;
مد روزمد و زیبایی

دیت اول چی بپوشیم؟ اگر می خواهید به قرار دوم برسید!

دیت اول چی بپوشیم؟ به طور خلاصه، لباسی بپوشید که احساس مثبت و راحتی را به طرف مقابلتان بدهد. نباید در قرار اول زیادی افراط کنید! با بخش مد و زیبایی از سری مطالب مد روز همراه  مجله گفتنی باشید تا نکات نحوه لباس‌پوشیدن در قرار اول را با هم بخوانیم.

دیت اول چی بپوشیم؟

۱. ساده باشید

نیازی نیست شلوغش کنید. درست است که این قرار اول‌تان است و شاید هم برای شما خیلی مهم باشد، اما بهتر است ساده باشید و لباس‌های معمولی بپوشید. سادگی طرح لباس هم از نظر دیدار و روانشناسی تاثیر مثبت‌تری روی طرف مقابل‌تان می‌گذارد تا اینکه لباس‌های طرح‌ دار شلوغ به تن کنید.

۲. لباس راحت به تن کنید

دیت اول چی بپوشیم؟ خودتان را زیر لباس‌های سنگین و با دوخت‌های متفاوت و عجیب و جنس‌های غیرعادی دفن نکنید! شما قرار است در قرار اول چیزی بپوشید که به شما احساس راحتی و رهایی بدهد. پوشیدن یک لباس راحت که نه تنگ باشد و نه گشاد، نه گرم باشد و نه زیادی نازک برای فصل سرد، به شما کمک می‌کند به‌راحتی قرارتان را مدیریت کنید.

دیت اول چی بپوشیم؟1

۳. لباس مناسب فصل بپوشید

دیت اول چی بپوشیم؟ خیلی از ما ممکن است برایمان مهم نباشد که الان هوا گرم است یا سرد. فکر می‌کنیم حتما باید آن لباسی را بپوشیم که خودمان فکر می‌کنیم برایمان بهترین است. این اشتباه است. اگر زمستان است لباس مناسب دمای سرد و اگر تابستان است لباس مناسب دمای گرم به تن کنید. دوست ندارید که وقتی سر یک قرار اول عاشقانه هستید، در برابر فرد موردنظر عرق کنید یا از سرما بلرزید؟

۴. چیزی را انتخاب کنید که نه زیاد قدیمی باشد و نه زیادی روی مُد!

البته که روی مُد بودن چیز بدی نیست، اما بهتر است چیزی را انتخاب کنید که خیلی خارچ از چارچوب‌های متعارف مد و فشن نباشد. لباس قدیمی هم می‌تواند تاثیر منفی روی مخاطب شما بگذارد.

۵. در انتخاب پوشش، خودتان باشید

دیت اول چی بپوشیم؟ بهتر است لباس‌هایی به تن کنید که نماینده خود واقعی شما هستند. نیازی نیست نقش بازی کنید. برای مثال نیازی نیست لباس به اصطلاح «هنری» به تن کنید یا لباسی را بپوشید که مناسب سن‌تان نیست. اغلب اوقات، چه رنگ‌ها و مدل‌هایی را به تن می‌کنید؟ همان خوب است.

۶. گران نپوشید

دیت اول چی بپوشیم؟ بله، مدل لباس پوشیدن در قرار اول و خوب جلوه‌کردن بسیار مهم است، اما بهتر است زیادی گران‌قیمت نپوشید. طبقه اقتصادی شما هرچه هست، سعی کنید در متعادل‌ترین حالت خودتان باشید. این به طرف مقابل کمک می‌کند هم شناخت بهتری از شما پیدا کند و هم استرسی بابت تفاوتش با شما نگیرد.

۷. شلخته نباشید

دیت اول چی بپوشیم؟ سعی کنید مرتب باشید، حتی با ساده‌ترین لباس‌ها. مطمئنا مرتب بودن از گران‌پوشیدن یا نقش‌بازی کردن یا زیادی شلوغش کردن بهتر است. پوشش شلخته احساس خوبی به طرف مقابل شما نمی‌دهد. درست است که این فقط ظاهر شماست، اما شناخت اولیه او نیز براساس ظاهر شما شکل می‌گیرد.

۸. وقتی شک دارید، قرمز یا مشکی بپوشید

دیت اول چی بپوشیم؟2

دیت اول چی بپوشیم؟  به گفته روانشناسان رنگ، بهترین رنگ برای استفاده در اولین قرار ملاقات قرمز و مشکی است. پوشیدن دو رنگ رمانتیک، به خصوص اگر شما یک زن هستید، می‌تواند شما را جذاب‌تر به نظر بیاورد. پیوند‌های ناخودآگاه آشکاری با گل رز قرمز و مناسبت‌های عاشقانه وجود دارد.

در سال ۲۰۰۸، دو روانشناس دانشگاه روچستر اظهار داشتند: «رنگ قرمز باعث می‌شود مردان نسبت به زنان بیشتر احساس عشق کنند؛ و مردان از نقشی که رنگ در جذابیت آنها ایفا می‌کند بی‌خبرند. کشف جالب‌تر این بود که اگر زن قرمز لباس بپوشد، مردان مایلند برای یک قرار بیشتر خرج کنند!

به طور مشابه، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ روی بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده در یک برنامه واقعی دوستیابی بریتانیایی به نام «اولین قرار ملاقات» نشان داد که مشکی بدون توجه به جنسیت یا ترجیحات جنسی، محبوب‌ترین رنگ برای قرار اول است.

۹. از پوشیدن رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای خودداری کنید

دیت اول چی بپوشیم؟ درک اینکه در اولین قرار ملاقات چه چیزی بپوشید، مطمئنا مفید است، اما دانستن اینکه چه چیزی را در اولین قرار ملاقات نپوشید نیز به همان اندازه مهم است. به گفته کارشناسان، بهتر است از رنگ‌های نارنجی و قهوه‌ای برای لباس‌های قرار اول و مصاحبه‌ها دوری کنید.

در یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا رنگ‌ها را با ویژگی‌های شخصیتی مربوط به پوشنده مطابقت دهند.

نارنجی و قهوه‌ای کمترین ارتباط را با اعتماد به نفس، هوش و جذابیت دریافت کردند؛ سه مورد از ویژگی‌های بسیار مورد توجه در اولین قرار ملاقات.

نارنجی رنگی است که برای جلب توجه استفاده می‌شود؛ مثلا برای علائم احتیاط، مخروط‌های ساختمانی و تجهیزات ایمنی؛ بنابراین پوشیدن نارنجی در اولین قرار ملاقات می‌تواند سیگنال‌های ناخودآگاهی را ارسال کند که نشان می‌دهد شما سطحی، توجه‌جو و حتی مغرور هستید. قهوه‌ای اثر معکوس دارد. در حالی که استفاده از لوازم جانبی قهوه‌ای مشکلی ندارد، پوشیدن بیش از حد قهوه‌ای می‌تواند شما را خسته‌کننده و بیش از حد جدی نشان دهد.

۱۰. از از خودنمایی بیش از حد یا غیرقابل دسترس به نظر رسیدن خودداری کنید

دیت اول چی بپوشیم؟ وقتی نوبت به اولین قرار‌ها می‌رسد، بهتر است از لباس‌های ساده با استفاده از سبک‌های کلاسیک استفاده کنید. لباس‌هایی که بسیار شیک یا پرزرق و برق هستند، شما را مادی‌گرا و غیرقابل دسترس جلوه می‌دهند.

برای آقایان، یک تی‌شرت ساده یا دکمه‌دار با شلوار جین یا یک شلوار پارچه‌ای با کمربند همراه با کفش مجلسی و یک ساعت زیبا خوب است. برای خانم‌ها نیز یک لباس مشکی با یک شلوار جین غیررسمی، همراه با با اکسسوری‌های زنانه و ظاهری طبیعی، خوب است.

۱۱. یک آرایش طبیعی را انتخاب کنید

دیت اول چی بپوشیم؟ برای زنان، آرایش کردن در یک قرار ملاقات راهی عالی برای افزایش اعتماد به نفس شماست، اما مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ توسط Procter & Gamble انجام شد نشان داد که آرایش صورت کامل ممکن است بر نحوه درک شما تأثیر منفی بگذارد. بهتر است مقدار متوسطی آرایش داشته باشید و از ظاهر‌هایی با تضاد شدید مانند لب‌های قرمز یا آرایش چشم دودی دوری کنید.

طبق نظرسنجی‌ها، مردان کسی را دوست دارند که نزدیک، دوست‌داشتنی و قابل اعتماد به نظر برسد، تمام ویژگی‌هایی که یک آرایش طبیعی نشان می‌دهد.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا