;
تازه ها

رویت منظره شفق قطبی در آسمان بریتانیا که شب ها را روشن می کند

رویت منظره شفق قطبی در آسمان بریتانیا: شفق شمالی یکشنبه شب(5 اکتبر) آسمان بریتانیا را روشن کرد و اداره هواشناسی رؤیت آن را در سراسر بریتانیا تأیید کرد.

اداره هواشناسی گفت که نورها در سرتاسر اسکاتلند دیده شده اند، به وضوح از وب کم ها در شتلند قابل مشاهده هستند و مشاهداتی نیز در برخی از مناطق مرکزی و شرقی انگلستان گزارش شده است. Met روز یکشنبه اعلام کرد که بهترین شانس برای دیدن شفق های شمالی، که به آن شفق قطبی نیز می گویند، در اسکاتلند بوده است، اما علاقه مندان «می توانند این پدیده را در جنوب بریتانیا که شامل مرکز ولز و انگلستان می باشد را نیز ببینند».

پروفسور دن پولاک، از گروه فیزیک دانشگاه وارویک، گفت که این پدیده ناشی از «برهم کنش ذراتی است که از خورشید، باد خورشیدی، با جو زمین می آیند، که توسط میدان مغناطیسی زمین به مناطق قطبی هدایت می شوند. “

رویت منظره شفق قطبی در آسمان بریتانیا 1

در واقع کمی شبیه براده های آهن و میدان مغناطیسی یک میله است. هنگامی که لکه های خورشیدی وجود دارند، باد خورشیدی حاوی ذرات بیشتری است زیرا این مناطق روی سطح خورشید هستند که در آن میدان مغناطیسی با پلاسمای خورشید تعامل دارد و ذرات می توانند آزاد شوند.

هنگامی که ذرات به جو زمین هدایت می شوند، با مولکول ها تعامل می کنند و رنگ های مشخصی دارند (به عنوان مثال، مولکول های اکسیژن نور سبز، قرمز روشن نیتروژن، و غیره تولید می کنند) و الگوهای انتشار نوری که شبیه پرده ها یا نورافکن ها هستند. “این اشکال به سرعت در مقیاس های کوتاه زمانی (دقیقه یا حتی ثانیه) تغییر می کنند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا