;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

ماسک صورت نشاسته ذرت و برنج: عالی برای خشکی و لک های پوستی

ماسک صورت نشاسته ذرت و برنج: ماسک خانگی نشاسته ذرت و برنج محصولی طبیعی است که به حفظ پوستی سالم، صاف و یکدست کمک می کند. شرح و بسط آن ساده است و کاربرد آن هیچ مشکلی را به همراه ندارد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که استفاده منظم از آن وجود لکه‌ها، آکنه، سلول‌های مرده و سایر عیوب را کاهش می‌دهد. با این بخش از مد و زیبایی در مجله گفتنی همراه باشید تا نحوه استفاده از این ترکیب و فوایدی که به همراه دارد را توضیح دهیم.

برنج قرن هاست که در لوازم آرایشی ژاپنی به عنوان عنصری اثربخش برای زیبایی پوست استفاده می شود. همانطور که مقاله منتشر شده در Springerplus نشان می دهد، این ترکیب منبع ویتامین ها، مواد معدنی و عناصری است که هم برای سلامتی و هم برای مسائل مربوط به زیبایی مفید هستند.

 

پرطرفدار و خواندنی: اسموتی لاغر کننده: این سه اسموتی ساده باعث لاغری و رفع پف دور چشم می شود!

 

ماسک خانگی نشاسته ذرت و برنج دو محصول طبیعی هستند که روی پوست ملایم هستند و معمولاً واکنش های ناخواسته ای ایجاد نمی کنند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، پس در زیر نحوه تهیه آن را ببینید.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

ماسک صورت نشاسته ذرت و برنج

ماسک خانگی نشاسته ذرت و برنج- طرز تهیه

همچنین بخوانید: طرز تهیه شیربرنج چربی سوز: غذای شیرین و سالمی که لاغرتان می کند

عناصر

  • 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
  • 1 قاشق چایخوری نشاسته ذرت
  • آب

نحوه آماده سازی

  1. برای شروع، نشاسته ذرت را در یک کاسه عمیق بریزید.
  2. سپس آب را حرارت دهید تا بجوشد و کم کم روی نشاسته ذرت بریزید . این کار را با دقت انجام دهید و هم بزنید تا کاملا حل شود.
  3. بعد آرد برنج رو هم کم کم اضافه کنید. هم زدن را متوقف نکنید. وقتی خمیر یکدستی به وجود آمد، بگذارید استراحت کند تا مخلوط کاملا سرد شود.
  4. پس از دریافت، ماسک نشاسته ذرت و برنج خانگی آماده است.

ماسک خانگی آرد برنج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که به مراقبت از صورت کمک می کند.

همچنین بخوانید: 5 راهکار فوق العاده برای از بین بردن موهای زائد صورت در خانه

طرز استفاده از ماسک صورت نشاسته ذرت و برنج

  1. اول از همه، صورت خود را خیلی خوب بشویید . مهم است که قبل از انجام این درمان زیبایی، هرگونه آلودگی را از بین ببرید.
  2. صورت خود را خوب خشک کنید و یک لایه ضخیم از ماسک را بجز لب ها، خط چشم و ابروها بمالید.
  3. بگذارید بین 20 تا 30 دقیقه عمل کند. سپس خوب بشویید و با آب سرد بردارید. خودتان را خوب خشک کنید.
  4. در حالت ایده آل، پس از آن باید از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید.
  5. می توانید این برنامه را 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید.

فواید ماسک

برنج و نشاسته ذرت هر دو محصولاتی هستند که به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می شود. آرد برنج قرن هاست که در زیبایی شناسی آسیایی از ارزش بالایی برخوردار بوده است. طبق این فرهنگ، این ماده مرطوب کننده، لایه بردار، روشن کننده و کاهش دهنده چین و چروک است. علاوه بر این، برای پوست های حساس مناسب است.

مطالعه منتشر شده در Cosmetics نشان می دهد که فواید برنج برای پوست قرن هاست که شناخته شده است. به طور خاص، غلظت آنتی اکسیدان های موجود در آن اثرات مثبتی در پیشگیری از علائم پیری زودرس دارد.

به نوبه خود، نشاسته ذرت به دلیل محتوای ویتامین های B مانند B1، B2 و B3 برجسته است. همچنین سرشار از ویتامین های A، C و E است. داده‌های موجود نشان می دهد که به کاهش چربی اضافی صورت کمک می کند. در ترکیب با برنج، اثر قابض دارد.

همچنین بخوانید: بهترین روغن های ابرو: با این روغن ها ابروهای خود را پر پشت کنید!

موارد استفاده و توصیه ها

فواید ماسک صورت برنج و نشاستهماسک نشاسته ذرت و برنج خانگی برای پوست های بالغی که علائم پیری مانند چین و چروک یا لک را نشان می دهند، بسیار توصیه می شود. معمولاً این علائم ابتدا در مناطقی که بیشتر در معرض آفتاب هستند مانند صورت و دست ها ظاهر می شوند.

پوست های جوان مبتلا به آکنه نیز به دلیل خاصیت قابض بودن از این ماسک سود زیادی می برند. در واقع برای انواع پوست مناسب است و بدون اینکه پوست را خشک کند چربی اضافی را از بین می برد.

این فرآورده با توجه به ترکیباتی که دارد به عنوان کمکی برای سفت شدن پوست نیز استفاده می شود. حتی کسانی هستند که از آن برای درمان تحریکات و سوختگی های جزئی ناشی از نور خورشید استفاده می کنند.

در هر صورت توجه داشته باشید که این آماده سازی اثرات معجزه آسا و درمانی ندارد. اگر چه می توان آن را در روال منظم زیبایی گنجاند، اما مشکلات پوستی را حل نمی کند. بنابراین در صورت بروز هرگونه تغییر پوستی حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

لینک های مرتبط:

اشتباهات رایج در رژلب زدن که آرایش تان را غیر حرفه ای و خراب می کند

مزایا و معایب آرایش دائم: انجام بدهیم یا نه؟؟

خطرات ماسک تخم مرغ چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا