;
اخبار روزتازه ها

نشانه های فردی که در شرایط مالی بد بزرگ شده است حتی اگر الان پولدار است!

شرایط مالی بد: متأسفانه همه ی آدم ها کودکی راحت و بی دغدغه ای نداشته اند. برخی افراد با خانواده ی خود یا همسن و سالان شان، یا از جهت مالی مشکلاتی داشته اند. و حتی اگر مشکلات مالی خانواده ی آن ها موقت بوده باشد هم خاطره ی آن روزهای دشوار تا ابد با آن ها باقی می ماند.

در ادامه از عادت هایی خواهیم گفت که نشان می دهند فردی در یک خانواده ی فقیر بزرگ شده است.

 همه ی کارها را خودشان انجام می دهند

کسانی که در فقر بزرگ شده اند را می توان از توانایی شان در انجام کارهای مختلف تشخیص داد، از انجام انواع تعمیرات تا کارهای مربوط به ظاهر، مانند کوتاه کردن موها. و حتی اگر حالا هم وضع بدی نداشته باشد، این عادت در آن ها از میان نمی رود.

 هیچ چیزی را دور نمی ریزند

کسانی که قدر پول را می دانند، به ندرت چیزی را دور می اندارند و سعی می کنند هر طور شده عمر وسایل تان را بیشتر کنند. اگر چیزی قابل تعمیر نباشد، به تغییر کاربری روی می آورند. مثلا اگر لباسی دیگر مناسب پوشیدن در بیرون خانه نباشد، آن را تبدیل به لباس خانه یا کهنه ی گردگیری می کنند و آنقدر از آن استفاده می کنند تا کاملاً پوسیده شود.

شاید بپسندید: بیماریX پاندمی جدید بعد از کرونا، شیوع هر لحظه ممکن است!

 به جای پول شان از وقت خود هزینه می کنند

یکی از بارزترین ویژگی های افرادی که طعم فقر را چشیده اند این است که تصور می کنند پول باارزش تر از زمان است. به همین دلیل مثلاً به جای گرفتن تاکسی ساعت ها در ایستگاه اتوبوس منتظر می مانند، برای پیدا کردن اجناس ارزان قیمت یا تخفیف خورده ار فروشگاهی به فروشگاهی دیگر می روند و تمام آخر هفته ی خود را در آشپزخانه صرف پخت غذا می کنند تا پول پس انداز کنند.

شرایط مالی بد

شرایط مالی بد3

پزشک نمی روند

کسانی که در شرایط مالی بدی رشد کرده اند، پول را ارزشمندتر از سلامتی می دانند. آن ها اغلب به مشکلات مزمن پزشکی گرفتارند، چون از نظر روانی ناتوان از آن هستند که هزینه ی زیادی را صرف رفتن به پزشک کنند. این افراد استفاده از روش های بدون هزینه و خانگی برای حل مشکلات جسمی خود را یک افتخار می دانند.

یک ترس دائمی دارند

کسانی که در خانواده ی فقیری بزرگ شده اند، همیشه گوش به زنگ اند و به هر کسی اعتماد نمی کنند. اضطراب مداومی که این افراد به واسطه ی مشکلات مالی خود در گذشته تجربه کردند، در آن ها نهادینه شده و هر لحظه انتظار ظاهر شدن دوباره ی آن مشکلات را دارند.

این افراد همچنین از پذیرش هدیه، به ویژه هدایای گران قیمت ناتوان اند. آن ها در گذشته استطاعت مالی خرید هدیه برای دیگران را نداشتند، به همین دلیل حالا دریافت هدیه برای آن ها به یک تجربه ی روانی دشوار تبدیل می شود.

هنگام پرداخت هزینه مضطرب می شوند

زندگی کسی که در فقر بزرگ شده مملوء از اضطراب و ترس است. یکی از رایج ترین علل این اضطراب، پرداخت پول خریدهای خود است. حتی اگر فرد کاملاً مطمئن باشد که پول کافی در حساب بانکی اش وجود دارد، این اضطراب که یک وقت تراکنش ناموفق باشد، دست از سر او برنمی دارد.

شرایط مالی بد

شرایط مالی بد2

 همه چیز را قسطی می خرند

ترس از آینده سبب می شود فرد حتی اگر این امکان را داشته باشد که کل هزینه را یکجا پرداخت کند، ترجیح دهد پرداخت را قسطی انجام دهد یا وام بگیرد. و حتی اگر به همین دلیل مجبور شود در نهایت پول بیشتری بپردازد، تقسیم شدن هزینه برای او کمتر ترسناک است تا اینکه مجبور به پرداخت یکباره ی کل هزینه شوند.

همیشه نگران غذا هستند

نگرانی مداوم برای غذا یکی از بارزترین مشخصه های افرادی است که در خانواده ای با مشکلات مالی رشد کرده اند. به همین دلیل، چنین افرادی ممکن است درگیر اضافه وزن شوند، به دلیل نگرانی از کمبود غذا کماکان تغذیه ی نامناسبی داشته باشند و یا اینکه هرگز حاضر به دور ریختن غذا نباشند.

شرایط مالی بد

شرایط مالی بد1

 از خرید چیزهای «اضافه» خودداری می کنند

کسانی که در خانواده ی فقیری بزرگ شده اند، اغلب هنگام خرید چیزهایی که ضروری نیستند و ارتباط مستقیمی با بقا ندارند، اضطراب زیادی تجربه می کنند. این افراد خریدهای آنی ندارند و پیش از خرید هر چیز گران قیمتی روزها درباره ی آن فکر می کنند.

 به درآمد اندک رضایت می دهند

ترس غیر منطقی برای از دست دادن شغل در میان کسانی که از کودکی متوجه شده اند که بدون داشتن یک درآمد ثابت نمی توان دوام آورد، امر رایجی است. برای این افراد مهم نیست که درآمد یک شغل اندک باشد، چرا که ثابت بودن درآمد برای آن ها اولویت دارد.

 امید به وقوع معجزه دارند

کسانی که هرگز مشکل مالی نداشته اند، در قرعه کشی ها و مسابقات صرفاً برای سرگرمی شرکت می کنند. مسلماً آن ها هم از برنده شدن پول خوشحال می شوند. اما تنها کسانی که زمانی واقعاً نیازمند بوده اند تفاوت میان تفریح و امید به معجزه را درک می کنند.

مطالبی پیشنهادی پربازدید:

بوسیدن کسانی که دوستشان دارید به کاهش وزن شما کمک می کند!

آیا مارادونا در حد مسی بود؟ چند توپ طلا حق مارادونا است؟!

رئیس اتلتیکو: فلیکس بند خرید ندارد و فصل بعد به خانه بر میگردد!

یامال رئالی می شود؟ وحشت بین مدیران بارسا

رئال مادرید ارزشمندترین تیم لالیگا، اختلاف فاحش با بارسا!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا