;
سلامتبیماری ها

روز جهانی بهداشت قاعدگی: چه زمانی نوار بهداشتی را تعویض کنیم؟

عوض کردن نوار بهداشتی: تجربه روزهای قاعدگی برای زنان گاهی با سختی و مشکلات متعددی همراه است. از انتخاب پد گرفته تا زمان استفاده از آن برای بسیاری سوال برانگیز است. به دلیل اهمیت این موضوع امروز در تقویم، روز جهانی بهداشت قاعدگی نامگذاری شده است تا میزان آگاهی در این خصوص بالا برود زیرا که بهداشت در این دوره برای سلامت زنان ضروری است.

چرخه های قاعدگی برای هر فردی منحصر به فرد است و حتی ممکن است ماهانه در نوسان باشد. یک جریان طبیعی و به موقع پریودها چیزهای زیادی در مورد سلامتی ما به ما می گوید. روز سلامت قاعدگی برای گسترش آگاهی در مورد هر چیزی که مربوط به چرخه قاعدگی ما است برای اطمینان از سبک زندگی عاری از بیماری و عفونت مشاهده می شود. به عنوان مثال، پد، تامپون، فنجان، و لباس‌های زیر دوره‌ای همگی گزینه‌هایی برای مدیریت جریان ماهیانه شما هستند و هر کدام مجموعه‌ای از مقررات خاص خود را برای مدت زمانی که می‌توانید از نظر بهداشتی استفاده کنید، دارد. امروز در بخش سلامت از وبسایت گفتنی همه چیزهایی که باید در مورد تغییر محصولات بهداشتی قاعدگی خود بدانید آورده شده است تا بتوانید در آن روزها راحت و عاری از عفونت بمانید.

همچنین بخوانید: چرا همیشه بی حالم؟+علل خستگی و بی حالی مفرط

عوض کردن نوار بهداشتی را هر چند وقت یک بار باید انجام داد؟

اکثر خانم ها در دوران قاعدگی از نوار بهداشتی استفاده می کنند اما کاربرد صحیح آن را نمی دانند. تعویض نوار بهداشتی ۲ تا ۳ بار در روز برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است.

1. نوار بهداشتی باید هر 4-5 ساعت یکبار تعویض شود.

محصولات بهداشتی مانند تامپون و فنجان های قاعدگی که در داخل بدن شما قرار می گیرند، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند TSS (سندرم شوک سمی) و سایر عفونت ها را به همراه دارند.
اما با نوار بهداشتی و لباس زیر دوره، خطر ابتلا به این عفونت ها بسیار کم است.
تغییر پدها بر این اساس پیشنهاد می شود زیرا هر زنی جریان متفاوتی دارد. اما نباید بیشتر از 4-5 ساعت پوشیده شود.
اگر جریان شدید دارید، باید آن را بیشتر تغییر دهید.
وقتی پدها برای مدت طولانی پوشیده می شوند، شروع به انتشار بوی بد می کنند.
این به نوع و کیفیت پدهایی که استفاده می کنید نیز بستگی دارد. نوارهای بهداشتی که برای پوشیدن در طول شب طراحی شده اند، باید حداقل هر 6 ساعت یکبار تعویض شوند.

همچنین بخوانید: ده افسانه رایج درباره بارداری که حقیقت ندارد

نوار بهداشتی

2. عوض کردن نوار بهداشتی: زمان مناسب برای تعویض تامپون چه زمانی است؟

چگونه بفهمم چه زمانی باید تامپون را عوض کنم؟ این سؤال رایجی است که زنان در هنگام استفاده از تامپون با آن مواجه می شوند. به گفته ر. بهاراتی، تامپون ها باید بیشتر از حوله های بهداشتی به طور کلی تعویض شوند. اگر جریان خون شما متوسط ​​است، باید هر سه تا پنج ساعت یک بار در طول روز تامپون خود را تعویض کنید. TSS، یک بیماری غیرمعمول اما جدی است که توسط باکتری‌های معمولی بی‌ضرر ایجاد می‌شود که به بدن حمله می‌کنند و سموم را آزاد می‌کنند، اگر تامپون‌ها برای مدت طولانی‌تری وارد بدن شوند، به طور بالقوه امکان‌پذیر است. به دلایل ایمنی و بهداشتی، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید تامپون های خود را بیشتر از حوله های بهداشتی تعویض کنید، و اگر یکی از آنها گم شد، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

سندرم شوک سمی چیست؟

سندرم شوک سمی یک بیماری نادر اما کشنده است که توسط دو نوع باکتری ایجاد می شود: استافیلوکوک اورئوس و استرپتوکوک گروه A. با قاعدگی مرتبط است. این باکتری ها معمولا در ناحیه واژن یافت می شوند و اگر تامپون برای مدت طولانی در جای خود باقی بماند، می توانند به سرعت تکثیر شوند. با تعویض مکرر تامپون ها و استفاده از تامپون های کم جذب می توانید این خطر را کاهش دهید.

 در عوض کردن نوار بهداشتی چه چیز دیگری را باید در نظر گرفت؟

بله، شما باید محصولات بهداشتی خود را بر اساس نیاز خود تعویض کنید، اما مطمئن شوید که برای مدت طولانی از یک نوار بهداشتی استفاده نکنید. زیرا خون قاعدگی پس از خروج از بدن با میکروب های طبیعی بدن آلوده می شود. از آنجایی که پد شما خیس است، خون نه تنها در روزهای سنگین تر، بلکه حتی در روزهایی که جریان خون سبکی دارید، آلوده می شود. در نتیجه، موجودات زنده در محیط‌های مرطوب و گرم رشد می‌کنند و در نتیجه عفونت‌های واژن، عفونت‌های مجاری ادراری و بثورات پوستی ایجاد می‌شوند. ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که جریان خون شما کاهش یابد. با این حال، این کار نیازی به تعویض نوار بهداشتی شما ندارد.

این مطلب هم مفیده: رژیم یک روزه؛ روشی سریع برای جبران پرخوری در تعطیلات

نتیجه

این چند روز در ماه واقعاً بسیار دشوار است، اما با مراقبت مناسب و اقدامات بهداشتی، می توانید شانس ابتلا به بسیاری از بیماری های قابل اجتناب را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، تعویض پد خود به طور منظم برای حفظ تمیزی عالی و جلوگیری از بوی نامطبوع واژن بسیار مهم است. همچنین باعث می شود تا بقیه روز احساس تمیزی و تازگی داشته باشید.

لینک های مرتبط:

آیا آبله میمون مثل کرونا واگیر دار است؟ همه چیز درباره‌ی آبله میمون…

آلرژی + همه چیز درباره ی حساسیت فصلی

اضطراب اجتماعی چیست و چگونه علائم آن را تشخیص دهیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا