;
آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه ژله هندوانه یلدایی با پوست لیمو+ عکس

طرز تهیه ژله هندوانه یلدایی با پوست لیمو: ژله هندوانه در پوست لیمو یکی از راحت‌ترین و متفاوت‌ترین روش‌های تهیه ژله هندوانه برای شب یلدا است. برای درست کردن این ژله می‌توانید از پوست لیمو ترش تازه به جای قالب ژله استفاده کنید.

در ادامه با طرز تهیه ژله هندوانه یلدایی در پوست لیمو با ما همراه باشید.

مواد لازم:

لیمو ترش ۵ عدد

پودر ژله قرمز ۱ بسته

آب جوش ۱ لیوان

آب یخ ۱ لیوان

شکلات چیپسی اشکی به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ژله هندوانه یلدایی با پوست لیمو

طرز تهیه ژله هندوانه یلدایی با پوست لیمو

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله هندوانه در پوست لیمو باید لیموها را بشویید و سپس خوب خشک کنید. حالا از وسط لیموها را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قاشق کوچک بردارید و به آرامی داخل لیموها را خالی کنید. در این مرحله باید مراقب باشید تا پوست لیمو آسیب نبیند.

پیشنهاد می شود: چطور با چله زیارت عاشورا حاجت بگیریم؟ + روش

مرحله دوم

در این مرحله باید به سراغ درست کردن ژله بروید. برای شروع پودر ژله را در یک ظرف پیرکس بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. حالا ژله را خوب هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. برای این که ژله شما شفاف شود و راحت‌تر در آب حل شود، می‌توانید ظرف پیرکس را روی بخار کتری قرار دهید تا ذرات پودر ژله به روش بن ماری کاملا در آب حل شوند.

مرحله سوم

در سومین مرحله از روش درست کردن ژله با شکل هندوانه درون پوست لیمو باید آب سرد را به مایع ژله اضافه کنید. بعد از این که پودر ژله کاملا در آب داغ حل شود، در این مرحله از طرز تهیه ژله هندوانه در پوست لیمو باید یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله باید پوست لیموها را طوری در یک ظرف لبه‌دار بچینید که ثابت بمانند. می‌توانید برای نگه داشتن پوست لیموها مقداری برنج در یک ظرف بریزید و لیموها را به راحتی روی آن قرار دهید. و در ادامه مایع ژله را داخل پوست لیمو بریزید.

مرحله پنجم

در آخرین مرحله از دستور تهیه ژله هندوانه در پوست لیمو باید سینی ژله را در یخچال قرار دهید و چند ساعت صبر کنید تا ژله‌ها کاملا سفت شوند. بعد از درست شدن ژله می‌توانید با یک چاقوی تیز دوباره پوست لیمو را نصف کنید تا ژله شما به شکل یک قاچ هندوانه به نظر برسد. سپس شکلات چیپسی اشکی را روی ژله بگذارید.

 

برایتان جالب خواهد بود

نکات جادویی شله زرد که فوق العاده خوشمزه میشه+ آموزش

غذای مجلسی شب یلدا: طرز تهیه خورشت انار و بادمجان با مرغ

کوکوی مرغ زعفرانی خوشمزه با آموزش ساده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا