;
فرهنگ و هنرهنرمندان

تولد علی دایی 54 ساله در کنار دو دختر زیبایش+ عکس

تولد علی دایی اسطوره فوتبال ایران، امروز ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ بود و وی ۵۴ ساله شد. علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل متولد شد و فوتبال خود را در تیم جوانان استقلال اردبیل آغاز کرد. او در دوران حرفه‌ای خود در باشگاه‌های مختلفی از جمله لیگ ایران، قطر، آلمان و امارات بازی کرد.

شاید براتون جالب باشه: بازیگر سعید در سریال دردسر والدین در 45 سالگی کنار همسرش+عکس

دایی با ۱۰۹ گل ملی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است. او همچنین سابقه مربیگری در تیم‌های مختلفی از جمله تیم ملی ایران را دارد. دایی علاوه بر فوتبال، در فعالیت‌های تجاری و خیرخواهانه نیز فعال است. او بنیانگذار موسسه خیریه “مهر علی” است که به کودکان و خانواده‌های نیازمند کمک می‌کند.

جالبه ببینید: دختر و پسر کره ای خداداد عزیزی+ عکس

تصاویر دختران علی دایی

علی دایی یک دختر به نام دنیز از همسر اول و یک دختر به نام نورا از همسر دومش دارد.

دختران دایی

این هم جالبه: چهره بسیار جذاب ساحل در دنیای شیرین دریا بعد از 23 سال+ عکس و بیوگرافی دنیز دایی

بیوگرافی علی دایی در یک نگاه

علی دایی در ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ (در شناسنامه ۱ فروردین ۱۳۴۸) در محله خیرال اردبیل به‌دنیا آمد. دایی در سال ۱۳۶۶؛ در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد.

داستان ازدواج علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.
نکته جالب در مورد ازدواج علیدایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی‌ها!… اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت‌ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

این مطلب را هم ببین: کیم جونگ هوا بازیگر بانو جیلی در سریال سرزمین بادها چه مدلی شده+ عکس

خانواده علی دایی:

دایی متأهل است و دو فرزند دختر به نام‌های «دنیز» و «نورا» دارد. در حالی‌که دایی در خرداد ۱۴۰۱، در گفتگو با عادل فردوسی پور اعلام کرده بود، فقط یک بار در سال ۱۳۸۳ ازدواج کرده؛ «دختر بزرگش دنیز» که ساکن لندن هست با انتشار عکس مادرش (مهسا) در اینستاگرام، به صحبت‌های پدرش واکنش نشان داد.

علی دایی سال 1383 با همسر فعلی خود ازدواج کرد ولی این ازدواج نخست وی نبود چراکه قبل تر از آن با ازدواج ناموفقی داشت . در حال حاضر همسر اول ایشان لندن ساکن هستند و حاصل این ازدواج یک دختر به نام دنیز دایی می‌باشد‌. همسر سابق علی دایی سالیانه یک بار جهت دیدار دختر و پدر رهسپار ایران می‌شود‌. در حال حاضر علی دایی بر خلاف تصور دو فرزند دارد. اما بیشتر رسانه‌ها عکس‌های نورا دایی فرزند دومش را منتشر کرده‌اند‌.

ماجرای بر سر زبان افتادن دنیز دایی از انجایی شروع شد که علی دایی در برنامه نود به اسم دخترش قسم خورد به جان نورا نمی‌بخشم. اما مایلی کهن در جواب گفت بهتر است بگوید به جان دنیز نمی بخشم . بر این اساس ماجرای همسر سابق علی دایی بر سر زبان‌ها افتاد.

این دختره چه خوشگل شده: ای پوم در سریال متشکرم یک دختر رعنای 25 ساله شد+ عکس و بیوگرافی

علی دایی 11

فعالیت های اقتصادی

دایی علاوه بر فوتبال، فعالیت‌های متعدد تجاری نیز دارد. او در سال ۱۳۸۸ به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد. واردات و تولید البسه و لوازم ورزشی، (با چندین شعبه سرمایه‌گذاری دربخش مسکن و برج‌سازی در شمال تهران فعالیت در حوزه مواد غذایی بیمه و تجارت فولاد، از جمله فعالیت‌های اقتصادی هست که دایی انجام می‌دهد. دایی مدیریت رستوران و جواهرفروشی اش را نیز به همسرش مونا فرخ آذری (مادر نورا) واگذار کرده‌است.

در جریان خیزش ۱۴۰۱ ایران، هواپیمای حامل همسر و فرزند دایی هنگام خروج از ایران که راهی دبی بود، در فرودگاه کیش فرود آمد. این اقدام با دستگیری عبدالمالک ریگی مقایسه شد. مدتی بعد خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که همسر او قصد رفتن به آمریکا را داشته و به‌دلیل «همراهی با اغتشاشات و تحریک به اعتصاب» ممنوع‌الخروج بوده‌است. دایی بعداً گفت که او و همسرش ممنوع‌الخروج نشده بودند و همسرش طبق قوانین حکومت قصد خروج از ایران را داشته‌است. او ادعای سفر همسرش به آمریکا را تکذیب کرد و گفت «خدا را شکر می‌کنم که هواپیمای‌شان مورد اصابت موشک‌های دشمن قرار نگرفت» که اشاره‌ای به سقوط پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین بود.

این مطلب هم جالبه: سارا روستاپور خاله سارای برنامه کودک در 42 سالگی+ عکس های جدید

علی دایی 12

عملکرد در تیم ملی

علی دایی نخستین بار در سال ۱۳۷۲ به عنوان بازیکن جانشین در مقابل پاکستان در جام اکو برای تیم ملی به میدان رفت. او در ۱۴۸ بازی، ۱۰۸ گل (بر اساس آمار برنامه نود ۱۰۷ گل) برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده‌است و رکورد دار گلزنی در رده ملی می‌باشد. دایی در ششمین حضور خود در ترکیب تیم ملی، اولین گل خود را در سال ۱۳۷۲ برابر تایوان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ به ثمر رساند.

