;
فرهنگ و هنرهنرمندان

حسین سلیمانی بچه تخس مهر مادری الان بازیگر معروفی شده که باورت نمیشه!+ عکس

حسین سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۳۰ شهریور ماه سال ۶۳ اهل تهران است. در محله جنوب شهر تهران در چهارراه مولوی بزرگ شده، شایعات زیادی مبنی بر بچه پرورشگاهی بودن حسین سلیمانی منتشر شده که هیچ کدام صحت ندارند. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی حسین سلیمانی و تصاویر کودکی و جدیدش را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی حسین سلیمانی

حسین سلیمانی6

علاوه بر بازیگری جوشکاری و زولبیا بامیه فروشی را هم تجربه کرده است. می‌گوید: پس از فوت پدرم مادرم هم برایم مادر بود و هم پدر ، هیچ وقت گرسنه نخوابیدم ،اما مطمئنم مادرم خیلی از شب‌ها گرسنه خوابید.
مادرم برای اینکه بچه‌هایش در آسایش باشند و بتوانند درس بخوانند دو شیفت در قسمت خدماتی یک بیمارستان کار می کرد.
در همان دوران کودکی این موضوع باعث ناراحتی من شد و در تعطیلات تابستان در یک مغازه جوشکاری با حقوق روزانه ۲۰ هزار تومان مشغول به کار شدم تا حداقل کتاب و دفترهای درسی سال جدید را خودم بخرم. مدتی هم دستفروشی زولبیا و بامیه می‌کردم و همیشه برای رسیدن به استقلال فردی تلاش کردم.

حسین سلیمانی5
حسین سلیمانی و مادرش

تحصیلات

ریاضی و فیزیک خواند، در کنکور رتبه ۲۶ آورد اما دانشجوی انصرافی رشته شیمی است.

حسین سلیمانی2

نحوه بازیگر شدن

برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در سن ۱۳ سالگی در فیلم «مهر مادری» به کارگردانی کمال تبریزی نقش فرزند فاطمه معتمد آریا را ایفا کرد.

وی در مورد نحوه بازیگر شدنش می‌گوید: مثل همه خردسالانی که علاقمند به بازی در آن فیلم بودند در مدرسه تست دادم و از بین ۳ هزار داوطلب قرعه به نام من درآمد.

حسین سلیمانی4

مستاجری و صاحبخانه معتاد

زمانی که مهر مادری را کار کرد مستاجر بود، در یک اتاق کوچک اجاره‌ای زندگی می‌کرد و صاحبخانه هم معتاد بود پدرش هم یک ماه قبل از آن فوت کرده بود. دستمزد مهر مادری برای حسین سلیمانی ۱۸۰ هزار تومان بود. به قول خودش این حجم پول را تاکنون هیچ جا ندیده بود.

او در این رابطه می‌گوید: با خودم فکر کرده بودم با آن پول می‌توانم هفت تا موتور بخرم اما در نهایت بخشی از آن را برای مادرم خرج کردم و یک تلویزیون رنگی و یک فرش سبز ۲۴ هزار تومانی خریدم. بعد با جایزه‌ای که برای مهر مادری گرفتم توانستم برای مادرم خانه هم بخرم.

در سال ۱۳۷۷ دومین تجربه بازیگری خود را در «سریال پزشکان »به کارگردانی مسعود کرامتی تجربه کرد. سال بعد در سریال«چشم به راه» به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرد و سال ۱۳۷۸ در سریال داستان یک شعر ساخته اصغر فرهادی حضور داشت.

شهرت

در سال ۱۳۸۲ با فیلم سینمایی «مارمولک» در نقش غلامعلی حضور متفاوتی را تجربه کرد. اوج شهرت حسین سلیمانی ۱۰ سال بعد با سریال «شاهگوش» در شبکه خانگی اتفاق افتاد.

حسین سلیمانی7

ازدواج و همسر حسین سلیمانی

حسین سلیمانی8

حسین سلیمانی در مهر مادری

مهر مادری فیلم ایرانی به کارگردانی کمال تبریزی محصول سال ۷۶ است.

خانم مینا فهیمی (فاطمه معتمدآریا) به عنوان مددکار اجتماعی در کانون اصلاح و تربیت پسران مشغول به کار است. یکی از پسربچه‌های بزهکار به نام مهدی (حسین سلیمانی) که پدرش را که رانندهٔ کامیون بوده بر اثر تصادف از دست داده و مادرش نیز لحظهٔ به دنیا آوردن فرزند دومش از دنیا رفته، اما مهدی فوت مادر را قبول نمی‌کند او عکس خود و مادرش را دیده و در این بین خانم فهیمی را شبیه مادر خود می‌بیند و با بدست آوردن آدرس ایشان از او می‌خواهد که مادرش باشد…

حسین سلیمانی1

بازیگران این فیلم سینمایی را فاطمه معتمد آریا ، حسین سلیمانی، زنده یاد جمشید اسماعیل خانی ، محمدرضا داوودنژاد ، نادیا دلدار گلچین، پرویز پرستویی و … تشکیل می‌دهند.

حسین سلیمانی3

حسین سلیمانی در سریال شاهگوش

سریال شاهگوش یکی از تجربه‌های حسین سلیمانی در شبکه نمایش خانگی است. کارگردانی این سریال را داوود میرباقری در سال ۱۳۹۲ بر عهده داشت. حسین سلیمانی در این سریال کاراکتر حمیدرضا بخشایش، سرباز کلانتری را ایفا نمود.

علاوه بر حسین سلیمانی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین، احمد مهرانفر، شهرام حقیقت دوست ،هانیه توسلی ، رسول نجفیان، مهرداد صدیقیان ، زنده یاد سیروس گرجستانی و … در این سریال بازی کرده اند.

حرفه های دیگر غیر از بازیگری

حسین سلیمانی علاوه بر بازیگری ترانه هم می‌نویسد، اگر شرایطش مهیا باشد برای اجرا به آهنگساز و یا خواننده‌ای واگذار می‌کند. او با خوانندگانی چون رضا صادقی، امیرحسین مدرس و محمدرضا مقدم همکاری داشته است.

نسبت حسین سلیمانی و علی سلیمانی

در بسیاری از خبرگزاری‌ها از مرحوم علی سلیمانی به عنوان برادر بزرگ حسین سلیمانی نام برده است که صحت ندارد و صرفاً یک تشابه فامیلی است.

شباهت به جانی دپ

حسین سلیمانی در مورد شباهتش به جانی دپ آمریکایی می‌گوید: باور کنید اصلاً اینطور نیست که بخواهم خودم را شبیه او کنم، این تغییر شکل به مرور و اندک اندک در من اتفاق افتاده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا