;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

هرگز آرایش نکنید!

عوارض آرایش کردن: دوست دارید آرایش کنید؟ نترسید منظور ما این نیست که آرایش را به طور کامل کنار بگذارید بلکه نسبت به این موضوع آگاهانه برخورد کنید و ملاحظات بهداشتی در آن را در نظر بگیرید.
آرایش ممکن است شما را در جامعه زیبا جلوه دهد، اما هویت و شخصیت شما را آشکار نمی کند. مردم این روزها به طور گسترده از لوازم آرایش استفاده می کنند تا بهتر از همیشه به نظر برسند و در نتیجه دچار مشکلات پوستی می شوند.

 

آرایش کردن مضرات و عوارض زیادی دارد. بنابراین، قبل از آن، نکات و مشکلاتی را که ممکن است در اثر آرایش نادرست رخ دهد، بدانید.

 

ترفندهای آرایشی جدید: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

قضاوت بر اساس ظاهر افراد بسیار رایج است. همه می خواهند زیبا به نظر برسند و هیچ اشکالی در آن وجود ندارد. اما اینکه خود را برای مردم خوب جلوه دهید تا از قضاوت آنها دوری کنید یا ظاهری مثبت داشته باشید، شرایط را پیچیده می کند.

هر روز استانداردهای عجیب و غریب این حس را به زنان انتقال می دهد که به اندازه کافی خوب نیستند. از این رو اکثر مردم برای جلوگیری از قضاوت و تمسخر توسط جامعه خود را زیر آرایش پنهان می کنند.

این مسابقه بهترین و جذاب‌ترین ظاهر هرگز پایان نمی‌یابد، اما قطعاً می‌تواند باعث برخی مشکلات پوستی شود. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

عوارض آرایش کردن

آیا آرایش کردن برای پوست شما مضر است؟

حتی محصولات آرایشی روزانه که استفاده می کنید نیز می توانند باعث مشکلات پوستی شوند زیرا بین پوست شما و محیط اطراف مانعی وجود دارد. هوا و اکسیژن نمی توانند از لایه آرایش عبور کنند و در نتیجه باعث می شوند که عوامل بیماری زا وارد پوست شما شوند. بیشتر زنان مستعد ابتلا به عفونت های پوستی هستند زیرا از محصولات زیبایی بیشتر از مردان استفاده می کنند. آکنه نمونه های بسیار رایج آن است. منافذ پوست مسدود شده است که منجر به مشکلات مختلفی می شود.برخی از مواد شیمیایی نیز در آرایش وجود دارد که ممکن است مجموعه دیگری از مشکلات را ایجاد کند. بنابراین عوارض آرایش کردن طیف وسیعی از مشکلات پوستی را شامل می شود.

همچنین بخوانید: بوتاکس طبیعی صورت با روغن نارگیل: خداحافظی با چین و چروک صورت!

 

(عوارض آرایش کردن)

1) عفونت های چشمی

آرایش روی تمام صورت از جمله چشم و پلک شما استفاده می شود. چشم ها نسبت به هر ذره خارجی دیگر بسیار حساس هستند. از آنجایی که محصولات سازنده انواع مختلفی از مواد شیمیایی را در خود دارند، اگر به داخل چشم بروند، احتمال ابتلا به عفونت چشم وجود دارد.

 

2) بسته شدن منافذ پوست

استفاده منظم از محصولات آرایشی و ماندن آن برای ساعات طولانی می تواند منافذ پوست ما را مسدود کند. بنابراین، پوست نمی تواند به درستی نفس بکشد که منجر به تشکیل آکنه و برآمدگی می شود. به این حالت گرفتگی منافذ می گویند.

همچنین بخوانید: قبل از خوردن هندوانه آن را به صورت خود بمالید!

 

3) عوارض آرایش کردن_ جوش های پوستی

به دلیل عدم تعادل هورمونی ، درمان‌های خاص، رژیم غذایی نامناسب و موقعیت‌های دیگری وجود دارد که می‌تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود. استفاده از لوازم آرایش در این زمان می تواند باعث ایجاد جوش های بیشتر شود. کسانی که پوستشان مستعد آکنه است نباید به طور مرتب از لوازم آرایش استفاده کنند. آرایش کمتر می تواند به بهبود سلامت پوست و کاهش جوش های سر سیاه کمک کند.

 

4) پیری زودرس

پوست در تماس با نور مستقیم خورشید پس از آرایش می تواند منجر به چین و چروک شود. محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید بسیار مهم است. علائم پیری زودرس برای کسانی که تمایل به آرایش کردن و بیرون رفتن دارند قابل مشاهده است. همچنین اگر فرد قبل از خواب آرایش را پاک نکند، ممکن است این اتفاق بیفتد. خوابیدن با آرایش نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

عوارض آرایش کردن-پیری زودرس

5) واکنش های آلرژیک

مواد تشکیل دهنده داخل محصولات آرایشی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. برخی ممکن است مناسب پوست شما باشند، برخی دیگر ممکن است مناسب پوست شما نباشند. از این رو تعویض برند در صورت مراقبت از پوست همیشه خطرناک است. همچنین مواد شیمیایی مضر در محصولات موجود است که آلرژی را بدتر می کند. این باعث خارش و ناراحتی پوست می شود.

 

6) تغییر رنگ

آرایش مکرر می تواند آسیب شدیدی به پوست وارد کند. خوابیدن با آرایش می تواند به پوست شما آسیب برساند به گونه ای که ممکن است رنگ طبیعی پوست شما تغییر کند. آلودگی، نور خورشید و رادیکال های آزاد با هم پوست را ضعیف می کنند.

 

7) عوارض آرایش کردن_بیماری سرطان

خب بله، آرایش شما حتی می تواند منجر به سرطان شود. سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان است. با این حال، شانس زیادی برای ابتلا به سرطان از طریق استفاده از آرایش وجود ندارد، زیرا بیشتر محصولات آرایشی خوب، سازگار با پوست هستند، اما مواد تشکیل دهنده می توانند در صورت عدم مراقبت به پوست آسیب برسانند و نوعی سرطان پوست را تشکیل دهند.

همچنین بخوانید: چگونه بوتاکس مو را حفظ کنیم؟ نکاتی برای ماندگاری طولانی تر درمان

 

چه زمانی از آرایش کردن خودداری کنیم؟

اگر در حال آرایش هستید باید به دو چیز توجه کنید. یکی این است که باید تاریخ انقضای محصولی را که استفاده می کنید بررسی کنید زیرا ممکن است مواد شیمیایی پس از انقضا بر روی پوست اثر نامطلوب بگذارند. همچنین آرایش تاریخ مصرف گذشته می‌تواند باعث رشد باکتری‌ها شود که می‌تواند باعث عفونت‌های پوستی شود.

_هنگام تمرینات ورزشی

دیگری در حین تمرین است. با آرایش در طول جلسات تمرین، غدد و منافذ شما باز می شوند، اگر آرایش می کنید، احتمال ایجاد گرفتگی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد جوش های سر سیاه، چین و چروک، تحریک و آکنه شود. بنابراین، آرایش کردن در حین تمرین یا فعالیت های فشرده توصیه نمی شود.

چند نکته مفید برای جلوگیری از عوارض جانبی آرایش:

_محصولی را بخرید که مناسب پوست شما باشد
_پوست خود را مرتباً مرطوب کنید.
_برای جلوگیری از سوختگی هر زمان که بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
_بعد از آرایش برس ها را تمیز کنید.
_قبل از رفتن به رختخواب آرایش را تمیز کنید.
_لوازم آرایش خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

لینک های مرتبط:

کانتور بینی به صورت حرفه ای در عرض چند دقیقه! 4 روش سریع برای بینی باریکتر!

5 راهکار فوق العاده برای از بین بردن موهای زائد صورت در خانه

تسکین پوست صورت در تابستان با استفاده از ماسک های گیاهی

معجزه ای برای پوست و مو+ خواص شگفت انگیز 5 نوع گل برای زیبایی و سلامت

عجیب ترین مراقبت های زیبایی بازیگران با ترفندهای خاص!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

دکمه بازگشت به بالا