;
تازه هااخبار روز

سالمندان سارق ژاپنی، 227 سال سن دارند!!!

سالمندان سارق ژاپنی: پلیس ژاپن اخیراً گروهی متشکل از مجرمان را دستگیر کرد، سه پدربزرگ در اواخر دهه شصت، هفتاد و هشتاد سالگی که متهم به نفوذ به حداقل دو خانه و مظنون به ده سرقت دیگر بودند.با یک مطلب دیگر از بخش تازه ها مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

سالمندان سارق ژاپنی

هیدئو اومینو، 88، هیدمی ماتسودا، 70، و کنیچی واتانابه، 69 ساله ظاهراً پشت میله‌های زندان با هم ملاقات کردند و تصمیم گرفتند پس از آزادی با هم متحد شوند تا به طور مؤثرتری مرتکب جنایات شوند. این سه نفر که توسط پلیس گروه “G3S” (در زبان ژاپنی به معنی “بابابزرگ” همفون نامیده می شود) متهم به نفوذ به یک خانه خالی در ساپورو شهر اصلی جزیره هوکایدو در ماه مه و سرقت به ارزش حدود 10200 ین (65 دلار) هستند.

در ماه بعد، آنها ظاهراً یک خانه خالی دیگر را سرقت کردند و جواهراتی به ارزش تقریبی یک میلیون ین (6400 دلار آمریکا) به سرقت بردند. پلیس در حال حاضر در حال تحقیق درباره دست داشتن این گروه در 10 سرقت دیگر در شهرهای ساپورو و ابتسو است.

قابل توجه اینکه در سنی که اکثر مردم مشغول لذت بردن از دوران بازنشستگی یا مراقبت از بدن بیمار خود هستند،گروه سالمندان G3S ظاهراً در حال برنامه ریزی سرقت بودند. طبق بیانیه پلیس، این سه شریک در پشت میله‌های زندان نقشه کشیده بودند تا با یکدیگر برای سرقت همکاری کنند و نقشه های روشن و دقیقی ترسیم کنند. هیدئو اومینو 88 ساله دزدی ها را انجام داد، در حالی که ماتسودا راننده بود و واتانابه مسئول فروش کالاهای دزدیده شده بود.

تحقیقات پلیس پس از آن آغاز شد که صاحب یکی از خانه های سرقتی از اموال مسروقه مطلع شد. پس از بررسی فیلم های نظارتی و ردیابی کالاهای مسروقه و ارتباط جنایات به سه سارق که بنا بر گزارش ها نیاز به حمایت و کمک فیزیکی توسط افسران پلیس در هنگام دستگیری داشتند، شوکه شدند. این سه جنایتکار مسن هنگام بازجویی در مورد جنایات خود گفتند که آنها سرقتها را “برای امرار معاش” انجام داده اند.

سالمندان سارق ژاپنی-1

جالب اینجاست که درست در اوایل سال جاری، باند بسیار مشابهی از مجرمان مسن در ایتالیا که قبل از دستگیری دست به یک سری سرقت های مسلحانه زدند. سارقان باتجربه در اواخر دهه 60 و 70 زندگی خود بودند.

در حالی که سارقانی در دهه 70 و 80 زندگی خود ممکن است عادی نباشند، جامعه ژاپنی با سرعتی بسیار سریع پیر می شود، جای تعجب نیست که میزان جرم و جنایت در میان سالمندان این کشور در سال های اخیر افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =

دکمه بازگشت به بالا