;
سرگرمی

طوفانی که گنج را برای همه مردم به ارمغان آورد.

طوفانی پر از گنج: طوفان «هایان» اخیراً به تایوان رسید و گنج‌هایی را برای مردم به ارمغان آورد.پس از عبور توفان، نهر بایبائو در شهرستان شوفنگ، شهرستان هوآلین، پر از یشم تایوانی شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های تایوانی، راهنمای تور حرفه‌ای ژونگ شیانرونگ افراد VIP را از تایپه به نهر بایبائو در شهر شوفنگ برد تا پس از طوفان به جستجوی گنج بپردازند. آنها از اینکه بستر رودخانه صاف و هموار و پر از یشم تایوانی است که در اثر سیل از بین رفته بود شگفت زده شدند.

نهر بایبائو (به انگلیسی: Baibao Creek) یکی از شاخه‌های رودخانه Hualien در شهرستان Hualien است. این رود در روستای چونان، شهرستان شوفنگ واقع شده است و از دامنه جنوبی کوه گواوا سرچشمه می گیرد.

خیلی جالبه ببینید: تست شخصیت: با انتخاب یک کلید اطلاعات بیشتری در مورد زندگیتان بدست آورید

طوفانی پر از گنج

بستر رودخانه سرشار از گنجینه هایی مانند یشم تایوانی و سرپانتینیت است. در دهانه نهر، می توان لندفرم های منحصر به فردی را که ناشی از فرسایش رودخانه است، مشاهده کرد. فرسایش رودخانه در اینجا داستان نهر بایبائو، نهر لائو، نهر ونلان و دریاچه لییو را روایت می‌کند و منظره تاریخی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

یشم تایوانی که با نام‌های تویوتا یشم، یشم فلش تایوانی، یشم سبز تایوانی یا یشم نرم تایوانی نیز شناخته می‌شود، نوعی یشم است که در سایه‌هایی از سبز روشن تا سبز تیره تولید می‌شود. این در منطقه کوه های لائو نائو در شهرستان Hualien تولید می شود. اولین بار توسط Liao Xuecheng در سال 1956 شناسایی شد و استخراج در مقیاس بزرگ در سال 1965 آغاز شد. با این حال، تولید آن به تدریج پس از سال 1978 به دلیل کاهش تولید کاهش یافت.

بسیاری از کشورهای جهان یشم تولید می کنند، از جمله چین، ایالات متحده، کانادا، روسیه، لهستان، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی. دهه های 1960 و 1970 اوج فرآوری یشم در تایوان بود و تایوان بزرگترین صادرکننده جهان در آن دوره بود. یشم سبز تایوانی به شهرت جهانی دست یافت و نام آن را “یشم تایوانی” گذاشت.

مطالب جالب پیشنهادی:

تست شخصیت: یک پلیور را انتخاب کنید و ما نشان خواهیم داد که آیا شما یک فرد بدبین هستید یا خوشبین!

پاسخ دهید: میتونی بگی کدوم یکی از این موجودات که به مرگ محکوم شدند میمیرند؟

حتما انجام بدین: باهوش ها بدون شکستن 3 چوب بستنی آن ها را به 4 تبدیل کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =

دکمه بازگشت به بالا