح فشار خون، برخی از داروهای گیاهی را به شکل چای به رژیم غذایی اضافه کرد.

این البته در زمینه انجام و نظارت بر نسخه های پزشکی منطقی است. درمان های طبیعی برای کاهش فشار خون بالا به خودی خود کار نمی کنند. این امکان وجود دارد که آنها در تأثیر داروها و اصلاح شیوه زندگی که معمولاً برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا نشان داده می شود، نقش داشته باشند.

پس بیایید ببینیم چه استدلال های علمی برای توصیه 4 دمنوش طبیعی زیر وجود دارد. به یاد داشته باشید که این مقاله تنها یک راهنمای کلی است و باید با یک متخصص بهداشت مشورت کنید تا هر گونه شک و تردیدی که ممکن است در مورد مصرف آن ایجاد شود را روشن کنید. با وب سایت گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: خواص درمانی بزاق دهان: آیا لیس زدن زخم ها به بهبود آن کمک می کند؟

مدیریت فشار خون بالا

هنگامی که یک فرد مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده می شود، اعداد به دست آمده از فشار خون او ابتدا بر اساس شدت طبقه بندی می شوند. شرایط اضطراری با فشار سیستولیک بالای 180 میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) با وضعیت پیش از فشار خون یکسان نیست.

طبقه بندی فشار خون شریانی

یک بیمار می تواند در یکی از گروه های زیر قرار گیرد:

جالب است بدانید: 4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

1. پیش فشار خون:

افرادی هستند که فشار سیستولیک 120 تا 129 میلی متر جیوه و فشار دیاستولیک زیر 80 میلی متر جیوه دارند. هنوز به عنوان تشخیص واضح فشار خون بالا در نظر گرفته نمی شود، اما مقادیر در حال حاضر بالاتر از حد طبیعی است.

2. فشار خون شریانی درجه اول:

زمانی که فشار سیستولیک از 130 میلی متر جیوه تجاوز کند و از 140 میلی متر جیوه تجاوز نکند، یا فشار دیاستولیک بین 80 تا 89 میلی متر جیوه باشد، در این صورت فشار خون درجه 1 وجود دارد.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

3. فشار خون درجه دوم:

این بیماران مقادیر مکرر فشار خون سیستولیک بیش از 140 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولیک بیشتر از 90 میلی متر جیوه دارند. این یک تصویر پاتولوژیک واضح با خطر آسیب به اندام ها در میان مدت است.
شرایط خاص بحران فشار خون یا فوریت، زمانی که فردی با مقادیر بیش از 180/120 میلی متر جیوه وارد اورژانس می شود، نیاز به اقدامات درمانی فوری دارد. پس از پایان دوره حاد، احتمال زیادی وجود دارد که بیمار در یکی از دسته بندی هایی قرار گیرد که قبلاً ذکر کردیم.

درمان فشار خون بالا

بیماران پرفشاری خون دستورالعمل هایی برای ایجاد تغییرات در سبک زندگی خود دریافت خواهند کرد. اینها اقدامات بهداشتی-رژیمی هستند که امکان کاهش طبیعی فشار خون را فراهم می کنند. اگر این رویکرد اول موفقیت آمیز باشد، ممکن است بیماران پیش فشار خون نیازی به دستیابی به گزینه های دارویی نداشته باشند.

شاید جالب باشد: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

از جمله توصیه های بهداشتی-رژیمی توصیه شده موارد زیر است:

فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشید و از سبک زندگی کم تحرک خودداری کنید.
استرس را با تنظیم اضطراب و با تکنیک های آرام سازی مدیریت کنید.
وجود نمک را در رژیم غذایی معمول کاهش دهید.
سیگار و مصرف الکل را ترک کنید.
برای مبتلایان به فشار خون درجه 2 و کسانی که نمی توانند با توصیه های بالا اعداد را کنترل کنند، داروشناسی انواع مختلفی از مواد را ارائه می دهد که می توان آنها را تجویز کرد. مصرف یک ترکیب یا ترکیب دو یا سه ترکیب به تصمیم پزشکی بستگی دارد.

در میان داروهایی که برای درمان فشار خون شریانی تجویز می‌شوند، می‌توان به گروه دیورتیک‌ها، مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACEIs)، مسدودکننده‌های بتا ، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و گشادکننده‌های عروق اشاره کرد. آنها هرگز نمی توانند بدون نشانه های حرفه ای مناسب مصرف شوند.

قرص برای فشار خون بالا

درمان دارویی فشار خون شریانی در مواردی که به اقدامات بهداشتی-رژیمی پاسخ نمی دهد و در شدیدترین موارد استفاده می شود.

کاهش فشار خون بالا با دمنوش های طبیعی

با توجه به ملاحظات قبلی، می توان در مورد 4 دمنوش طبیعی صحبت کرد که شواهد علمی در مورد توانایی آنها در کاهش فشار خون ارائه کردند. مجدداً توضیح می دهیم که آنها یک درمان خط اول نیستند . آنها برای تکمیل اقدامات بهداشتی-رژیم غذایی و داروها می آیند.

1. کرفس

کرفس یکی از سبزیجات سنتی است که برای درمان فشار خون بالا با دم کرده طبیعی استفاده می شود . این ماده ای است که دارای فیتوکمیکال ها و مواد ضد التهابی است . حدس زده می‌شود که این ماده دارای قدرت ادرارآوری خاصی نیز هست، که باعث می‌شود مایعات اضافی ترشح شود که باعث افزایش فشار خون در برخی بیماران می‌شود.

طبق مطالعات علمی ، شیر تخمیر شده با عصاره کرفس می تواند فشار خون را در افراد بالای 50 سال مبتلا به فشار خون متوسط ​​کاهش دهد. نتایج نهایی پس از 15 روز استفاده از دارو مشابه نتایج به دست آمده با دارویی مانند لوزارتان بود.

یک گزینه برای تهیه دم کرده با کرفس، قرار دادن 20 گرم کرفس در آب جوش است . بعد از 15 دقیقه استراحت صاف کرده و بنوشید.

2. پونه کوهی

پونه کوهی برای مدت طولانی به دلیل پتانسیل آن در صنعت داروسازی مورد مطالعه قرار گرفته است. با این احتمال فرض شده است که بخشی از داروهایی است که به کنترل سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و فشار خون بالا کمک می کند.

همچنین جالب است که می توان از آن به عنوان چاشنی برای کاهش مصرف نمک استفاده کرد. این چیزی است که بیماران پرفشاری خون با آن مشکل دارند، زیرا اگر آنها به طعم شور عادت داشته باشند، تمایلی به حذف این ماده از سفره خود ندارند. پونه کوهی می تواند طعم و مزه ای ایجاد کند که جایگزین طعم کلرید سدیم شود.

از سوی دیگر، پونه کوهی و ترکیبات مولکولی آن نمایه چربی را بهبود می بخشد. در مطالعات کنترل شده، کلسترول بد یا LDL را کاهش می دهد و غلظت HDL یا کلسترول خوب را افزایش می دهد . این به محافظت از قلب و عروق کمک می کند .

با قرار دادن یک قاشق چای خوری از این ماده در آب جوش می توان یک دم کرده طبیعی با پونه کوهی برای کاهش فشار خون تهیه کرد. بعد از 15 دقیقه استراحت آماده خوردن است.

3. قاصدک

این گیاه مدر محسوب می شود. به همین دلیل است که قاصدک با احتمال کاهش فشار خون همراه است، زیرا مایعاتی را که می‌توانند سیستم قلبی عروقی را بیش از حد تحت فشار قرار دهند، از بین می‌برد. تقریباً به همان روشی که برخی داروها این کار را می کنند.

در حالی که تصور می شود قاصدک برای دفع سنگ های صفراوی مفید است، اما در بیمارانی که علاوه بر فشار خون بالا، سنگ کلیه نیز دارند، باید با احتیاط مصرف شود. اثر تحریک حرکات کیسه صفرا در صورت انسداد مجرای صفراوی می تواند باعث ایجاد قولنج شدید شود. این موضوع توسط نشریه ای در مجله Naturist Medicine روشن شده است.

استفاده معمول در چای با افزودن یک قاشق غذاخوری قاصدک در آب جوش تهیه می شود . سپس 3 دقیقه دیگر به جوشیدن ادامه دهید و صاف کنید تا بنوشید. قاصدک ادرارآور و کوله سیستوکینتیک است. در بیماران مبتلا به سنگ کیسه صفرا باید احتیاط کرد.

4. زیتون

استفاده از درخت زیتون تقریباً به هر طریقی می تواند با سلامت قلب و عروق بهتر مرتبط باشد. باید به خاطر داشته باشیم که مشتقات آن بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای است .

این الگوی غذایی به عنوان راهی برای کاهش حوادث قلبی و عوامل خطری که عملکرد قلب و عروق را به خطر می اندازند مورد مطالعه قرار گرفته است. در هر صورت، مشخص نیست که مزایای مشاهده شده در ترکیب مواد مدیترانه ای است یا در یک ماده خاص.

برگ زیتون سرشار از پلی فنول است. این مواد اثر متابولیکی دارند که محدود به فشار خون بالا نیست. آنها همچنین در کنترل چاقی و کمک به پیشگیری از سندرم متابولیک مفید هستند .

دم کرده برگ زیتون با یک قاشق از برگ های خشک گیاه که در آب جوش قرار می گیرد تهیه می شود. پس از ته نشین شدن مایع، آن را صاف می کنند و می توان آن را نوشید. بسیاری تمایل دارند آن را بعد از غذا مصرف کنند.

دم کرده های طبیعی برای کاهش فشار خون با نظارت پزشک

همان طور که قبلاً توضیح داده ایم، استفاده از این دمنوش های طبیعی برای کاهش فشار خون باید مکمل رویکرد پزشکی باشد . آن ها چای معجزه آسا نیستند و تاثیری فوری بر فشار خون ندارند.

همچنین در صورت مصرف مکرر این انفوزیون ها، اطلاع پزشک در اولویت است. به این ترتیب، متخصص قادر خواهد بود ارزیابی کند که آیا تداخلاتی با داروهای تجویز شده وجود دارد یا اینکه وضعیت سلامت دیگری منع مصرف برای استفاده از آن ها است.

لینک های مرتبط:

اگر آرتروز دارید از مصرف پیچ امین الدوله غافل نشوید

درمان طبیعی کلسترول: چگونه کلسترول را بدون دارو کاهش دهیم؟

خواص پوست لیموترش: چگونه می‌شود با لیموترش درد مفاصل را تسکین داد؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا