;
تازه ها

تلگرام در فاجعه تیراندازی پراگ در جمهوری چک چه نقشی داشت؟

نقش تلگرام در تیراندازی پراگ: مرد مسلحی که مسئول بدترین تیراندازی دسته جمعی در جمهوری چک بود، در آستانه این جنایت، یک سری خاطرات وحشتناک را در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام ثبت کرد. دیوید کوزاک 24 ساله در 21 دسامبر در دانشگاه چارلز در پراگ شروع به تیراندازی کرد و 14 نفر را کشت و حداقل 20 نفر را مجروح کرد.

به گزارش رسانه های چک، او قبل از حمله، در مورد برنامه های خود برای تیراندازی به دانشگاه حرف زده و در کانال تلگرامی خود به کشتارهای گذشته اشاره کرده است.او گفت که این کانال “دفتر خاطرات” زندگی او خواهد بود و نوشت: “من همیشه می خواستم بکشم. فکر می کردم در آینده دیوانه خواهم شد.»

کوزاک در پستی به تمجید از فردی به نام ایلزناز پرداخت، ایلزناز گالیایف 19 ساله که در سال 2021 نه نفر را در مدرسه ای در روسیه کشت. او همچنین در مورد تیرانداز مدرسه روسی آلینا آفاناسکینا که مسوول آن یک دختر دانش‌آموز 14 ساله‌ بود نوشت که اوایل این ماه یک دانش‌آموز دیگر را به ضرب گلوله کشت و پنج نفر دیگر را زخمی کرد.

نقش تلگرام در تیراندازی پراگ

طبق گزارش های رسانه های محلی، کوزاک یک فرد درون گرا آرام و بدون سابقه جنایی بوده است. او لیسانس تاریخ و مطالعات اروپایی داشت و در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش تاریخ لهستان مشغول به تحصیل بود.

یکی از ساکنان به رسانه های محلی گفت: «او به نوعی درون گرا بود، احتمالاً مانند هر فرد دیگری عجیب و غریب.«خانواده آن ها عادی به نظر می رسید. ما سالها پیش به کلبه آنها رفتیم. پدرش قبلا رئیس من بود و خارج از محل کار با هم دوست بودیم. کوزاک کانال تلگرام خود را تا زمان حمله خصوصی نگه داشت و آن را برای خواندن باز کرد. بعدا کانال وی توسط تلگرام حذف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا