;
تازه ها

زنی که سال ها تحت درمان سرطان بود متوجه شد که تشخیص پزشکان اشتباه بوده است!

اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان: درمان سرطان به دلیل دردهای بسیاری که بیمار متحمل می شود چندان خوشنام نیست، با این وجود افراد مایلند تقریباً هر چیزی را برای افزایش یا حفظ زندگی خود تحمل کنند. با این حال، یکی از بیماران، که تحت 9 دور ایمونوتراپی همراه با عمل جراحی قرار گرفته بود، دو سال بعد متوجه شد که همه اینها بیهوده بوده است، چون به او اطلاع داده شد که سرطان پوست وی به اشتباه تشخیص داده شده است. مگان رویل، گریمور 33 ساله تئاتر اهل یورکشایر شرقی، با دریافت این خبر از پزشکان، در حالت “شوک کامل” قرار گرفت.

نظر بیمار در مورد اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان

مگان تلاش خود را برای درک وضعیت ابراز کرد و به خبرگزاری PA گفت: «واقعاً غیرقابل باور است که چنین چیزی ممکن است اتفاق بیفتد، و تا به امروز، من هنوز هیچ توضیحی در مورد چگونگی و چرایی آن ندارم. من دو سال را صرف این باور کردم که سرطان دارم، تمام درمان‌ها را انجام دادم، اما به من گفتند که اصلاً سرطان نیست.»

در سال 2019، مگان پس از گزارش بزرگ شدن، خارش و پوسته پوسته شدن خال روی بازویش توسط پزشک عمومی خود ، برای ارزیابی پوستش به بیمارستان چلسی و وست مینستر معرفی شد.

اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان

بیوپسی انجام شد و مگان در 29 سالگی مطلع شد که به ملانوم، نوعی سرطان پوست، مبتلا شده است. او متعاقباً به بخش تخصصی سرطان در بیمارستان رویال مارسدن ارجاع شد، جایی که نمونه‌برداری او مورد بررسی قرار گرفت و یک بار دیگر تشخیص ملانوم را تأیید کرد. در نتیجه، او تحت یک عمل جراحی برای برداشتن “سرطان” قرار گرفت که شامل یک برش بافتی به عرض 2 سانتی متر بود. با توجه به تأثیر بالقوه درمان ایمونوتراپی بر باروری، مگان اقدام به فریز کردن تخمک های خود کرد.

آگاه سازی بیمار از اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان

در ماه مه 2021، پس از انجام 9 دوره درمان، او این خبر را دریافت کرد که هیچ نشانه ای از این بیماری وجود ندارد و او کاملاً بهبود یافته است. با این حال، هنگامی که سوابق پزشکی او توسط یک بیمارستان جدید بررسی و اسکن شد، اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان آشکار شد.

او گفت: مدتی طول کشید تا وقتی پزشکان به من گفتند، واقعیت چیز دیگری است . زمانی که در ابتدا به من گفته شد که سرطان دارم و نیاز به جراحی و تاثیر درمان بر باروری من موثر است و باعث نازایی من می شود، به سادگی پذیرفتم که هر کاری که لازم است انجام دهم.»

اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان 1

“در آن زمان، من به بچه دار شدن فکر نمی کردم، اما همیشه بخشی از برنامه های آینده من بود، بنابراین نگهداری تخمک تصمیمی بود که من در انجام آن تردید نداشتم. به طور کلی، من توانستم به سرعت با آن کنار بیایم، همانقدر که سخت بود.»

با این حال، او ادامه داد: «سپس، دو سال بعد، مطلع شدم که  همه مراحل تحت درمان و نگرانی هایی که با ان ها زندگی کرده‌ام بیهوده بوده است، چون متوجه شدم که هرگز سرطان نداشته‌ام. صادقانه بگویم، مدت زیادی است که در مکان خوبی نبوده ام، هرچند ممکن است عجیب به نظر برسد.»

او به دنبال کمک متخصصان سهل انگاری پزشکی، Hudgell Solicitors، که در مورد یک توافق خارج از دادگاه با دو بیمارستانی که تشخیص اشتباه داده بودند، استفاده می کند و در حال مذاکره می باشد.

متیو گاسکوئین، یک وکیل دادگستری، اظهار داشت: «این یک مورد کاملاً غیر معمول بود زیرا مگان تشخیص اشتباه سرطان پوست را دریافت کرد، که به طور قابل‌توجهی با توجه به سن کمش عواقب روانی قابل‌توجهی داشت.» این امر با نیاز به جراحی و اطلاع از اینکه تنها درمان موجود ممکن است بر باروری او تأثیر بگذارد، تشدید شد.

اشتباه پزشکان در تشخیص سرطان زن

او در طول دوره درمانش بیماری را تحمل کرد و این دوران را برای او چالش برانگیز کرد. در نهایت، تأثیر روانشناختی زمانی تشدید شد که فهمید او اصلاً سرطان نداشته است. می‌توانست از همه اینها جلوگیری کند. این کشف تنها زمانی انجام شد که مراقبت های پس از درمان او به تراست دیگری منتقل شد.

“اگر او تغییر نکرده بود، ممکن بود هنوز این تصور را داشته باشد که در حال بهبودی است، غافل از اینکه سرطان به طور بالقوه ممکن است بازگردد.”

مگان اکنون از هر دو تراست غرامت دریافت کرده است. سخنگوی The Royal Marsden NHS Foundation Trust از مگان رویل به دلیل ناراحتی ناشی از تجربه او عذرخواهی کرد و از اینکه توافقی حاصل شده است ابراز خرسندی کرد.

سخنگوی آسیب شناسی شمال غرب لندن، یک مشارکت مشترک به میزبانی امپریال کالج NHS Trust، همچنین به دلیل ناراحتی ایجاد شده برای خانم رویل عذرخواهی عمیق کرد و اشتباه بی دقتی انجام شده را تصدیق کرد.

اگرچه هیچ توافقی نمی تواند تأثیری را که این اتفاق داشته است خنثی کند، ما خوشحالیم که توافقی حاصل شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 5 =

دکمه بازگشت به بالا