;
فرهنگ و هنرهنرمندان

فاطمه طاهری مامان بزرگ مهربون سریال های ایرانی+ عکس های جوانیش

فاطمه طاهری بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال ۱۳۱۸ چشم به جهان گشود. صبح پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ در پی سکته قلبی در منزلش درگذشت و به بیمارستان پارسیان منتقل شد.

از مهم‌ترین آثار فاطمه طاهری می‌توان به بازیگری در سریال پس از باران، فیلم مهمان مامان و سریال تولدی دیگر اشاره کرد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی فاطمه طاهری را بخوانید و تصاویر وی را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی فاطمه طاهری بازیگر قدیمی

فاطمه طاهری نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در ۴۷ سالگی در سریال اغر بخیر به کارگردانی مجید بهشتی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پس از باران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فاطمه طاهری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد شیری، آزیتا لاچینی، روح‌انگیز مهتدی و شهره لرستانی را تجربه کرد.

فاطمه طاهری1

فاطمه طاهری در سال ۱۳۷۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم فاطمه طاهری در این سال، بازیگری در فیلم دختری بنام تندر به کارگردانی حمیدرضا آشتیانی‌پور و سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی محسوب می‌شود.

سریال پس از باران

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فاطمه طاهری بازی در سریال پس از باران بوده است. فاطمه طاهری سال ۱۳۷۹ در ۶۱ سالگی در سریال پس از باران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

او در این سریال با سعید سلطانی همکاری داشته است. فاطمه طاهری توانست با بازی در سریال پس از باران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی بر تجارب او افزود.

فاطمه طاهری2

علاوه‌بر سریال پس از باران، سال ۱۳۸۲ در ۶۴ سالگی در فیلم مهمان مامان نیز بازی کرده است. فاطمه طاهری این‌بار با داریوش مهرجویی یعنی کارگردان فیلم مهمان مامان و هنرمندانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی و حسن پورشیرازی همکاری داشت.

در این سال‌ها او با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید مشایخی با ۶ مرتبه، پروین سلیمانی با ۶ مرتبه، رحمان مقدم با ۶ مرتبه، نیکو خردمند با ۶ مرتبه و عبدالرضا اکبری با ۶ مرتبه بیشترین همکاری را با فاطمه طاهری داشته‌اند.

فاطمه طاهری در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. فاطمه طاهری را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۵۳% آثار وی تلویزیونی و ۴۷% آثارش سینمایی است.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =

دکمه بازگشت به بالا