;
سبک زندگیمهارت های زندگی

مراقبت و آراستگی مردان: کارهایی که آقایان باید انجام دهند!

مراقبت و آراستگی مردان: صرف زمان برای آراستگی و تمرکز بر مراقبت از خود، علی رغم سبک زندگی مدرن و پر استرس، برای انسان یک امر ضروری است.

مراقبت و آراستگی مردان

پیدا کردن زمان برای این کارها گاهاً ممکن است دشوار باشد، اما کارهای کوچکی که برای مراقبت روزانه از خود انجام می‌دهیم، می‌تواند درنهایت به ایجاد اعتماد به نفس و بهبود احساس ما در مورد خودمان کمک کند. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی نکاتی برای نظافت و مراقبت از خود برای مردان آمده است. با مجله گفتنی همراه باشید.

۱. شستشوی منظم صورت را فراموش نکنید

مراقبت و آراستگی مردان: صبح و عصر صورت خود را با یک شوینده ملایم و آب ولرم بشویید.
صبح و عصر صورت خود را با یک شوینده ملایم و آب ولرم بشویید. این کار تجمع کثیفی را از روی پوست پاک می‌کند، منافذ را تمیز می‌کند و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد.

۲. کرم ضد آفتاب بزنید

کرم ضد آفتاب بهترین ترفند ضد پیری پوست
هر روز حتی در زمستان از ضد آفتاب استفاده کنید. این بهترین ترفند ضد پیری پوست است.

۳. موهایتان را شانه کنید

مراقبت و آراستگی مردان: شانه کردن مو جریان خون را در پوست سر تحریک می‌کند.
شانه کردن روزانه موها می‌تواند به پخش یکنواخت چربی طبیعی موها کمک کند و موها را سالم نگه دارد. عمل شانه کردن نیز جریان خون را در پوست سر تحریک می‌کند.

۴. به طور مرتب شامپو بزنید

حداقل هر سه روز یکبار شامپو بزنید
از شامپو بدن به عنوان شامپوی مو استفاده نکنید. در حالت ایده آل، حداقل هر سه روز یکبار (بسته به سطح فعالیتتان) از شامپوی پاک کننده ملایمی که متناسب با نیاز موهایتان است استفاده کنید.

مراقبت و آراستگی مردان1

۵. از بالم لب استفاده کنید

مراقبت و آراستگی مردان: استفاده از بالم لب از سوی مردان خجالت ندارد.
آب و هوای زمستان، سیستم گرمایشی و حتی تهویه مطبوع همگی می‌توانند به خشکی و ترک خوردن لب‌ها کمک کنند. استفاده از بالم لب از سوی مردان خجالت ندارد.

۶. به دندانپزشک مراجعه کنید

چکاپ منظم دندان موضوع مهمی است
چکاپ منظم دندان از نکات مهم نظافت و مراقبت از خود برای مردان است که بسیاری از افراد از آن غفلت می‌کنند. علاوه بر این، بین بیماری لثه و سکته مغزی، بیماری قلبی، سرطان و دیابت ارتباط وجود دارد.

۷. بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

مراقبت و آراستگی مردان: صبح و شب دندان‌های خود را مسواک بزنید و نخ دندان را هرگز فراموش نکنید.
همچنین باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. صبح و شب دندان‌های خود را مسواک بزنید و نخ دندان را هرگز فراموش نکنید. اینجا بخوانید که آیا نخ دندان معمولی بهتر است یا نخ دندان کمانی دسته‌‌دار؟

۸. با یک تیغ خوب اصلاح کنید

اصلاح به لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند
اصلاح به لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. هنگام اصلاح دقت کافی داشته باشید تا از هرگونه بریدگی ناخواسته جلوگیری کنید.

مراقبت و آراستگی مردان2

۹. از محصولات بعد از اصلاح استفاده کنید

مراقبت و آراستگی مردان: افترشیو به آرام کردن پوست کمک می‌کند
افترشیو به آرام کردن پوست کمک می‌کند و آن را از هرگونه تحریک، برآمدگی یا سوختگی با تیغ که هنگام اصلاح ایجاد می‌شود، تسکین می‌دهد. این محصول پس از اصلاح منافذ را می‌بندد تا از ته نشین شدن باکتری‌ها جلوگیری کند.

۱۰. هر روز به پاهایتان رسیدگی کنید

شستن روزانه پاها مهم است
پاها اغلب از سوی ما نادیده گرفته می‌شوند. اما عرق در طول روز در این نقطه جمع می‌شود، بنابراین شستن روزانه آنها با آب و صابون برای جلوگیری از ابتلا به قارچ و عفونت مهم است.

پس از این کار، پاها، به خصوص بین انگشتان پا را کاملا خشک کنید. پاها را مرطوب کنید اما از قرار دادن هر گونه مرطوب کننده بین انگشتان پا خودداری کنید. ناخن‌های پا را کوتاه نگه دارید و اگر فکر می‌کنید که عفونت قارچی دارید با پزشک صحبت کنید.

۱۱. به ابروهایتان فرم دهید

مراقبت و آراستگی مردان: برداشتن موهای سرگردان ابرو ظاهر آراسته تری به شما می دهد
اگرچه در نظافت و مراقبت از خود برای مردان نیازی به داشتن ابروهای کاملاً تمیز ندارید، برداشتن موهای سرگردان با موچین می‌تواند به حفظ ظاهری تمیز کمک کند. مواظب موهای سرگردان بینی نیز باشید.