علی دایی و رونالدو

او در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۸۰ برای صدمین بار در مقابل تایلند پیراهن تیم ملی را بر تن کرد. دایی با زدن ۱۴ گل، بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا شناخته می‌شود.

 

برایتان جالب خواهد بود

الهه جعفری کراش جواد نوروز رنگی بیرون از سریال چه جذابه + عکس و بیوگرافی

عکس عروسی و ماه عسل مرجان سلحشوری تکواندوکار ایرانی+بیوگرافی

پیری شوکه کننده بهراد خرازی بازیگر مجید دلبندم در سن 50 سالگی! + بیوگرافی و عکس

تصاویری نگران کننده از چاقی باران کوثری

احمد ایراندوست بازیگر غول برره چه رابطه ای با احلام داره+ عکس

دختر علی دایی در آکسفورد: می خواهم سیاستمدار شوم+ عکس های خانوادگی

ناتالی متی کراش شهاب حسینی در سریال مدار صفر درجه+ عکس با شوهر ایرانیش

لیلی دختر تاجیک در چشم باد از کودکی تا بزرگسالی+ الان چه شکلی شده اند؟

همسر بهنام بانی+ عکس های جدید خانوادگی

نوشته های مشابه

29 دیدگاه

  1. شاه ماهی فوتبال آسیا
    مرد بزرگ برای مردم برایت این چنین آرزو میکنم در روز تولدت
    تا جهان باشد ♥️ به نیکی در جهان باشید ♥️

    ( 💐 10 🌺 )

  2. بعدشم دنیز سمت سیاست نرو الان تو خط دشمنی بعدا میترسم افسر موصاد بشی خواهشا این بچه قرتیا رو گنده نکنین باباش فوتبالیست بوده اینو چی سننن حال ب هم زنا

  3. علی دایی اسطوره زنده ایران زمین قهرمان ملی بهترین گلزن ایران و آسیا ونفردوم جهان بالاتراز پله مسی وماردونا گردمولر وفقط بعداز رونالدودرحالی که رونالدوازهفده سالگی بازیکن تیم ملی است دایی از بیست و چهار سالگی دعوت شد و همچنین پهلوان ایران درکنار پهلوانانی چون خادم خیر مردمی اخلاق مدار ومهمترهمگام همیشگی و همراه مردم ودشمن چاپلوسی تملق ومقام وباندبازی یک ابر اسطوره برای مردم ایران چه آبی چون قرمز مثل کاپیتان وریاغفوری تولدت مبارک زنده باشی قهرمان سایه شمابرسر دخترانت وبچه های خیریه مهرعلی

  4. اولا کجای این دختراش زیباست دوما علی دایی یادش رفته باپول همین مملکت پولدار شده الان علیه همین مملکت جفتک میندازه خیلی خب همه پولی که ازایران دراوردی روبزار برو آمریکا ازصفرشروع کن ببینم چی درمیاری

  5. اینا کجاشون‌قشنگن جز بی حیا حجاب بودن .چوب درختم ارایش کنی قشنگ میشه.واقعا جای تاسف داره که مرد مثلااااامسلمان بی غیرت شود ودخترش که مثلا ناموسش است با تاپ شورت و…باشد

  6. مایه ننگ مردم ایران با آن وضع بی حجابی ، شرم و حیا را این جماعت سلبریتی قورت دادند ..

  7. اگر غیرت داشت عکس های ناموسش را به نمایش نمی گذاشت پس معلوم می شود که کار های خیریه هم برای عوام فریبی است

  8. اول شما برسی کن تحقیق کن و کارهای با ارزش این بزرگ مرد ایران رو ببین بعد اگه ادعایی داری و یک هزارم کارهای علی دایی رو تونستی برای مردم بکنی حرف بزن در ضمن آدم نظرش رو از دهنش در میاد میگه نه از.‌..‌‌

  9. بهرحال یه سری چیز هستند که فقط آمنه سادات ذبیح پور دوست دارن !!! کاری هم نمیشه کرد !! اینا هم باید نون بخورن دیگه !!!!

  10. حمید ، تو خودت غیرت نداری . علی دایی یکی از ارزشمندترین مردهای ایران هست باشرف و مردمی. وقتی سواد نداری حرف نزن نمیگن لالی . دشمنان علی دایی خیلی حقیر هستن. و مشخصه از چه دسته ای هستن. تو هم یکی از همونهایی

  11. قاضی هستی یا جای خدا نشستی
    خجالت نمی کشید از قضاوت مردم
    سبک زندگی خانوادش اینه پوشش اینه دوس داره عکسش بزاره به تو چه اگه مایه ننگ برا باباشه وقتی پدرش کاریش نداره شما جلز ولز میکنی

  12. علی دایی قهرمان ورزشی ماست لطفا در نظرات خودتون دقت کنید
    دختراش هرطور میخوان باشن علی آقا رو خودشو عشقست

  13. کاش یه قهرمانی آسیا میاورد بعد بهش هی بگین قهرمان قهرمان، 8 تا به مالدیو زدن هنر نیست

  14. یادمه 2006 همه به این بنده خدا فحش میدادن برو از تیم ملی گمشو😂
    الان همه بالا بالاش میکنن
    کلا مرده پرستیم، عمر فوتبالیش تموم شد تازه میگیم جواهر بوده و …

  15. امسال یه علی دایی ترکیب داشتیم حداقل جلو قطر 2 تا ضربه سر گل میزد، مشکل ما تموم کننده بود که امسال نداشتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =

دکمه بازگشت به بالا