;
تازه ها

کشف رمز و راز شهر مرموز زیر آب در سواحل یونان توسط باستان شناسان

شهر مرموز زیر آب در سواحل یونان: رمز و راز شهر مرموز زیر آب در سواحل یونان که کشف شده بود، توسط باستان شناسان یونانی حل شده است. کشف این شهر زیر آبی در سال 2013 و زمانی که ویرانه های مرموز در سواحل زاکینتوس، سومین جزیره بزرگ جزیره ایونی و جزایری که نام خود را از اساطیر یونان گرفته اند، پیدا شد.

این شهر دارای سنگفرش و پایه های 20 ستونی با دهانه های گرد بزرگ در وسط بود و مردم محلی معتقد بودند این پایه ها به احتمال زیاد متعلق به ستون های چوبی پوسیده  است که در طول زمان این گونه شده است، این شهر همچنین دارای تخته های سنگی بزرگ که شبیه کف یک ساختمان عمومی باستانی بود. در حالی که بزرگی محوطه باستان شناسان را به این فکر واداشت که ممکن است به طور تصادفی به یک بندر یا ساختمان باستانی مهمی برخورد کرده باشند که هیچ کس درباره آن چیزی نمی دانست.

شهر مرموز زیر آب در سواحل یونان

اما این معما در نهایت زمانی حل شد که باستان شناسان برای مشاهده سایت و نمونه برداری آمدند. نتایج نسبتاً ناامیدکننده نشان داد که در نهایت آنها به یک شهر مرموز زیر آب برخورد نکرده بودند. در عوض، مشخص شد که ویرانه‌ها به‌طور طبیعی ساخته شده‌اند، بتن‌هایی با قدمت 5000 سال، که توسط «پدیده زمین‌شناسی نادر» بارش سیمان معدنی شکل گرفته است.

با وجود این یافته ها، مردم محلی جزیره هنوز متقاعد نشده اند که ویرانه ها به طور طبیعی رخ داده اند، به ویژه از آنجا که اسناد قدیمی نشان می دهد زمانی چیزی در خلیج آلیکاناس وجود داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا