;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

اگه قصد لاغر شدن رو داری مصرف میخک رو فراموش نکن

خواص میخک برای لاغری: میخک دارای عطر و طعم خوبی است و از گذشته به‌عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد. میخک خواص درمانی و دارویی زیادی دارد حتی چوب میخک نیز برای سلامت بدن و درمان بیماری‌ها خواص فوق‌العاده‌ای دارد. میخک طبع گرم و خشگ داشته و این گیاه سرشار از ویتامین C است و خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی دارد. از خواص دارویی میخک می‌توان به درمان سردرد، بیماری‌های دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش قند خون و موثر بودن در افراد دیابتی، کمک به کاهش وزن و لاغری، محافظت از کبد، کمک به سلامت دستگاه گوارش، استحکام استخوان‌ها، کمک به پاکسازی خون و… اشاره کرد.

این را هم بخوانید: آشنایی با خواص درمانی رازیانه در زنان یائسه و دوران قاعدگی

در این مقاله در بخش سلامت در مجله اینترنتی گفتنی، که با هدف راهنمایی شما در مسیر لاغری تهیه شده است، به بررسی خواص میخک برای لاغر شدن خواهیم پرداخت. به این منظور، روش‌های مختلفی از جمله مصرف چای میخک، استفاده از میخک به همراه زنجبیل و چای سیاه، ماساژ با روغن میخک و همچنین احتیاط‌های مورد نیاز هنگام مصرف آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 کالری موجود در میخک

گرچه میخک برای طعم‌دهی به ماهی، گوشت، شیرینی و نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌شود، اما تنها ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۳۲۰ کیلوکالری است. با این وجود، نیاز روزانه ما به این ادویه فراتر از چند گرم نیست و خواص آن باعث تسریع در فرآیند کاهش وزن می‌شود.

خواص میخک برای لاغری-دانه های میخک

 میخک دشمن چربی بدن

خواص میخک برای لاغری شامل تقویت متابولیسم، کاهش اشتها و برطرف کردن ترشح اسید معده است. این ادویه گرانبها با تعادل بخشی به باکتری‌های روده، کاهش باد معده و اسهال، و افزایش تعریق برای دفع سموم بدن، به ما در کاهش وزن کمک می‌کند.

میخک، ابزار ناب در کاهش وزن

نوشیدنی‌ها و روغن‌هایی که از این جوانه گل تهیه می‌شوند، به تقویت فرآیند کاهش وزن، کاهش تورم و بهبود عملکرد روده کمک می‌کنند. با استفاده از میخک و ورزش منظم، شما می‌توانید در یک ماه، حداکثر تا ۸ کیلو وزن کم کنید.

راز متابولیسم سریع با چای میخک

اگر می‌خواهید متابولیسم بدنتان را تقویت کنید، می‌توانید با نوشیدن چای سبز و میخک که در ادامه توضیح داده می‌شود، به این هدف دست یابید. برای تهیه این چای خوش طعم و انرژی زا، به چای سبز، میخک، دارچین و مقداری وانیل طبیعی نیاز دارید. این چای تنها با افزایش متابولیسم به شما کمک نمی‌کند، بلکه انرژی لازم روزانه شما را نیز تامین می‌کند.

تقویت برنامه لاغری با چای میخک

یکی از راه‌های استفاده از خواص میخک برای لاغری، مصرف چای میخک است. این چای با کاهش اشتها کمک می‌کند تا کمتر بخوریم و در نتیجه وزن کمتری اضافه کنیم. طرز تهیه این چای نیز کاملاً ساده است: ابتدا یک قاشق غذاخوری از جوانه میخک را پودر کرده و سپس آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. این مخلوط را چهار ساعت در جایی دور از نور و گرما قرار دهید. پیش از هر وعده غذایی، یک سوم از این چای را می‌توانید مصرف کنید.

خواص میخک برای لاغری-چای میخک

احیای متابولیسم با میخک و زنجبیل

همچنین، می‌توانید از ترکیب میخک و زنجبیل برای افزایش متابولیسم و تقویت فرآیند لاغری استفاده کنید. از یک قاشق غذاخوری چای سیاه (یا سبز)، زنجبیل تازه رنده شده و پودر میخک در یک قوری استفاده کنید و با نیم لیتر آب جوش بریزید. اگر دوست دارید، می‌توانید به این ترکیب عسل و لیمو هم اضافه کنید. در این حالت نیز باید توجه داشت که روزانه بیش از یک فنجان چای میخک مصرف نکنید. زیرا میخک ادویه‌ای قوی است و مصرف زیاد آن ممکن است باعث تحریک معده شود و برایتان مضر باشد.

کاهش وزن با روغن میخک

از جمله روش‌های دیگر استفاده از خواص میخک برای لاغری، می‌توان به ماساژ بدن با روغن میخک اشاره کرد. این روغن خواص شفابخشی دارد و می‌توانید آن را از داروخانه یا عطاری تهیه کنید یا خودتان تهیه کنید. برای این منظور، تنها کافی است یک فنجان روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری ادویه میخک مخلوط کنید و روغن حاصله را یک روز در جای خنک و تاریک نگه دارید. پس از هر حمام، از این روغن برای ماساژ قسمت‌های دارای سلولیت استفاده کنید.

هشدارهایی درباره مصرف میخک

در حالی که خواص میخک برای لاغری بسیار موثر است، باید به خاطر داشت که همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. افرادی که به گاستریت، بیماری‌های کلیوی و کبدی مبتلا هستند یا مشکلاتی در کیسه صفرا دارند، باید با دقت در مصرف میخک عمل کنند. همچنین، افرادی که فشار خون بالایی دارند یا به میخک حساسیت دارند نباید آنرا مصرف کنند.

این مطلبم جالبه:

ادویه های لاغر کننده اگر چاق هستید یا شکم و پهلو دارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا