;
فرهنگ و هنرهنرمندان

 عکس های خانوادگی محمد اصفهانی برای اولین بار+ چه دختر و پسری

محمد اصفهانی متولد 14 تیر 1345 در تهران، پزشک، خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی ایرانی است. فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1376 با رتبه 176 است، او از خانواده ای اصالتا اصفهانی در تهران متولد شد. در ادامه در بخش فرهنگ و هنر گفتنی توضیحات بیشتری از این هنرمند را به شما ارائه می دهیم.

وضعیت ازدواج و همسر محمد اصفهانی

محمد اصفهانی ازدواج کرده و سه فرزند دارد. او و همسرش یک پسر و دو دختر به نام های محمدامین، مهدیس و مریم دارند که جدیدترین عکس های خانوادگی شان را می بینید.

جالب است ببینید: تغییر چهره مجری کلید اسرار بعد از 24 سال و در 55 سالگی

خانواده محمد اصفهانی محمد اصفهانی و خانواده اش

این را هم ببینید: سریال نبرد گوریو-خیتان، 100 برابر جذابتر از جومونگ + عکس و معرفی

خانواده

پدرش محمدعلی واعظی اهل اصفهان و استاندار این شهر بودند و مادرشان متولد تهران هستن ، محمد اصفهانی از نوادگان وحید دستگردی شاعر معروف، تک فرزند خانواده می باشد، جالب است بدانید دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت دولت محمود احمدی نژاد دختر خاله وی می باشد.

پیشنهاد میشه ببینید: تصاویر جدید از آزاده آل ایوب خاله نرگس برنامه رنگین کمان بعد 20 سال

تغییر نام خانوادگی

فامیلی پدربزرگم واعظ اصفهانی بود، پدرم از فامیلی واعظی استفاده می کرد و من دوباره بخش اصفهانی را به عنوان نام خانوادگی استفاده کردم.

محمد اصفهانی

قاری قرآن

محمد اصفهانی تحصیلات ابتدایی را در دبستان علوی به پایان برد و در مسابقات قرآن قبل از انقلاب در رده نوجوانان مقام کسب کرد. به خاطر کسب مقام در مسابقات قرآن قرار شد به کویت اعزام شود که این سفر به خاطر مخالفت مادر لغو شد.

فعالیت هنری محمد اصفهانی

او در سال ۱۳۷۳ به عنوان اولین تجربه کاری خود تیتراژ سریال آوای فاخته با ترانه‌سرایی ساعد باقری و کارگردانی بهمن زرین‌پور را به عنوان اولین تیتراژ اجرا کرد که از شبکه ۱ پخش شد. او تا به امروز بیش از ۱۵ تیتراژ سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را اجرای نموده که از این مجموعه می‌توان به تیتراژ سریال‌های یه تیکه زمین، ارمغان تاریکی، ولایت عشق، زیر هشت، تا ثریا، معصومیت ازدست‌رفته، آخرین دعوت، پهلوانان نمی‌میرند، وفا و فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه و اخراجی‌ها اشاره کرد.

محمد اصفهانی تا به امروز ۱۴ آلبوم منتشر کرده‌است. او در آلبوم‌های خود با استادان بزرگ موسیقی چون همایون خرم، بابک بیات، فریدون شهبازیان کار کرده‌است. در میان آلبوم‌های او، آلبوم النور اولین آلبوم او بود که بدون موسیقی منتشر شد که شامل مجموعه ادعیه، مناجات و تواشیح است، که تک‌خوان آن عباس سلیمی و محمد اصفهانی هستند و با گروه تواشیح اهل بیت ضبط شده‌است و سه آلبوم تنهاترین سردار، ولایت عشق و اخراجی‌ها به ترتیب موسیقی متن سریال‌های تنهاترین سردار، ولایت عشق و فیلم سینمایی اخراجی‌ها است و آلبوم تنها ماندم، آلبوم باسازی‌شده از هفت اثر خاطره‌انگیز و ماندگار با آهنگسازی همایون خرم است و آلبوم نون و دلقک در مورد چارلی چاپلین است که به دلیل پرداختن به مسائل اجتماعی در آن زمان بسیار مورد توجه واقع شد بطوریکه طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ تا به امروز در ایران است. آلبوم حسرت که با ملودی خود او و تنظیم فؤاد حجازی تهیه شد نیز به علت پخش هم‌زمان نماهنگ آن در صدا و سیما به فروش بالایی دست یافت.

بی‌واژه نام یکی دیگر از آثار محمد اصفهانی است که در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ برابر با ۲ مه ۲۰۱۱ توسط شرکت نشر موسیقی ایران‌گام انتشار یافت، بی‌واژه در فضایی کاملاً جدید منتشر شد، بی‌واژه با نماهنگی دربارهٔ علی بن موسی الرضا همراه بوده که در این آلبوم منتشر شده‌است. شرکت پخش‌کننده آلبوم اعلام کرده‌است که در ۲ هفته اول انتشار این اثر ۲۰۰٬۰۰۰ هزار نسخه از آن فروش رفته‌است.

اصفهانی در سال ۹۳ نیز آلبومی ۵ قطعه‌ای به نام شِکوه با موضوعیت «هشت سال دفاع مقدس» منتشر کرد که آهنگسازهای آن‌ها به عهدهٔ کسانی چون مجید اخشابی، علیرضا کهن‌دیری و پدرام کشتکار، و شعر ترانه‌ها از کسانی چون سید روح‌الله خمینی، سید حسن حسینی و عبدالجبار کاکایی بود.

محمد اصفهانی به عنوان بهترین خواننده پاپ دهه ۸۰ از سوی مجله ترانه‌ماه، نشریه موسیقی پاپ ایران و به عنوان بهترین خواننده تیتراژ سال ۹۱ از طرف موسیقی ما به خاطر تیتراژ سریال یه تیکه زمین انتخاب شد.

 

برایتان جالب خواهد بود

بیوگرافی سامان صفاری بازیگر سریال دلدادگان+ عکس های جدید

پدر و مادر باکلاس جومونگ در واقعیت که سیاست مدار و لاکچری هستن + عکس

تغییر چهره باورنکردنی بازیگر شیرین در سریال پس از باران بعد 23 سال

بهنام تشکر در کنار همسر و پسرش، دکتر نیما افشار + عکس نوجوانی بهنام

عکس های بیرون فیلم هستی مهدوی فر+ چه تیپ هایی

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا