;
اخبار روزتازه ها

بیماریX پاندمی جدید بعد از کرونا، شیوع هر لحظه ممکن است!

بیماریX: کارشناسان بهداشت جهانی بر این باورند که همه‌گیری بزرگ بعدی در راه بوده و می‌تواند میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را از بین ببرد. شیوع بیماری X، هر لحظه ممکن است رخ دهد.

بنابر نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO)، لازم است که سریعاً برای مقابله با این بیماری واکسن ساخته شود؛ اما مانند همه‌گیری قبلی، هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق بیفتد. احتمالاً اثرات مخرب این بیماری بسیار بیشتر از کووید است.

بیماری3X
بیماریX در حال شیوع

همه‌گیری آنفولانزا در سال‌های ۱۹۱۸ و ۱۹۱۹ حداقل ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان از بین برده، یعنی تقریباً معادل دو برابر تعداد کشته‌شدگان در جنگ جهانی اول. امروزه، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شاهد تعداد زیادی مرگ و میر ناشی از ویروس‌هایی که در حال حاضر وجود دارند، باشیم. تعداد ویروس‌هایی که مشغول تکثیر و جهش هستند، از همه گونه‌های دیگر روی سیاره ما بیشتر است. گرچه همه آن‌ها تهدیدی برای انسان نبوده، اما تعداد زیادی از آن‌ها نگران‌کننده و خطرآفرین هستند.

شاید بپسندید: ورژن مردانه زنان هالیوود چه شکلی می شد؟ به نظرتان کدامیک جذابتر است؟

بیماریX

بیماریX

بیماریX پاندمی جدید بعد از کرونا:

دانشمندان در حال حاضر ۲۵ خانواده ویروس را شناسایی کرده‌اند که هر کدام از هزاران ویروس مجزا تشکیل شده و همگی پتانسیل تبدیل شدن به یک بیماری همه‌گیر را دارند. علاوه بر این، تخمین زده شده که حدود یک میلیون ویروس کشف‌نشده دیگر وجود دارد که می‌تواند از گونه‌ای به گونه دیگر منتقل شده و توانایی کشتن میلیون‌ها انسان را داشته باشد.

بیماری1X
بیماریX

به عبارت دیگر، علیرغم اینکه کووید-۱۹ باعث مرگ حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان شده، ما بسیار خوش شانس بوده‌ایم. نکته اینجاست که اکثر افراد آلوده به این ویروس، موفق به بهبودی شده‌اند. اما بیماری X، یک بیماری عفونی با نرخ مرگ و میر ابولا (۶۷ درصد) است. در جایی از جهان، این بیماری در حال تکثیر بوده و دیر یا زود، انسان‌ها را درگیر خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید:

جنجال تازه گرت بیل: مسی بهتر از رونالدو!

چرا دوقلوهای همسان ترسناک هستند؟

راز یخ نزدن پنگوئن ها چیست؟ کلک و پرتان می ریزد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 7 =

دکمه بازگشت به بالا