;
سبک زندگیمهارت های زندگی

مراحل شستن کتانی در ماشین لباسشویی

شستن کتانی در ماشین لباسشویی؛ تفاوتی نمی‌کند برای چه هدفی کفش را می‌پوشید، زیرا تحت هر شرایطی به شستشو نیازمند است. شستن کفش‌ در ماشین لباسشویی کار سختی نیست، اما نیاز به آماده سازی دارد. این آمادگی شامل مراحلی است که در ادامه مهارت های زندگی به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش فنگ شویی ساده برای دور کردن بد شانسی از خانه

شستن کتانی در ماشین لباسشویی: توجه به نوع مواد کفش

ابتدا باید دستورالعمل‌های مراقبت و تمیز کردن انواع کفش‌ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روش شستن کفش در ماشین لباسشویی شامل حال کفش یا کفش‌های شما می‌شود. چراکه در میان انواع مختلفی از کفش‌ها، مواردی هستند که از چرخش ماشین لباسشویی جان سالم به در می‌برند و مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید. بارزترین مثالی که می‌توان بدان اشاره کرد، کفش‌های کتانی با رویه پارچه‌ ای است. بنابراین شستن کتانی درون ماشین لباسشویی کار چندان سختی نیست.

شستن کتانی در ماشین لباسشویی:  بهره‌ مندی از کیسه مشبک لباس

شستن کتانی در ماشین لباسشویی2

برای آسان تر و صحیح تر شدن روش شستن کتانی درون ماشین لباسشویی، می‌توانید از یک کیسه مشبک لباس که محکم بسته می‌شود، استفاده کنید، زیرا برای شستن کفش در ماشین لباسشویی مناسب است و از چرخش شدید آن در ماشین لباسشویی و آسیب زدن به دستگاه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای از بین بردن سفیدک لباس در ماشین لباسشویی

مرحله سوم: خارج کردن گل و لای اضافی از کف کفش

اگر کف کفش شما دارای گل و لای اضافی است، از یک برس نرم مانند مسواک، آب گرم و صابون برای پاک کردن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک خلال دندان نیز برای پاک کردن مواد زائد از مناطق تنگ استفاده نمایید. هر چه کفش را با دقت تر تمیز کنید، می‌توانید خاک و آلودگی بیشتری را از بین ببرید. پس از پاک شدن کثیفی‌ها، می‌توانید با استفاده از یک پارچه یا برس نرم آلودگی‌های روی کفش را نیز پاک کنید.

این هم جالبه: چرا پیاممو سین میکنه اما جواب نمیده؟

شستن کتانی در ماشین لباسشویی: شستشوی دستی کفی کفش

شستن کتانی در ماشین لباسشویی3

فراموش نکنید که در ابتدای تمیز کردن انواع کفش‌ باید بندها و کفی‌های آن‌ها را خارج کنید. نکته بعدی که باید در نظر بگیرید، این است که کفی‌ها را با دست به وسیله یک برس یا پارچه نرم با کمی آب و صابون بشویید. کفی‌های کفش خود را باید با دست بشویید، مگر اینکه بخواهید دستورالعمل خاصی را دنبال کنید. شستن کفی‌ها با ماشین لباسشویی می‌تواند آن‌ها را مملو از آب کند، به این معنی که ممکن است خشک شدن آن‌ها چند روز طول بکشد.

بیشتر بخوانید: انتخاب شدی که حاجت و آرزوت برآورده بشه + فقط این دعای ساده رو بخون!

مرحله پنجم: استفاده از حوله‌های قدیمی برای شستشوی کفش

اگر قبلاً شستن کفش‌ها را امتحان کرده‌ باشید، قطعاً می‌دانید که می‌تواند کمی سر و صدا داشته باشد، بنابراین باید برای کم کردن صدا کفش را با حوله بپوشانید. به طوری که باید کیسه مشبک لباس را که حاوی کفش است، در حوله‌های قدیمی و چند بار شسته شده بپیچید و به همراه آن‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید تا نه تنها به تعادل بار دستگاه، بلکه به جلوگیری از ضربه زدن کفش‌ها به درام در طول شستشو کمک کنید. با این کار همچنین از کفش‌های مورد علاقه خود محافظت و به حفظ وضعیت آن‌ها نیز کمک می‌کنید. ضمناً مطمئن شوید که حوله‌ها قدیمی باشند، چراکه حوله‌های جدیدتر ممکن است رنگ اضافی انتقال دهند و کفش‌های شما را در حین مراحل شستشو لکه‌ دار کنند.

شستن کتانی در ماشین لباسشویی

مراحل شستن کتانی در ماشین لباسشویی 6

اگرچه ممکن است وسوسه شوید که شستشوی گرم انجام دهید، اما بهتر است از چرخه آب سرد (دمای ۳۰ درجه) ماشین لباسشویی استفاده کنید، زیرا آب گرم چسبی که اجزای کفش را به هم متصل نگه داشته است، تخریب می‌کند. ضمناً صحیح تر است که کفش‌ را با چرخه ملایم ماشین لباسشویی بشویید و کوتاه ترین برنامه ممکن را برای آن تنظیم نمایید. بنابراین اگر کفش‌هایتان در یک کیسه لباس مشبک در یک چرخه سرد و ملایم شسته شوند، بعید است علاوه بر خود، به ماشین لباسشویی نیز آسیب برسانند.

این مطلب خیلی مفیده: خوش شانسی: ۵ وسیله که اگر در خانه باشد شانس و ثروت می آورد + عکس

شستن کتانی در ماشین لباسشویی و خشک کردن کفش

خشک کردن کفش

وقتی چرخه شستشو کامل شد و به پایان رسید، کفش‌ها و بندهای آن را از ماشین لباسشویی و کیف مشبک لباس خارج کنید، آن‌ها را در مکانی گرم قرار دهید و بگذارید تا در هوای آزاد خشک شوند. البته این را فراموش نکنید که قبل از تعویض بند یا کفی، باید صبر کنید تا کفش‌ها کاملاً خشک شوند. فرآیند خشک شدن ممکن است چند ساعت یا حتی یک شب طول بکشد، بنابراین از قبل برنامه‌ ریزی کنید تا از پوشیدن کفش‌های مرطوب خود خودداری نمایید. باور کنید که این کار اصلاً با احساس خوبی همراه نیست. هنگامی که همه چیز خشک شد، کفی‌های خود را دوباره در کفش‌هایتان قرار دهید و بندها را ببندید.

این را هم شاید بپسندی: دعای مشلول بهترین دعا برای رهایی از ناامیدی و رسیدن به حاجات

بهترین راه خشک کردن کفش‌ها

مراحل شستن کتانی در ماشین لباسشویی 7

ایده خوبی است که کفش‌های خود را در هوای آزاد خشک کنید. در صورت امکان، کفش‌های خود را در محلی قرار دهید که نور خورشید زیادی دریافت کنند، چراکه این امر می‌تواند به روند خشک شدن آن‌ها سرعت ببخشد. خشک کردن آن‌ها در هوای آزاد بسیار اصولی تر است، پس استفاده از خشک ‌کن توصیه نمی‌شود، زیرا اگر با دستگاه خشک کن این کار را انجام دهید، دمای بالای آن قطعاً برای زیره کفش و سایر مواد آن خوب نخواهد بود، همچنین با ذوب شدن مقداری از چسب کفش، آن را آسیب پذیر می‌کند. برای تسریع فرآیند خشک شدن، جذب رطوبت اضافی و اطمینان از حفظ شکل کفش‌ها، آن‌ها را با روزنامه توپی‌ شکل یا انواع پارچه‌ها و یا حتی چند جفت جوراب پر کنید.

 

برایتان جالب خواهد بود

بازی‌های گروهی برای عید دیدنی‌های نوروز ۱۴۰۳

نکات خرید طلای نو و دست دوم را یاد بگیرید!

روانشناسی شخصیت | اگر کسی این رفتار را با شما داشت بدانید از شما متنفر است!

ترفند تمیز کردن کاغذ دیواری و پاک کردن انواع لکه

ترفندهای براق کردن سینک ظرفشویی و شیرآلات

بهترین روش دم کردن زعفران: آب جوش و یخ نیست!

بهترین ترفند سرخ کردن ماهی در منزل که تا الان نمی دونستی

بهترین روش های از بین بردن بوی بد فلاسک و قمقمه که نمی دونی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا