;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

کاهش وزن بعد تعطیلات: چگونه بعد از تعطیلات عید وزن کم کنید؟

کاهش وزن بعد تعطیلات: «چقدر چاق شدی»؛ این احتمالا متداول‌ترین جمله‌ای خواهد بود که امروز ممکن است از همکارانتان بشنوید. بعد از تعطیلات عید نوروز احتمالا بسیاری از ما متوجه اضافه وزن خودمان شده و تصمیم گرفتیم که رژیم بگیریم و وزنمان را کاهش دهیم. لاغری بعد از تعطیلات عید نوروز هدف خیلی از افراد است اما چگونه؟ در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه همراه مجله گفتنی باشید تا به شما بگوییم چگونه بعد از تعطیلات عید وزن کم کنید؟

این هم جالبه: خوراکی شکم آب کن: بهترین روشی که شما را لاغر و فیت می کند!

کاهش وزن بعد تعطیلات

 اهداف را طبق واقعیات مشخص کنید

واقعیت این است که اگر در طول ایام عید پرخوری کرده باشید و وزنتان خیلی بالا رفته باشد نمی‌توانید این افزایش وزن را در عرض یکی دو هفته کاهش دهید. پس بهتر است واقعیات را در نظر بگیرید. مثلا برای کاهش ۱۰ کیلو وزن حداقل به سه ماه زمان نیاز دارید.

کاهش وزن بعد تعطیلات2

 دوباره برنامه ریزی کنید

اگر قبل از شروع سال جدید برنامه مشخصی برای کنترل وزن و رسیدگی به وضعیت سلامت خود داشتید بهتر است این برنامه را مجددا تنظیم کنید. قطعا تغییراتی خواهد داشت.

خوراکی‌های مضر را از تیررس خود خارج کنید

بعد از تعطیلات نوروز بهتر است خوراکی‌های ناسالم را دور بریزید. چیپس، شیرینی و تنقلات مضر را از جلوی چشم بردارید و به جای آن تنقلات مفید از جمله میوه و پاپ کورن خانگی قرار دهید.

برای پایبندی به برنامه به خودتان رشوه بدهید

این سیستم بسیار کمک می‌کند که شما بتوانید به برنامه‌تان متعهد باشید. نظام پاداش و مجازات تعیین کنید. اگر جایی از برنامه خروج کردید خودتان را مجازات کنید مثلا بگویید فلان برنامه مورد علاقه‌ام را نمی‌بینم و برعکس.

 برنامه ورزشی خود را مجددا از سر بگیرید

اگر در طول ایام نوروز ورزش را کنار گذاشته اید بهتر است دوباره آن را در برنامه خود قرار دهید. دقت کنید کسانی در کاهش وزن موفق خواهند بود که ورزش را نه برای کاهش وزن بلکه به عنوان سبک زندگی انتخاب کرده‌اند.

کاهش وزن بعد تعطیلات3

 با میان وعده‌ها اشتهای خود را کنترل کنید

میان وعده‌ها بسیار مهم هستند چرا که اگر آنها را نادیده بگیرید باعث پرخوری در وعده اصلی می‌شود. عمده وسوسه‌های غذایی بین ساعات بعدازظهر تا شام رخ می‌دهد. با خوردن یک وعده غذایی سالم در این ساعات احساس سیری کرده و در خوردن شام زیاده روی نمی‌کنید.

استرس را از خود دور کنید

توجه داشته باشید که استرس بیهوده داشتن کمکی به پیشبرد کار نخواهد کرد. افزایش وزن، زمان برده بنابراین کاهش آن نیز زمانبر خواهد بود. بنابراین با استرس بیهوده این فرایند را برای خود سخت‌تر نکنید. آرام باشید و از طی مسیر لذت ببرید.

پروتئین بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانید

مصرف پروتئین بیشتر علاوه بر اینکه زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد به حفظ عضلات نیز کمک کرده و به سرعت موجب کاهش وزن شما خواهد شد.

 آب بیشتری بنوشید

این کار علاوه بر ایجاد حس سیری به خروج سدیم و کاهش نفخ که از علل اضافه بودن وزن است می‌کاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا