;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

ماساژ صورت برای جوانسازی+ آموزش تصویری مرحله به مرحله

ماساژ صورت موجب افزایش بازسازی پوست می‌شود و به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماساژ دادن صورت می‌تواند به رفع چروک پوستی کمک کند و درخشندگی و سلامت پوست را افزایش دهد. در ادامه این بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی مراحل آموزش کامل ماساژ صورت اشاره شده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: با دونستن این موارد دیگه دکلره کردن مو در خانه نگرانی نداره!!!

۱- ماساژ رفع خط لبخند

ماساژ صورت برای جوانسازی4

برای شروع ماساژ صورت دست‌هایتان را بشویید و خوب خشک کنید. در ادامه مقداری روغن یا سرم ماساژ به پوست بزنید. حالا ۴ انگشت دست راستتان را روی صورت و در امتداد سمت راست بینی و ۴ انگشت دست چپتان را روی صورت و در امتداد سمت چپ بینی قرار دهید.

با انگشتان به پوست کنار بینی و ناحیه خط لبخند ضربه بزنید و سپس انگشتانتان را در ۲ طرف به آرامی به سمت گونه‌ها بکشید. این کار را برای ۲ دقیقه هر روز تکرار کنید تا خط لبخند شما پس از مدتی محو شود.

۲- ماساژ بالا بردن ابرو

ماساژ صورت4

برای این که ابروهای شما خوش فرم‌تر شود و فاصله بیشتری از چشم‌هایتان پیدا کند، می‌توانید نوک انگشتان دست راست را در قسمت بالای ابروی راست و نوک انگشتان دست چپ را بالای ابروی سمت چپ قرار دهید.

حالا تا جایی که می‌توانید ابروهای خودتان را با کمک انگشتانتان به سمت بالا حرکت دهید. چند ثانیه در این حالت بمانید و بعد عضلات را رها کنید. این حرکت را برای ۱۰ بار تکرار کنید تا ابروهای شما خوش فرم‌تر شوند.

۳- ماساژ از بین بردن غبغب

ماساژ صورت برای جوانسازی3

در این مرحله از آموزش ماساژ صورت باید به سراغ استخوان فک و رفع غبغب بروید. برای از بین بردن غبغب و همچنین خوش فرم شدن زاویه فک باید انگشت اشاره و انگشت سوم را مطابق شکل خم کنید و استخوان فک را بین این دو انگشتان خود قرار دهید.

حالا دست‌ها به آرامی و در امتداد استخوان فک به سمت گوش‌ها بکشید. این کار را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید و سعی کنید هر روز این حرکت را انجام دهید. بعد از مدتی متوجه می‌شود که استخوان فک شما خوش فرم تر شده و غبغب‌تان نیز تا حد زیادی از بین رفته است.

۴- ماساژ پیشانی

ماساژ صورت3

برای از بین بردن چین و چروک‌های روی پیشانی و جلوگیری از ایجاد چروک در این بخش از پوست صورت با نوک انگشتان به آرامی پوست پیشانی را به سمت بالا ماساژ دهید. سعی کنید همه قسمت‌های پیشانی را به آرامی ماساژ دهید و این کار را برای حدود ۵ دقیقه تکرار کنید.

۵- ماساژ خط اخم

ماساژ صورت برای جوانسازی2

برای از بین بردن خط اخم یا خط عمودی بین دو ابرو باید با نوک انگشت بین ۲ ابروهایتان را به سمت بالا ماساژ دهید. برای راحتی کار می‌توانید به جای استفاده ۲ انگشت، انگشت اشاره‌تان را خم کنید و آن را روی قسمت میانی ابروها قرار دهید.

حالا دستتان را به سمت بالا حرکت دهید تا خطر اخم بین ۲ ابرو برطرف شود. بهتر است این کار را برای ۱۵ تا ۲۰ بار تکرار کنید و هر روز این ماساژ را انجام دهید تا خطر اخم شما به طور کامل محو شود.

۶- ماساژ زیر چشم

ماساژ صورت2

پوست زیر چشم حساسیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق پوست دارد و معمولا زودتر از قسمت‌های دیگر پوست صورت نیز چروکیده می‌شود. برای جلوگیری از سیاهی زیر چشم و از بین بردن چین و چروک‌ها بهتر است هر روز از ماساژ چشم کمک بگیرید.

برای ماساژ زیر چشم باید ۲ انگشت سمت راست را زیر چشم راست و ۲ انگشت سمت چپ را زیر چشم چپ قرار دهید. سپس انگشتانتان را به آرامی و در امتداد استخوان زیر چشم به سمت بالا و کنار چشم‌ها بکشید.

این کار را چندین بار تکرار کنید. این ماساژ موجب افزایش خونرسانی به پوست زیر چشم می‌شود و برای جلوگیری از سیاهی زیر چشم و رفع چین و چروک‌های پوستی مفید است.

۷- آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری

ماساژ صورت برای جوانسازی1

در آموزش ماساژ صورت برای لیفت گونه‌ها باید گونه‌ها را به سمت بالا ماساژ دهید تا حالت بهتری پیدا کنند و پس از مدتی برجسته‌تر شود. در این روش باید دست‌ها را در دو طرف بینی قرار دهید و بعد آن‌ها را از خط زیر گونه به طرفین و به سمت گوش‌ها بکشید.

نکته مهمی که در مورد ماساژ گونه وجود دارد این است که باید خط زیر گونه را ماساژ دهید تا نسبت به قسمت برجستگی گونه فرو رفته‌تر شود و گونه شما پس از مدتی برجسته به نظر برسد. بهتر است این ماساژ را هر روز تکرار کنید تا پس از مدتی شاهد برجسته شدن گونه‌هایتان باشید.

نکاتی که باید قبل از شروع ماساژ صورت بدانید

قبل از این که شروع به ماساژ دادن صورت کنید، ابتدا پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید و آب بکشید. در ادامه پوست صورت را به طور کامل خشک کنید.
در زمان ماساژ دادن صورت به هیچ عنوان فشار زیاد به پوست وارد نکنید و مراقب باشید که با ناخن‌ها به پوست آسیب وارد نکنید.
قبل از ماساژ صورت حتما پوست را به روغن‌های طبیعی آغشته کنید. افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است از روغن نارگیل و روغن آرگان قبل از ماساژ استفاده کنند. روغن جوجوبا و بادام نیز برای افرادی که پوست خشک و مختلط دارند انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.
از مهم‌ترین فواید ماساژ صورت می‌توان به افزایش گردش خون، شادابی پوست، کاهش چین و چروک، رفع پف و تیرگی دور چشم، بهبود کیفیت خواب، رفع استرس و روشن‌تر به نظر رسیدن پوست صورت اشاره کرد.
قبل از ماساژ دادن صورت حتما دست‌های خود را بشویید تا میکروب‌ها از طریق دست به پوست صورت منتقل نشوند.
مدت زمان ماساژ صورت به نوع ماساژ بستگی دارد. برای ماساژ آرامش بخش صورت بهتر است حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان صرف کنید. در صورتی که هدف شما از ماساژ صورت، از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و فرم دادن به صورت است، بهتر است حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان صرف کنید و حتما روزانه ماساژ دادن را تکرار کنید.
بعد از اتمام ماساژ صورت حتما با استفاده از یک تونر پوست خود را تمیز کنید. این کار به بستن منافذ باز پوست و تنظیم PH کمک می‌کند. در ادامه مقداری مرطوب کننده روی پوست بزنید.
برای ماساژ صورت می‌توانید خودتان این کار را برای خودتان انجام دهید یا از فرد دیگری برای این کار کمک بگیرید.
اگر ماساژ صورت با دست برایتان سخت است، می‌توانید از رول‌های مخصوص ماساژ صورت استفاده کنید.
برای ماساژ دادن پوست صورت سعی کنید همیشه جهت ماساژ دادن شما رو به بالا باشد. این کار از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند و مانع پیری و کشیدگی پوست می‌شود.
به خاطر داشته باشید که ماساژ بدون روغن و با کشش زیاد نتیجه عکس دارد و می‌تواند چین و چروک‌های پوستی و همچنین افتادگی پوست را افزایش دهد، بنابراین این کار را به صورت اصولی و درست انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هجده =

دکمه بازگشت به بالا