۱۲. پوستتان را مرطوب نگه دراید

مرطوب‌کننده بعد از حمام به حفظ رطوبت موجود در پوست کمک می‌کند.
مرطوب‌کننده بعد از حمام به حفظ رطوبت موجود در پوست کمک می‌کند. این کار به جلوگیری از خشک شدن پوست شما در طول روز یا شب کمک می‌کند.

۱۳. از ضد تعریق یا دئودورانت استفاده کنید

مراقبت و آراستگی مردان: از ضد تعریق یا دئودورانت استفاده کنید
اگر می خواهید از خیسی زیر بغل جلوگیری کنید، از یک ضد تعریق استفاده کنید. اگر فقط می‌خواهید از ایجاد بوی بد جلوگیری کنید، از دئودورانت استفاده کنید. همین‌قدر ساده!

۱۴. هفته‌ای یک بار لایه برداری کنید

یک بار لایه برداری پوست در هفته با از بین بردن سلول‌های مرده پوست به بهبود بافت آن کمک می‌کند
یک بار لایه برداری پوست در هفته با از بین بردن سلول‌های مرده پوست به بهبود بافت آن کمک می‌کند. از محصولاتی با دانه‌های لایه بردار که برای پوست زیادی خشن هستند اجتناب کنید.

۱۵. از روغن ریش استفاده کنید

مراقبت و آراستگی مردان: برای آبرسانی به موهای ریش و پوست زیر آن، از روغن‌های مخصوص این کار استفاده کنید.
برای آبرسانی به موهای ریش و پوست زیر آن، از روغن‌های مخصوص این کار استفاده کنید. این کار می‌تواند به نرم شدن مو کمک کرده و آن را قابل کنترل‌تر کند.

۱۶. به اسپا بروید

اسپا فقط برای خانم ها نیست!
اسپا فقط برای خانم ها نیست! رفتن به اسپا با درمان‌هایی مانند کارهای زیبایی صورت، ماساژ و اسکراب راه بسیار خوبی برای آرامش و استراحت است.

۱۷. فعال بمانید

مراقبت و آراستگی مردان: فعال ماندن یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از سلامت روانی و جسمی است
فعال ماندن و وقت گذاشتن روزانه برای ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از سلامت روانی و جسمی در کوتاه مدت و بلند مدت است. فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید.

۱۸. وضعیت بدنی خوب را تمرین کنید

وضعیت بدنی خوب به معنای کمردرد کمتر، انرژی بیشتر و کاهش خستگی است
وضعیت بدنی خوب به معنای کمردرد کمتر، انرژی بیشتر و کاهش خستگی است. این کار سلامت ستون فقرات و گردن را بهبود می‌بخشد.

۱۹. خواب شب را در اولویت قرار دهید

مراقبت و آراستگی مردان: خواب شب را در اولویت قرار دهید
برای سلامت شناختی و بهره‌وری بهتر در هنگام بیداری و توانایی بهتر برای مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا، بین هفت تا نه ساعت خواب در شب را در اولویت قرار دهید.

۲۰. هیدراته بمانید

آب به عملکرد صحیح بدن شما کمک می‌کند.
آب به عملکرد صحیح بدن شما کمک می‌کند. هیدراته ماندن می‌تواند به دفع سموم از بدن کمک کند و عملکرد شما را در طول ورزش افزایش دهد.

۲۱. در آب سرد غوطه ور شوید

مراقبت و آراستگی مردان: آب سرد می تواند تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی داشته باشد
آب سرد می تواند تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی مرکزی داشته باشد و درد عضلانی بعد از تمرین را بهبود بخشد. همچنین نشان داده شده است که باعث ترشح مداوم دوپامین برای ساعت‌ها بعد می‌شود و انگیزه و سلامت روان را بهبود می‌بخشد.

۲۲. عرق بریزید

سونا را امتحان کنید.
اگر سرما برایتان گزینه مطلوبی نیست می‌توانید سونا را امتحان کنید. یک مطالعه تحقیقاتی در فنلاند نشان داده است که افرادی که از سونا استفاده می‌کنند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

۲۳. نفس کشیدن را تمرین کنید

مراقبت و آراستگی مردان: تمرینات تنفس آگاهانه به کاهش استرس کمک می‌کند.
وقتی استرس داریم، الگوهای تنفس ما تغییر می‌کند. با گذشت زمان، این موضوع می‌تواند منجر به اختلال در تنظیم کامل سیستم عصبی شود. تمرینات تنفس آگاهانه به کاهش استرس کمک می‌کند.

۲۴. چمن را لمس کنید

زمان صرف شده در خارج از منزل به افزایش احساس آرامش کمک می‌کند.
زمان صرف شده در خارج از منزل به افزایش احساس آرامش کمک می‌کند. اگر می‌خواهید خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، هر هفته زمانی را به گذراندن زمان بیرون از خانه اختصاص دهید، چه به تنهایی و چه با گروه.

۲۵. در صورت نیاز از متخصص کمک بگیرید

مراقبت و آراستگی مردان: در صورت نیاز از متخصص کمک بگیرید
سلامت روانی، جسمی و عاطفی در هم تنیده‌اند. این نشانه قدرت و اعتماد به نفس است که وقتی به کمک یا حمایت نیاز دارید کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا