;
تازه هااخبار روز

عشق و فداکاری 12 تن از کارکنان نیروگاه رامین اهواز

فداکاری متخصصان نیروگاه رامین اهواز:  متخصصان نیروگاه رامین اهواز ماجرای و حقایقی درباره 18 ساعت عملیات پیچیده و سخت مهندسی برای اولین بار توضیح دادند.

فداکاری متخصصان نیروگاه رامین اهواز

به تازگی در فضای مجازی تصاویر و ویدئوهای از خودگذشتگی مهندسان و اپراتورهای نیروگاه رامین در اهواز برای از دست نرفتن برق و خاموشی کشور منتشر و پربازدید شد. در این بخش از نمناک اولین گفتگو و صحبتهای جوانان فداکار خوزستانی را منتشر نموده ایم.

مصاحبه و گفتگویی با متخصصان نیروگاه رامین اهواز که برای جلوگیری از خروج یک واحد نیروگاهی از مدار و انجام تعمیرات در حالت آماده به کار در دمای 80 درجه سانتیگراد ‌تلاش و جانفشانی کردند، صورت گرفت.

فداکاری متخصصان نیروگاه رامین اهواز-1

محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین درپاسخ به سوال مجری (تصاویری که دیدیم کجا بود و چی شده بود؟) چنین گفت:

نیروگاه رامین اهواز، یکی از واحدها خراب شده بود و کندانسور نشتی داده بود و باید از مدار خارج می‌شد و باید تعمیر می شد و واحد رو از مدار خارج می کردیم و اگه غیر فعال می شد برق خونه های مردم قطعه می شد و ما تصمیم گرفتیم تو همین شرایط کار رو انجام بدیم و واحد تو مدار باشه.

دما چگونه بود؟

به خاطر بخش عمده ای از شهر که شامل خونه ها و بیمارستان هاو… میشه تصمیم گرفتیم کار رو انجام بدیم، ده نفر بودیم بخش گردشی کندانسور پایین دما کمتر و بالای کندانسور 80 درجه که بیشتر از چند دقیقه نمیشه تحمل کرد.

تحصیلات و حقوق تان چقدر است؟

من لیسانس بهره برداری نیروگاه و حقوقم تقریبا 25 میلیون میشه و بعضی از دوستانم زیر بیست تومن میگیرن. اون روز به هر کدوم از ما پاداش دو میلیون دادن.

نیروگاه حرارتی رامین کجاست و چرا مهمه؟

نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی کشور است که نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

فداکاری متخصصان نیروگاه رامین اهواز-2

کار تحسین برانگیز جوانان خوزستانی در نیروگاه حرارتی رامین

متخصصانِ جوانِ خوزستانی با عزمی پولادین در دمای محیط توربین قریب به 80 درجه و رطوبت بالای 90 درصد 18 ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه را ادامه دادند تا در گرم‌ترین روزهای سال و در حالی که دمای هوای برخی از شهرهای جنوبی از 50 درجه تجاوز کرده است، برق مردم قطع نشود و آب در دل مردم ایران تکان نخورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 14 =

دکمه بازگشت به بالا