;
سینمافرهنگ و هنر

داستان فمینیستی و ناموفق سریال جومونگ 3 +زمان پخش از تلویزیون

سریال جومونگ 3: نام اصلی این سریال “پرنسس جا میونگ گو” می باشد و در دوره سلطنت نوه جومونگ یعنی موهیول روایت می شود، موهیول در این سریال یک پیرمرد بداخلاق و جاه طلب می باشد که به فکر کشورگشایی و افزایش روزافزون قدرتش می باشد و تصور این را دارد که پیش بینی ها در مورد او مبنی به نابودی گوگوریو به اشتباه بوده است اما … با گفتنی همراه باشید.

البته باید گفت که نقش های اصلی این سریال پرنسس جا میونگ گو و هودونگ (پسر شاه موهیول) می باشد، و داستان بیشر هول محور این 2 شخصیت و البته راهی خواهر پرنسس جا میونگ گو می باشد.

«پرنسس جا میونگ» را به نوعی شاید بشود سومین فصل از داستان جومونگ به حساب آورد. این سریال که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، روایتی از دوران امپراطوری موهیول و درگیری بین گوگوریو و کشور ناکرانگ است. این مجموعه دنباله‌ای بر افسانه جومونگ و سرزمین بادها است.

این مجموعه که ادامه دو مجموعه قبلی است پس از اتمام مجموعه سرزمین بادها و برای اولين در صدا و سیما ایران از شبکه تماشا با عنوان مجموعه امپراطور افسانه‌ها پخش می شود، هرچند بسیاری اعتقاد دارند ممکن است بخش هایی از داستان فرعی سریال به خاطر حفظ رعایت پخش سیما قابل نمایش نباشد و حذف گردد.

سریال جومونگ 3 6

داستان سریال جومونگ 3

این سریال روایتگر ادامه دوران حکمرانی موهیول، نوه جومونگ است؛ البته شخصیت اصلی داستان پسر او شاهزاده هودونگ می‌باشد و داستان حول محور او می‌چرخد. موهیول در این سریال پیر مردی جاه‌طلب است. داستان در مورد تسخیر امپراطوری ناکرانگ به دست گوگوریو می‌باشد.

مشهور است که امپراطوری ناکرانگ طبل مقدسی داشت که از پوست گاو درست شده بود و این طبل در زمان حمله دشمن خودبه‌خود به صدا در می‌آمد و همه را مطلع می‌کرد تا گرفتار شبیخون نشوند. البته به احتمال زیاد، طبل توسط راهب اعظم که دختر امپراتور بود به صدا در می‌آمد.

سریال جومونگ 3 3

در هر صورت، این مسئله موجب ترس و هراس همه اقوام و امپراطوری‌های همسایه بود. به طوری که ناکرانگ را کشوری مقدس می‌پنداشتند که طبل خدایان از آن محافظت می‌کند. موهیول، امپراتور گوگوریو، که در فکر تسخیر ناکرانگ بود به همراه پسرش هودونگ، نقشه‌ای می‌چیند تا با نابودی این طبل، راه تسخیر این امپراطوری هموار شود؛ پیش از این گوگوریو چند بار به خاک ناکرانگ تجاوز کرده بود اما هر بار به دلیل به صدا در آمدن طبل، نیروهای مدافع به موقع مانع از ورود مهاجمان می‌شدند.

هودونگ فرزند موهیول طبق نقشه به ناکرانگ فرار می‌کند و پناهنده سیاسی می‌شود. در این میان دختر دوم امپراطور چویری، لاهی، به هودونگ علاقه‌مند می‌شود و با او ازدواج می‌کند. اما علاقه اصلی هودونگ، دختر اول امپراتور (جا میونگ) است.

درخواست هودونگ از لاهی، پاره کردن طبل مقدس است. طبلی که جا میونگ محافظ آن است. سرانجام طبل در حالی‌که ارتش گوگوریو پشت مرز آماده حمله است، توسط لاهی پاره می‌شود و….

سریال جومونگ 3 1

این سریال بر خلاف دو سریال قبلی، موفقیت چشمگیری در زمان پخش در کره به دست نیاورد و همین باعث شد که به جای ۵۰ قسمت که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، در ۳۹ قسمت به پایان برسد. با این وجود امتیاز این سریال در حال حاضر در سایت «مای‌دراما لیست» ۷.۸ از ۱۰ از مجموع بیش از ۱۵۰۰ رای است که امتیاز بدی محسوب نمی‌شود.

بسیاری داشتن تم فمینیستی این سریال را دلیل ناموفقیت این سریال می دانند و عده ای دیگر نیز به دلیل علاقه خاصی که به شخصیت جومونگ و موهیول داشتند، نتوانستند با این سریال و جاه طلبی موهیول ارتباط برقرار کنند و در زمان پخش این سریال روی خوشی به آن نشان ندادند.

 

تصاویر دیگری از بخش های مختلف سریال جومونگ 3 یا امپراتوری افسانه ها

سریال جومونگ 3 2

 

سریال جومونگ 3 4

سریال جومونگ 3 5

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا