;
سبک زندگیمهارت های زندگی

راه های سریع رفع سکسکه نوزاد

معمولا راه های سریعی برای رفع سکسکه نوزاد وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.این یک اتفاق طبیعی در نوزادان است و معمولاً یک نگرانی پزشکی نیست. 

بیشتر دوره‌های سکسکه در نوزادان ناشی از تغذیه بیش از حد است یا زمانی اتفاق می‌افتد که کودک هوای زیادی را می بلعد. معمولاً نوزادان از سکسکه اذیت نمی شوند، اما اگر نگران هستید که کودک نوزاد ناراحت است، می توانید با تنظیم الگوهای تغذیه و توجه به علل احتمالی، سکسکه او را تسکین  دهید.

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

راه های سریع از بین بردن سکسکه نوزاد عبارتند از:

– مکث تغذیه برای رفع سکسکه نوزاد

اگر نوزادی سکسکه‌های مداومی را تجربه می‌کند که در شیردهی یا تغذیه با شیشه اختلال ایجاد می‌کند، شیر خوردن را متوقف کنید. هنگامی که شیرخوار سکسکه نمی کند، تغذیه را از سر بگیرید، یا اگر بعد از 10 دقیقه هنوز سکسکه می کند، دوباره شیر دادن را امتحان کنید.

  • با مالش یا نوازش به پشت نوزاد، کودکی را آرام کنید. نوزادانی که گرسنه و ناراحت هستند بیشتر هوا را می بلعند که باعث سکسکه می شود

حتما ببینید: چگونه دوست داشتنی و جذاب باشیم؟

_ قبل از ادامه دادن وضعیت را بررسی کنید.

برای رفع سکسکه نوزاد همچنین کودک را در طول شیردهی و تا 30 دقیقه بعد از آن در وضعیت نیمه عمودی قرار دهید.ایستاده ماندن می تواند فشار روی دیافراگم نوزاد را کاهش دهد.

_ در حالی که منتظر هستید کودک را آروغ بزنید.

آروغ زدن نوزاد می تواند مقداری از گازهای ایجاد کننده سکسکه را در معده او آزاد کند. کودک را به صورت عمودی روی سینه خود قرار دهید تا سر کودک روی شانه شما یا کمی بالاتر از آن باشد.
  • پشت کودک را مالش دهید یا به آرامی به او ضربه بزنید. این به حرکت حباب های گاز کمک می کند.
  • پس از آروغ زدن کودک، شیر دادن را از سر بگیرید، یا اگر نوزاد آروغ نزد، چند دقیقه صبر کنید.

حتما ببینید: شخصیت شناسی مردان از روی لباس، از این به بعد مردان را بشناسید

_ کاهش بلع هوا: در طول شیردهی به کودک گوش دهید.

 اگر صدای بلعیدن را می شنوید، کودک ممکن است خیلی سریع غذا بخورد و هوا را ببلعد. بلع هوای اضافی می تواند باعث انبساط معده نوزاد شود و منجر به سکسکه شود. استراحت های مکرر داشته باشید تا جلسه تغذیه را کاهش دهید.

_در صورت شیردهی، بررسی کنید که کودک به درستی بسته شده باشد.

لب های نوزاد باید ناحیه هاله را بپوشاند نه فقط نوک سینه را. یک قفل ناایمن می تواند باعث شود کودک هوا را ببلعد.

_ هنگام تغذیه بطری بطری را تا 45 درجه کج کنید. 

این اجازه می دهد تا هوای داخل بطری به سمت پایین و از نوک پستان دور شود. همچنین ممکن است بخواهید از کیسه های تاشو برای بطری استفاده کنید که برای کاهش بلع هوا طراحی شده اند.

_ هنگام تغذیه با بطری، سوراخ در نوک بطری را بررسی کنید. 

اگر سوراخ خیلی بزرگ باشد، شیر خشک خیلی سریع جاری می شود و اگر خیلی کوچک باشد، کودک شما ناامید شده و هوا را می بلعد. اگر اندازه سوراخ مناسب باشد، هنگام نوک زدن بطری باید چند قطره از آن خارج شود.

شیر دادن نوزاد

_ تنظیم برنامه تغذیه: برنامه غذایی شیرخوار را تنظیم کنید.

یکی از نکات مهم دیگر برای رفع سکسکه نوزاد این است که به توصیه پزشکان شیرخوار را به دفعات بیشتر، اما برای مدت‌های کوتاه‌تر یا در زمان‌های کوچک‌تر تغذیه کنید. هنگامی که یک کودک بیش از حد در یک نشستن تغذیه می شود، معده خیلی سریع منبسط می شود، که می تواند باعث اسپاسم عضله دیافراگم شود.

_ در حین تغذیه اغلب مکث کنید و آروغ بزنید. 

اگر در حال شیردهی هستید، قبل از تعویض سینه آروغ بزنید و در صورتی که کودک از شیشه شیر می‌خورد، 2 تا 3 اونس (60 تا 90 میلی‌لیتر) آروغ بزنید. چنان چه شیرخوار شیردهی را متوقف کرد یا سرش را برگرداند، برای آروغ زدن یا توقف شیر دادن مکث کنید.

برای غذا دادن به نوزاد تازه متولد شده، بیشتر آروغ بزنید، زیرا نوزادان تازه متولد شده در یک وعده غذای کمتری می خورند. نوزادان تازه متولد شده معمولاً 8 تا 12 بار در روز شیر می دهند.

_ سیگنال های گرسنگی نوزاد را یاد بگیرید.

به محض اینکه نوزاد خود را گرسنه به نظر می رسد به او غذا بدهید. یک نوزاد آرام آهسته تر از یک نوزاد گرسنه و کارآمد غذا می خورد. همچنین ممکن است کودک در حین گریه هوای اضافی را ببلعد.

علائم گرسنگی ممکن است شامل گریه، حرکات دهان مانند حرکات مکیدن یا بی قراری باشد.

_ به زمانی که نوزاد از سکسکه رنج می برد توجه کنید. 

زمان و مدت هر قسمت سکسکه را یادداشت کنید. پیگیری زمانی که کودک سکسکه را تجربه می کند می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا یک الگوی مشترک وجود دارد یا خیر و به شما کمک می کند تلاش خود را برای تسکین سکسکه متمرکز کنید.
توجه داشته باشید که آیا سکسکه در طول یا مدت کوتاهی پس از تغذیه رخ داده است. یادداشت های خود را اسکن کنید و به دنبال محرک ها بگردید.

_ به آن زمان بدهید.

اکثر سکسکه ها خود به خود برطرف می شوند. سکسکه اغلب برای نوزادان کمتر از بزرگسالان آزاردهنده است. اگر به نظر می رسد که کودک شما از سکسکه ناراحت است، به طور طبیعی تغذیه نمی کند یا رشد طبیعی ندارد، به پزشک مراجعه کنید.

_ اگر سکسکه نوزاد غیر طبیعی است با پزشک اطفال صحبت کنید.

 اگر نوزادی به طور منظم بیش از بیست دقیقه سکسکه کند، این می تواند نشانه بیماری ریفلاکس معده (GERD) باشد.
  • سایر علائم GERD عبارتند از تف کردن و گیجی.
  • یک متخصص اطفال ممکن است بتواند دارو تجویز کند یا توصیه هایی در مورد اینکه چگونه می توانید به کودک خود در مقابله با GERD کمک کنید، ارائه دهد.

_ اگر به نظر می رسد که سکسکه در تنفس کودک اختلال ایجاد می کند، با یک متخصص اطفال صحبت کنید.

اگر صدای خس‌خس سینه شنیدید یا به نظر می‌رسد که تنفس کودک به شکل دیگری مسدود شده است، نوزاد را فورا نزد پزشک ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا