;
فرهنگ و هنرهنرمندان

خبر فوری: خودکشی لی سان کیون بازیگر خوشتیپ کره ای

لی سان کیون بازیگر سینمای کره جنوبی که در فیلم تحسین شده «انگل» بازی کرده بود در ۴۸ سالگی از دنیا رفت. لی به تازگی برای مصرف غیرقانونی مواد مخدر تحت بازجویی پلیس قرار گرفته بود. وی ادعا کرده بود قربانی باج‌گیری شخص دیگری شده و صدها هزار دلار به دلیل اخاذی از دست داده است. به گزارش یونهاپ، پلیس تاکنون ۳ بار این بازیگر را به اتهام استفاده از ماری جوانا و سایر مواد مخدر بازجویی کرد و او ادعا کرد که فریب خورده است.

سال ۲۰۲۰ فیلم «انگل» ۴ جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، کارگردانی برای بونگ جون هو، فیلمنامه اصلی و فیلم بلند بین‌المللی را دریافت کرد. این فیلم پیش از آن برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد و اولین فیلم کره جنوبی بود که به این افتخار دست یافت. بازیگران «انگل» از جمله لی، جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بازی فوق‌العاده گروه بازیگران یک فیلم سینمایی دریافت کردند.

جالبه ببینید: تغییر چهره صهبا شرافتی روناک سریال نون خ /چقدر فرق کرده!!!

در فیلم «انگل» لی در نقش پارک دونگ‌یک، پدر خانواده‌ای ثروتمندی بازی کرد که بدون اینکه بداند، اعضای خانواده کلاهبردار کیم را برای امور مختلف استخدام می‌کند. وقتی روشن می‌شود چه فریبی خورده توسط کیم کی تاک (سونگ کانگ هو) در جشن تولد دخترش، کشته می‌شود.

لی پس از اینکه با بازی در فیلم «انگل» به شهرت جهانی رسید، در سریال «دکتر برین» برای اپل تی‌وی پلاس بازی کرد. این سریال اولین سریال کره‌ای اپل بود و لی برای آن نامزدی امی را به دست آورد. او بازیگر شناخته شده سینمای کره بود و در ۲ دهه اخیر در فیلم‌های متعددی از جمله «بازپرداخت»، «خاطرات یک دادستان»، «آقای من» و «کشتن عاشقانه» بازی کرده بود.

لی یک چهره محبوب سینمای کره بود و در جشنواره کن امسال با فیلم‌های «پروژه سکوت» و «خواب» حضور داشت که فیلم دوم در سپتامبر اکران خود را آغاز کرد و به مدت سه هفته در صدر جدول باکس آفیس کره جای داشت. همسر لی؛ جئون های‌جین است و ۲ فرزندشان بازماندگان این بازیگر هستند.

پیشنهادی: جذابترین مرد سال ایران انتخاب شد+ عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =

دکمه بازگشت به بالا