;
تازه ها

گروه های خونی کمیاب بسیار ارزشمند هستند، آیا این گروه های خونی نادر را می شناسید؟

گروه های خونی کمیاب: داشتن یک گروه خونی کمیاب یا نادر به این معنی نیست که خون شما بهتر یا بدتر است، این فقط یک تفاوت ژنتیکی است. اما این بدان معناست که شما بسیار خاص هستید! ستاره زن سینمای هنگ‌کنگ، گائو هاینینگ، اخیراً در رسانه‌های اجتماعی مطلبی را به اشتراک گذاشته است که صلیب سرخ هنگ‌کنگ فوراً خواستار ذخیره سازی و انتقال خون وی در بانک خون شده، زیرا او عضو گروه “خون پاندا” بود.

احتمالاً درباره گروه‌های خونی رایج A، B، AB و O شنیده‌اید. اما آیا می‌دانستید علاوه بر این گروه های خونی رایج، بیش از 35 گروه خونی دیگر و بیش از 600 آنتی ژن شناخته شده دیگر وجود دارد. ترکیب منحصربه‌فرد پروتئین‌ها و قندها (آنتی‌ژن‌ها) موجود در گلبول‌های قرمز، که از والدین بیولوژیکی خود به ارث برده‌اید، تعیین می‌کند که گروه خونی گسترده شما و اینکه آیا در یکی از این گروه‌های خونی نادر و غیر معمول قرار می‌گیرید یا خیر؟

“خون پاندا” چیست؟ در واقع، “خون پاندا” یک گروه خونی نادر است. گروه خونی نادر به چه معناست؟ این بدان معنی است که افراد مبتلا به این نوع گروه های خونی باید در روز تولد با مرگ مسابقه دهند. اگر در یک حادثه مقدار زیادی خون از دست برود و به موقع خون دریافت نکنند، اغلب جانشان در خطر خواهد بود.

گروه های خونی کمیاب و نادر

گروه های خونی کمیاب

به جز “خون پاندا” چه گروه های خونی دیگری نادر هستند؟ آیا تا به حال نام “خون دایناسور” یا “خون طلایی” را شنیده اید؟

کمتر از 50 نفر در سراسر جهان “خون طلایی” یا Rh-null دارند. اگر خون فاقد تمام 61 آنتی ژن ممکن در سیستم Rh باشد، Rh-null در نظر گرفته می شود. همچنین زندگی با این گروه خونی بسیار خطرناک است، زیرا افراد کمی آن را دارند. خون طلایی در واقع نام مستعار Rh-null، نادرترین گروه خونی جهان است.

گروه‌های خونی بمبئی، Rh-null، Lutheran، Rh منفی نادرترین گروه‌های خونی در جهان هستند زیرا درصد افرادی که این گروه های خونی کمیاب را دارند از هر 1000 نفر کمتر از یک نفر میباشد.

به گفته MT، در حال حاضر 35 سیستم گروه خونی شناخته شده وجود دارد و به 8 گروه خونی اصلی A، AB، B، O و انواع مثبت (+) یا منفی (-) آنها تقسیم می شوند.

گروه های خونی کمیاب

طبق گزارش صلیب سرخ آمریکا، نادرترین گروه خونی AB (-) است که تنها 1 درصد از سفیدپوستان آن را دارند. خون B (-) و O (-) نیز کمتر از 5 درصد از جمعیت جهان را با هر نوع تشکیل می دهند.

همانطور که Mosaic گزارش کرده ،گروه خونی طلایی آنقدر نادر است که تنها حدود 43 نفر در سراسر جهان دارای آن هستند و تا سال 1961، زمانی که برای اولین بار در یک زن بومی استرالیایی شناسایی شد، پزشکان تصور می کردند جنین های دارای خون Rh-null به سادگی در رحم می میرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا